DISKUZE K ČLÁNKU Kvalifikace v režii rudých barev Ferrari a Vettela, Verstappen pohřbil své naděje havárií

Kvalifikace do druhého závodu už měla zčásti rozdané karty ještě předtím, než piloti vyrazili do boje o pozice. Zatímco Kimi Räikkönen unikl penalizaci po nedobrovolné zastávce ve druhém tréninku, Hamiltona kvůli potížím s převodovkou čeká posun startovním polem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Kvalifikace v režii rudých barev Ferrari a Vettela, Verstappen pohřbil své naděje havárií

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 145, poslední 09.04.2018 13:04 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 7 lidí) 07.04.2018 20:29
Adi Adi 15:31 05.04.2018 81.19.11.XXX "… »
» HellHogr (Hlasovalo 6 lidí) 07.04.2018 18:45
McLaren je stále před STR, to jen pár lidí co má… »
» Situs (Hlasovalo 6 lidí) 07.04.2018 19:00
McLaren bude čelit jistě nepříjemným otázkám,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • spinelesssheep

    spinelesssheep

    85.70.184.XXX
    Tak kačer a pytel cementu mě pobavil. 18

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      Je jasný že větší aerodynamický přítlak ti pomáhá jezdit lépe v zatáčkách, tento přítlak nahrazovat váhou po vzoru Ferdy je naprostý nesmysl. Pokud víš že budeš těžší tak aby jsi lépe zvládal zatáčky je dobrý počítat s ještě větším přítlakem než je zapotřebí u lehkého vozu, ty odstředivé síly jsou totiž samo s menší váhou menší. No počkejme si na závod, kvalifikace to nebyla povedená, uvidíme co předvedou v závodě. Jisté je že se čekalo více a tlak roste, laťku nastavili vysoko, tady McLaren zachrání jen výsledky. Mluví se o tom že auto má být hodně jiné až dokončí přestavbu, na tohle období je třeba se obrnit, a když to nezvládnou do půlky sezony, bude na čase zklamaně kapitulovat. To se nestane, bude to ok, věříme 03

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel003369

        uzivatel003369

        82.117.139.XXX
        OK to nebude, tomu věříš jen ty sám. 03

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Já myslím, že jste se jen nepochopili. Větší hmotnost zvyšuje tření, tedy "přítlačnou sílu" na trať, ale mnohem víc zvyšuje odstředivou sílu. Tedy je nežádoucí. Aerodynamický přítlak zvyšuje to první také, ale bez efektu odstředivé síly.
        Co tím chtěl ale říct je fakt, že stejný aerodynamický přítlak se víc projeví při lehkém voze, než těžkém. Tedy jezdit z větším přítlakem je větší výhoda v kvalifikaci, než závodě. Pokud do toho nezasáhnou další vlivy, jako je teplota gum, nebo vyvážení vozu.

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          85.70.164.XXX
          Já s tebou souhlasím, no jde mi čistě o konstatování Ferdy že "Těžší vůz sám dodá přítlaku a ještě ho zvyšovat aerodynamikou má nežádaný efekt". To je podle mě nesmyslný výrok. Pokud chceš projíždět zatáčky rychle i s těžším vozem, je třeba zvýšit aerodynamický přítlak aby jsi kompenzoval nežádoucí vliv těžšího auta. Samo něco jiného je to u kačera který je lehoučký jako pírko že ti ho převrátí i vítr, a navíc kde výkon generuje tah a ne sám kačer skrze motor přenášený na trať skrze pneumatiky. Nastavit optimum všech parametrů, včetně úrovně přítlaku je určitě kompromisem volbou pro závod a pro jedno kolo, je možné že to McLaren zvoral, nebo se mnohem více orientuje na závod, no rychlost na jedno kolo nebyla dobrá. To že McLaren mnohem lépe vypadal i v Australském závodě než v kvalifikaci ale podle mě nebude náhoda.

          + 3 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Jo, druhá část té věty smysl nedává a příklad s kačerem nebyl zrovna dobrý. To jsem četl až potom. 03
            Že Mclaren v závodech vypadá líp než v kvaldách, souhlasím taky. Je to dlouhodobý trend, takže to opravdu nebude náhoda. Uvidíme, kam to vytáhnou.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • spinelesssheep

        spinelesssheep

        85.70.184.XXX
        Pochopitelně, s nárůstem váhy se zvětšuje odstředivá síla. Síly které drží formuli v zatáčce díky přednímu a zadními křídlu se nerozkládají do normálové složky síly, kdežto hmotnost vozidla se do ní rozloží a táhne formuli ven.
        Tak hlavně že nás Ferda přišel zase poučit. 03

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • spinelesssheep

        spinelesssheep

        85.70.184.XXX
        Resp. né že by se hmotnost rozložila do síly, ale normálová (odstředívá) síla je závislá na hmotnosti a roste úměrně s ní. Aby jsme byli přesní. 12

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Jinak na Kimim je vidět že nejen že mu auto sedne, ale že si taky velice věří. Je až překvapivé jak najednou dává najevo svou nespokojenost a nelibost vůči jistým okolnostem ze strany Ferrari. Trochu se nabízí že Kimi vystrčí lokte i při souboji kolo na kolo s Vettelem, a dneska na startu může být velmi tvrdým soupeřem.

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      91.245.26.XXX
      Taky mě to překvapuje. Povětšinou až na výjimky mě přišlo, že to měl dost na klobáse a teď najednou myslí na to být před Sebem. Každopádně ale nejsem proti když to neskončí špatně pro Ferrari!
      Celkově to nevypadá na mnoha frontách tak špatně jak jsem si myslel. Forza Ferrari!

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        No je otázkou co myslíš špatně pro Ferrari. Jestli myslíš karamboly mezi sebou že neuhne ani jeden, tak jasně. Jestli myslíš špatně že by se třeba obírali o body, no, je to otázka pohledu, já chci vidět souboje no 03 Ale přiznávám že kdyby ve Ferrari měli ztratit třeba PJ jen proto že Kimi je moc silný a Bottas neškodný, tak by to bylo pro Ferrari až praštěné 13

        + 0 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • spinelesssheep

    spinelesssheep

    85.70.184.XXX
    Zajímalo by mě kolik si tady milhaus500 založil účtů aby ovlivňoval zase palce...to je fakt neuvěřitelný. 20

    + 4 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama