Dostupný luxus? U Mercedesu třídy E ho nehledejte

ar6, 27. července 2016, 17:08 Google+

Mercedes-Benz třídy E se na českém trhu poprvé objevil už na jaře, tehdy však pouze s karosérií sedan a selekcí pouze tří motorů. Nyní se situace mění a český importér zařadil do ceníku i další varianty v čele s hybridní E 350 e a sportovní AMG E 43. Jako třešnička na dortu pak přichází také praktičtější kombi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-Benz třídy E příchází do Čech i s karosérií kombi.

Mercedes-Benz třídy E příchází do Čech i s karosérií kombi. | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Mercedes třídy E potřeboval generační výměnu jako sůl. Předchůdce byl na trhu už od roku 2009 a i přes jeden velice výrazný facelift a bezpočet těch menších mu pomalu začínal docházet dech. To novinka míří okamžitě na vrchol svého segmentu. Design i technologie si půjčuje od větší třídy S, šířkou motorové palety pak ujíždí i těm největším konkurentům od Audi nebo BMW. Příjemným bonusem je pak, hlavně u varianty s karosérií kombi, obrovský vnitřní prostor a kufr o objemu 670 litrů, respektive 1820 litrů po sklopení sedadel. Jednu skrytou finesu si pak kombi nechává na pozdější fázi prodeje – do kufru půjde nainstalovat dvě přídavné sedačky (i když nejspíše jen pro děti), papírově se tak třída E stane i sedmimístnou. O palubním luxusu asi nemá cenu hovořit, pokud vytáhnete z peněženky dostatek eur nebo korun, můžete mít cokoliv od dvou 12,3palcových displejů ve sdružené kapličce, audia Burmester s 23 reproduktory, vyhřívaných sedadel s masážními strojky až po poloautonomní řízení.

Pod kapotou sedanu se objevuje hned devět motorů, které mají bez výjimky devítistupňovou automatickou převodovku. Základem je model E 200 s výkonem 135 kW (184 k) a pohonem zadních nebo všech kol. Následují verze E 250 o výkonu 155 kW (211 k) a E 300 o výkonu 180 kW (245 k) s pohonem zadních kol, respektive E 400 o výkonu 245 kW (333 k) s pohonem všech kol. Pro fajnšmekry je určeno sportovní provedení AMG E 43 s dvakrát přeplňovaným šestiválcem o výkonu 295 kW (401 k) a pohonem všech kol. Pro ekology jsou určeny naftové verze E 200 d o výkonu 110 kW (150 k), E 220 d o výkonu 143 kW (194 k) a E 350 d o výkonu 190 kW (258 k). Alternativu k turbodieselům představuje plug-in hybrid E 350 e se zážehovým čtyřválcem o výkonu 155 kW (211 k) a elektromotorem o výkonu 65 kW (89 k). Kombi zatím tak pestrou paletu nemá, vystačit si musí jen s verzemi E 200, E 250 a E 220 d. Už při představení ale Mercedes slíbil celou paletu jako u sedanu, a to včetně sportovního provedení AMG. Chybět naopak bude plug-in hybrid.

Ceník - Mercedes-Benz třídy E/třídy E Kombi

  Sedan Kombi
E 200 1 254 770 Kč 1 291 070 Kč
E 200 4Matic 1 326 160 Kč ----------
E 250 1 257 190 Kč 1 360 040 Kč
E 300 1 397 550 Kč ----------
E 400 4Matic 1 650 440 Kč ----------
AMG E 43 1 960 200 Kč ----------
E 200 d 1 197 900 Kč ----------
E 220 d 1 257 500 Kč 1 373 350 Kč
E 350 d 1 530 650 Kč ----------
E 350 e 1 669 800 Kč ----------

Základní výbava vozu obsahuje sedm airbagů, adaptivní brzdy, hlídání bdělosti řidiče, přednárazový systém, ochranu proti bočnímu nárazu, tempomat, dešťový senzor, aktivní kapotu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, vyhřívaná a elektricky nastavitelná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment Audio 20 USB se základními online službami Connect me, přípravu pro navigaci Garmin, elektricky nastavitelná přední sedadla, výškově i podélně stavitelný volant s kůží Nappa, elektricky ovládané víko kufru u kombi, full-LED světlomety s diodami denního svícení nebo 16-, 17- či 18palcová litá kola. Bez příplatku je dodávána sada Business, obsahující parkovací asistent, couvací kameru, navigaci Garmin nebo vyhřívání předních sedadel, respektive čalounění v kombinaci tkaniny a umělé kůže nebo přírodní kůže v několika odstínech. Od standardu se mírně odlišuje provedení E 350 e, které již v základu nabízí infotainment Command Online s možností rozhraní Apple CarPlay a Android Auto nebo 19palcová litá kola. Provedení AMG má pak opticky bodykit karosérie, specifická 19palcová litá kola, anatomická sedadla, sportovní podvozek či sportovní řízení.

Vytisknout

Diskuze: Dostupný luxus? U Mercedesu třídy E ho nehledejte

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Nový Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan 2.0 BiTDI přichází. Prozradíme vám jeho cenu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud