20. výročí výroby modelu C15

ar1, 23. července 2004, 07:27 Google+

Citroën C15, tento užitečný a pracovitý pomocník brázdí naše městské i venkovské silnice již neuvěřitelných dvacet let a stále s velkým úspěchem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
C15

C15 | foto: Citroën ČR

Sdílejte článek

Jak je možné, že se těší takové dlouhověkosti ? Díky tomu, že přesvědčil o svých kvalitách především drobné řemeslníky, obchodníky a zemědělce, kterým vyhovuje zejména pro : úsporný provoz, odolnost a objemný nákladový prostor. V době svého uvedení na trh měl Citroën C15 stejně kvalitní a komfortní prostředí interiéru jako osobní vozy té doby. Toto pravidlo se i nadále uplatňuje pro celou modelovou řadu lehkých užitkových vozů značky Citroën.

Modelová řada LUV značky Citroën : Vývoj posledních let

Před necelými dvěma lety byla obměněna prakticky celá modelová řada LUV značky Citroën. V únoru 2002 byl uveden na trh nový JUMPER a dále byla modelová řada ještě obohacena o další verze (Jumper Hdi 146k, na trhu od května 2004). Následoval významný facelift úspěšného modelu BERLINGO, které bylo v nové podobě poprvé představeno na Pařížském Autosalonu v roce 2002. V lednu 2004 dostal « nový kabát » i model JUMPY.

Jediná C15 je, pokud jde o novinky a proměny, výjimkou. Zůstává věrná své původní podobě, tak jak byla uvedena v roce 1984 a jak si ji široká klientela oblíbila.


Fenomén C15

Předchůdce současných modelů LUV, vybavený dieselovým motorem se na automobilovém trhu pohybuje již od roku 1984, a stále se může chlubit prodejními úspěchy, jejichž důkazem je 1 200 000 prodaných vozů. Ekonomický charakter C15, daný příznivou prodejní cenou i nízkými provozními náklady, je hlavním důvodem její výjimečné dlouhověkosti na trhu. Její praktičnost a spolehlivost již od samého počátku lákala i náročné zákazníky. Lehce ovladatelná a zároveň dostatečně robustní C15 se dnes dodává s dieselovým motorem 1,9D o výkonu 43 kW (60k), který byl do C15 převzat z modelu Berlingo. Celková délka vozu je 3,99 m, délka nákladového prostoru 1,64 m, užitečný objem má hodnotu 2,67 m3 a užitečná hmotnost může být až 600 nebo 765 kg. To jsou parametry tohoto výjimečného modelu.

C15 se v současné době vyrábí v továrně ve španělském Vigu v počtu 115 vozů denně. Své zákazníky nachází v mnoha evropských zemích (např. Francie, Velká Británie, Španělsko, Belgie, Švýcarsko, Německo, Itálie a v neposlední řadě i v České republice...).


C15 : historie

První uvedení na trh se odehrálo v roce 1984, šlo tehdy o verze C15 E a C15 D. Obě verze o užitečné hmotnosti 570 kg, zkonstruované na bázi Citroën Visa, si mohli zákazníky zakoupit též v osobním provedení. Poměr získaná hodnota / cena zajistil C15 rychlý obchodní úspěch.

C15 E byla vybavena motorem o objemu 1124 cm3 a výkonu 47 k při 5750 ot./min. (max. rychlost 125 km/h).
C15 D byla vybavena motorem o objemu 1769 cm3 a výkonu 60 k při 4600 ot./min. (max. Rychlost 133 km/h).

V roce 1991, byla na trh uvedena užitková verze s elektrickým pohonem.
V roce1992, C15 zaznamenala lehkou inovaci v oblasti masky, volantu a sedadel.
V roce 1993, C15 dostává do sériové výbavy přípravu na rádio (verze 600 a 675 kg), opěrky hlavy na předních sedadlech a vyhřívání zadních prosklených dvoukřídlých dveří (u osobní verze).
Koncem roku 2000 se do C15 začíná montovat moderní dieselový motor 1,9D o výkonu 43 kW (60k).


Citroën ČR
Vytisknout

Diskuze: 20. výročí výroby modelu C15

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

BMW

Infotainment na zadních sedadlech BMW

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud