V Číně začínají nejlépe Mercedesy, Vettel na Hamiltona ztrácí přes sekundu

Rosberg, Nico

Rosberg, Nico | foto: Daimler AG

ČÍNA - 1. TRÉNINK; Úvodní trénink před Velkou cenou Číny byl v režii Mercedesů, které měly jasně navrch nad svými soupeři včetně Ferrari. Nejrychlejší byl Lewis Hamilton, půl sekundy na něj ztrácel Nico Rosberg, o další půl sekundu zpět se pak seřadili Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen.

Do úvodního dějství zasáhl z testovacích jezdců u Lotusu Jolyon Palmer, na boxové zídce odpočíval Romain Grosjean. Na trať vyrazil jako první ve 4 hod našeho času Roberto Merhi s Manorem, který letos ujel nejméně kilometrů ze všech.

První měřené kolo po 13 min předvedl Rosberg - 1:41,052 min (loni byl v 1. tréninku nejrychlejší Alonso - 1:39,783 min). U Toro Rosso si na vibrace stěžoval Verstappen, jeho inženýr Pujolar ho vyzval, aby vše nejdříve zahřál.

Po půlhodině se dostal mimo trať v zatáčce č. 1 Maldonado stěžující si na "masivní přetáčivost uprostřed zatáčky." Smyk ale bez poškození díky širokým únikovým zónám zvládl. Poté prudce probrzdil kola Hamilton.

alonso
McLareny zvládly první trénink bez větších problémů (foto: Honda Racing F1)

V polovině vylepšil Rosberg na čele svůj čas na 1:39,574 min, krátce nato jej překonal Hamilton - 1:39,033 min. Vzhledem k jiskrám od podlahy se zdálo, že Mercedesy jezdí s vysokým množstvím paliva, popř. nízkou světlou výškou - podobně jako Alonsův McLaren.

Trať se rychle zlepšovala - podle Williamsu, který sledoval počínání soupeřů pře jejich druhých jízdách, se oproti počátku zlepšila o 7 desetin sekundy. V závěru toho využil třetí Vettel, který z náskoku Mercedesu ukrojil 4 desetiny.

Nejblíže Mercedesům byla obě Ferrari s půlsekundovou ztrátou. Na páté místo se dostal Nasr se Sauberem, až za ním byly oba Red Bully. Williamsy testující nové zadní zavěšení pro zlepšení trakce zaostávaly více, Massa si ale v měřeném kole stěžoval na to, že jeho motor "nepracuje řádně."

Celkem dobře si vedly McLareny - Button obsadil 13. příčku, Alonso 17. Tým poháněný Hondou kvůli dlouhé rovince nečekal zlepšení, dle časů ale opět dosáhl pokroku. Nováček Palmer na Maldonada ztratil 6 desetin sekundy.

pocty kol

Maximální rychlosti: 1. Ericsson - 337,4 km/h; 2. Vettel - 336,4 km/h; 3. Nasr - 335,6 km/h; 4. Massa - 332,8 km/h; 5. Räikkönen - 332,0 km/h; 6. Maldonado - 331,1 km/h; 7. Rosberg - 330,4; 8. Bottas - 330,0 km/h; 9. Palmer - 329,9 km/h; 10. Hülkenberg - 328,9 km/h.

Přehled všech kol: PDF.

GP Číny (Shanghai International Circuit)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:39,033
2. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 + 0,541
3. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari+ 1,124
4. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari+ 1,628
5. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team+ 1,979
6. 3 Daniel RICCIARDO ausInfiniti Red Bull Racing+ 1,996
7. 26 Daniil KVJAT rusInfiniti Red Bull Racing+ 2,064
8. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso+ 2,079
9. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing+ 2,270
10. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing+ 2,271
11. 13 Pastor MALDONADO venLotus F1 Team+ 2,302
12. 33 Max VERSTAPPEN nldScuderia Toro Rosso+ 2,542
13. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda+ 2,812
14. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team+ 2,885
15. 30 Jolyon PALMER gbrLotus F1 Team+ 2,934
16. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team+ 3,108
17. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda+ 3,128
18. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team+ 3,151
19. 28 Will STEVENS gbrManor Marussia F1 Team+ 6,346
20. 98 Roberto MERHI espManor Marussia F1 Team+ 7,410

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Diskuze:

Počet příspěvků: 13 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu