Vzhled nových monopostů kazí nejen široký přední spoiler, ale i ten zadní, který je menší a výše posazený. První dojmy pilotů jsou však takové, že úpravy v aerodynamice, jež vzešly od Pracovní skupiny pro předjíždění (Overtaking Working Group), jim značně ulehčí závodění.
Například testovací jezdec týmu BMW Sauber F1 Christian Klien říká, že nyní je mnohem jednodušší jet v závěsu za druhým vozem díky tomu, že došlo ke snížení turbulencí, což je výsledkem menšího zadního přítlačného křídla. Široký přední spoiler navíc zvyšuje stabilitu přední části vozu, díky čemuž má pilot více důvěry v to, že se mu povede úspěšný manévr.
BMW nyní plánuje uspořádat závody svých dvou modifikovaných monopostů v Jerezu, kde se budou konat další testy v prosinci, aby se přesvědčil v praxi o pozitivním vlivu výše uvedených změn.
Klien navíc řekl, že vzhled vozů není až tak důležitý: "Krása a elegance jsou hodně důležité u cestovních aut. V závodech se ale počítá pouze rychlost."
Předjíždění je snazší!
V testech v Barceloně týmy zkoušeli i novou aerodynamiku pro příští rok. Byť vozy svým vzhledem moc příznivců nenadchly (spíše naopak), jezdci jsou potěšeni jízdními vlastnostmi a snazší jízdou za druhým autem.
Další zprávy
-
Hanychová a Dopita si vyměnili vyznání: "Dětská" láska jim dává sílu!
-
Černý kašel v Česku: Experti mluví o poklesu cirkulace, ale čísla tomu neodpovídají
-
Kdy bude princezna Kate znovu stoprocentní? Bod zlomu v léčbě má být za ní!
-
Kdy bude princezna Kate znovu stoprocentní? Bod zlomu v léčbě má být za ní!
-
Vlaďka Erbová znovu před oltářem: Třetí svatba známé modelky!
-
"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1
-
Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky
-
FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství
-
Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod