S dopisem FIA všem týmům Formule 1, že měření pneumatik bude probíhat nejen před, ale i po závodě, se objevily úvahy o tom, co tato změna přinese.
Logické bude, že Michelin použije takové směsi, které zabrání možné diskvalifikaci jezdců po závodě a následným protestům, jež by v žádném případě renomé Formule 1 neprospěly.
Tato změna však s největší pravděpodobností přinese i snížení konkurenceschopnosti francouzského dodavatele a potažmo i týmů, které pláště Michelin používají.
Ale dle předpokladů k výrazné změně rozložení sil ve startovním poli ještě při GP Itálie nedojde. Proč? Rozhodujícím faktorem v Monze je totiž výkon motoru a nízký aerodynamický odpor, neboť rozhodující bude rychlost monopostů. Jejich rychlost je tím vyšší, čím menší mají odpor vzduchu a taktéž valivý odpor. Vzhledem k tomu, že širší pneumatiky zvyšují oboje, bude v zájmu společnosti Michelin nasadit pneumatiky pro změnu užší.
Užší pneumatiky budou výhodou
Pokud Michelin znejistí a nasadí v Itálii pneumatiky, jež polemiku nevyvolají, výrazný rozdíl to nepřinese.
Další zprávy
-
Mistři světa u Fialy! Premiér poděkoval za úspěch, dorazila jen část týmu
-
Robert Fico měl pětkrát prostřelené tenké střevo, šokoval poradce premiéra!
-
Simona Krainová přestala vydělávat? Modelka přiznala pauzu!
-
Česko sní o dalším sportovním triumfu! Tito fotbalisté budou hrát na Euru
-
Felix Slováček přiznal STRACH o nemocnou dceru Aničku!
-
Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky
-
FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství
-
Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod
-
Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?