Přechod k osmiválcům s objemem 2400 ccm navrhla FIA z důvodu snížení rychlosti a zvýšení bezpečnosti.
Továrny Mercedes, BMW a Honda, však dosud nesouhlasily a zvažovaly právní kroky, aby se do vypršení Concordské dohody zůstalo u stávajících V10 s objemem 3000 ccm.
Nově však trojice přehodnotila svá stanoviska a přechodu na V8 se podvolí bez soudních stání.
„Soudy by nás stály mnoho času a úsilí, přitom bychom museli vyvíjet dva motory,“ konstatoval šéf BMW Motorsport Mario Theissen. „Naše kroky by nepodpořily kredit F1, který musíme společně posilovat.“
V příští sezoně budou tedy podle všech předpokladů zpívat desetiválce svoji labutí píseň…
Foto: BAR Honda
F1 se vrací k osmiválcům
S největší pravděpodobností došlo k zásadnímu obratu ve věci objemu a počtu válců závodních motorů F1.
Další zprávy
-
Ze slov atentátníka mrazí! Proč útočil na Fica?
-
Kdo je Juraj Cintula, útočník, který střílel na Fica?
-
Fico krvácel do břicha. Lékaři ho stále operují
-
Atentátníkem, který střílel na Fica, má být slovenský spisovatel
-
Předpověděl atentát? Čekám, kdy dojde k vraždě, řekl před měsícem Fico
-
Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu
-
Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu
-
Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak
-
Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl