BMW řady 4 roste konkurence, na trh míří Lexus RC

ar6, 9. února 2016, 03:10 Google+

Lexus RC byl na českém trhu až doposud dostupný výhradně ve vrcholném provedení F s atmosférickým osmiválcem o výkonu 477 koní. A to, jak sami uznáte, zrovna není auto pro širokou veřejnost. S nástupem nových variant 200t a 300h se ale situace poněkud mění a japonský konkurent BMW řady 4 se tím stává zase o něco univerzálnější.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lexus RC vstupuje na český trh ve verzích 200t a 300h.

Lexus RC vstupuje na český trh ve verzích 200t a 300h. | foto: Lexus

Sdílejte článek

4695 milimetrů dlouhé, 1840 milimetrů vysoké a 1395 milimetrů vysoké kupé se poprvé představilo již na konci roku 2013. Jeho tvary jsou tak většině motoristické veřejnosti dobře známé. Jako malé připomenutí ale uveďme, že přední část má kromě masky ve tvaru vřetene také LED diody denního svícení ve tvaru písmene L. To jsou dnes asi nejtypičtější prvky nových Lexusů. Stejná část abecedy potom vyniká i v zadních LED světlech. Vysoce elegantní je tvar karosérie jako takové, doplněný o 18- nebo 19palcová kola.

Rozměrové porovnání s konkurencí

  Lexus RC Audi A5 BMW 4 M-B třídy C
Délka: 4695 mm 4626 mm 4638 mm 4686 mm
Šířka: 1840 mm 1854 mm 1825 mm 1810 mm
Výška: 1395 mm 1372 mm 1377 mm 1427 mm
Rozvor: 2730 mm 2751 mm 2810 mm 2840 mm
Kufr: 374 l 455 l 455 l 400 l

Základní charakteristikou interiéru je rozdělení středové konzole na pomyslné zóny. V té horní figuruje multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou, v té spodní jsou pro změnu ovladače ventilace, klimatizace, asistenčních systémů a dalších funkcí vozu. Že sedíte v Lexusu poznáte mimo jiné také podle analogových hodin mezi výdechy ventilace nebo poměrně mohutného středového tunelu, striktně rozdělující prostor řidiče a spolujezdce. A ačkoliv je Lexus RC oficiálně čtyřmístný, na zadních sedadlech asi nikdo nebude chtít trávit příliš mnoho času.

Jako je tomu již u japonské automobilky zvykem, ani sportovní kupé nezůstalo ušetřeno implementaci hybridního pohonného ústrojí. RC 300h tak se 143koňovým elektromotorem kombinuje 2.5litrový zážehový čtyřválec o výkonu 181 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 221 Nm mezi 4200 - 5400 ot./min. Systémový výkon 223 koní přenáší na zadní kola bezestupňový automat E-CVT s možností ručního řazení v šestistupňovém sekvenčním režimu, ovládaném páčkami pod volantem. RC 200t má pod kapotou přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 245 koní při 5800 ot./min s točivým momentem 350 Nm mezi 1650 - 4400 ot./min, které na zadní nápravu přenáší osmistupňový automat.

Technické údaje

  RC 200t RC 300h
Výkon: 245 k 223 k
Toč. moment: 350 Nm NA Nm
Převodovka: 8 AT E-CVT
Zrychlení: 7,5 s 8,6 s
Max. rychlost: 230 km/h 190 km/h
Spotřeba 7,2 l/100 km 4,9 l/100 km

Základní výbava Executive obsahuje osm airbagů, aktivní kapotu, tempomat, Isofix pro zadní sedadla, asistent rozjezdu do kopce, parkovací senzory vpředu a vzadu, automatické zamykání dveří, elektrická okna, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment se sedmipalcovou obrazovkou, audiosystémem s CD přehrávačem, šesti reproduktory a příjmem digitálního rádia, 4,2palcový displej palubního počítače, kožený multifunkční volant, v osmi směrech elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, čalounění perforovanou kůží, full-LED přední i zadní světla, LED diody denního svícení, volič jízdních režimů nebo 18palcová litá kola.

Linie Executive Navi obsahuje navíc navigaci s internetovými službami, zadní parkovací kameru, audiosystém s deseti reproduktory a DVD přehrávač. Model F Sport vychází z RC Executive a navíc nabízí asistent pro jízdu v jízdním pruhu, automatické přepínání dálkových světlometů, sledování provozu v příčném směru za vozem, monitorování slepého úhlu, dešťový senzor, odvětrávaná sedadla, elektricky stavitelnou bederní opěrku, couvací kameru, elektricky stavitelný volant, vnější a vnitřní stylistické prvky F Sport, adaptivní odpružení nebo 19palcová litá kola. F Sport Navi dostal navíc navigaci s internetovými službami, audiosystém Mark & Levinson se sedmnácti reproduktory a DVD přehrávač, F Sport Special Edition (jen pro 200t) má elektronický kartový klíč a oranžové třmeny brzd a konečně F Sport Top má navíc k F Sport Navi přednárazový systém, adaptivní tempomat, vyhřívaný volant a elektronický kartový klíč.

Ceník - Lexus RC

  RC 200t RC 300h
Executive 1 260 000 Kč 1 300 000 Kč
Executive Navi 1 339 000 Kč 1 379 000 Kč
F Sport 1 445 000 Kč 1 485 000 Kč
F Sport Navi 1 539 000 Kč 1 579 000 Kč
F Sport Special Edition 1 557 000 Kč ----------
F Sport Top 1 583 000 Kč 1 623 000 Kč
Luxury 1 518 000 Kč 1 558 000 Kč

Vrcholný model Luxury má oproti výbavě Executive dále asistent pro jízdu v jízdním pruhu, automatické přepínání dálkových světlometů, sledování provozu v příčném směru za vozem, monitorování slepého úhlu, přednárazový systém, adaptivní tempomat, dešťový senzor, odvětrávaná sedadla, elektricky stavitelnou bederní opěrku, couvací kameru, elektricky stavitelný a vyhřívaný volant, navigaci s internetovými službami, audiosystém Mark & Levinson se sedmnácti reproduktory, DVD přehrávač, dřevěné obložení nebo 19palcová kola.

Vytisknout

Diskuze: BMW řady 4 roste konkurence, na trh míří Lexus RC

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Velká svolávací akce pro Dodge Charger. Co je na něm špatně? - anotační foto

Velká svolávací akce pro Dodge Charger. Co je na něm špatně?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud