Lotus u FIA s novým nosem nárazovými testy neprošel, Toro Rosso je zrušilo

Lotus

Lotus | foto: Lotus F1 Team

S novým krátkým nosem do Barcelony dorazí pouze Red Bullu, který s ním úspěšně absolvoval nárazové testy u FIA minulý týden. Lotusu se to nepodařilo. Pracují na něm také další týmy.

Projít náročným nárazovým testem není s krátkým nosem nic snadného, o čemž se třikrát přesvědčil Red Bull - prošel až napočtvrté minulý týden. Nový krátký nos má v tunelu také Ferrari a k nárazovým testům FIA mělo dorazit i Toro Rosso, před Barcelonou je ale nakonec zrušilo. Lotus ale již od počátku sezóny krátký nos má - přečnívá jen o 85 cm. Proč znovu navštívil FIA?

Jeho inženýři totiž touží po nové verzi, která se více podobá Williamsu - je širší a uprostřed má výčnělek. Ale s ním mu to zatím skřípe. Širší nos nepřináší sám o sobě více přítlaku, umožňuje však nasazení nového předního křídla, které je méně citlivé na zatočená přední kola a na změny sklonu vozu při brzdění a akceleraci.

Nový nos i přední křídlo by tak měly debutovat až v Montrealu. "Monte Carlo není pro premiéru ideálním místem," uvádí na adresu klikatého městského okruhu šéf traťových činností Lotusu, Alan Permane.

lotus e23
Lotus již krátký nos má, rád by ale nasadil jeho širší verzi, s níž ale zatím
povinnými nárazovými testy u FIA neprošel (foto: Lotus F1 Team)

Tým s sebou do Barcelony přesto přivezl několik novinek, například zcela nové zadní křídlo a nové prvky karosérie brzdových kanálků v zadní části vozu. Přední křídlo obsahuje upravené bočnice.

V paddocku se hovoří také o tom, že Lotus bude na přední nápravě zkoušet zajímavé inovace. Měly by se týkat mechanické stránky, detaily tým ale tají.

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu