Brawn požaduje vyjasnit týmové příkazy

Všichni si jistě pamatujeme manipulaci výsledků při dvou posledních závodech GP Rakouska i zmatky na cílové čáře v Indianopolis. Tým Ferrari proslul svojí týmovou strategií, ale neblaze také týmovými příkazy ovlivňujícími pořadí svých pilotů v cíli.

Snad poprvé v historii bylo vidět, jak věrní a ve své víře v maranellský tým neotřesitelní tifosi pískají a zklamaně odchází z okruhu i přesto, že jejich tým získal double, tedy to po čem vždy před závodem sní. Také široká veřejnost se proti takovému systému závodů razantně ohradila a spolu s obrovskou nadvládou rudého týmu tak tyto týmové příkazy přispěly k prudkému snížení zájmu o Formuli 1. Situace byla vážná a komise tvořená zástupci FIA a jednotlivých týmů oficiálně zakázala příkazy, které by měly vliv na výsledek závodu.

Tým Ferrari se proti tomuto pravidlu postavil, ale neuspěl. Nicméně s příchodem nové sezony technický ředitel týmu Ross Brawn opět upozornil na nejasnosti tohoto pravidla. „Jsem přesvědčen o tom, že by měly proběhnout další jednání a definovat přesně co se myslí týmovým příkazem,“ prohlásil pro ITV-F1. „Aby se neopakovala situace z Rakouska je tím, co má toto pravidlo za cíl, ale musí být zváženo mnoho jiných možných situací. Jeden váš pilot má problémy s brzdami a vy mu řeknete, aby se držel zpátky, zvolnil a pak ho předjede váš druhý pilot. Co uvidíte? Byl to týmový příkaz nebo logická situace v závodě?,“ vysvětlil podstatu problému Brawn.

„Musíme být tedy velmi opatrní, aby takovéto situace nemohly dát vznik sporům. Protože současné pravidlo má velmi neurčitou formulaci, musí být znovu revidováno, nechceme dělat něco tajně. Nechceme se dostat do situace, kdy budeme muset využít obousměrné telemetrie a stisknutím tlačítka vypnout nebo omezit jezdcův motor!,“ řekl jinými slovy své stanovisko k tomuto pravidlu Brawn.

Ferrari si samozřejmě nejméně ze všeho přeje situace, kdy budou média probírat po závodě, zda to byly tajné týmové příkazy nebo šlo o vývoj závodu. To by samozřejmě transparentnosti a sportovnímu duchu F1 rozhodně nepřidalo. Jedním z logických řešení, které by tuto možnost výrazně redukovalo je tak návrh Maxe Mosleye na zákaz obousměrného přenosu dat.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu