Nezničitelný UAZ Hunter pokračuje dál, při modernizaci se změnily jen detaily

UAZ Hunter prošel lehkou omlazovací kůrou, ve výrobě se minimálně rok udrží.

UAZ Hunter prošel lehkou omlazovací kůrou, ve výrobě se minimálně rok udrží. | foto: UAZ

Koncem ledna oplakali příznivci off-roadů konec Land Roveru Defender, který již nedokázal splnit přísné emisní a bezpečnostní limity. S těmi se neměl vyrovnat ani UAZ Hunter, což je ruský terénní model se základem v typu 469. Automobilka z Uljanovska ale už loni avizovala, že její vůz nakonec ve výrobě zůstane.

Podmínkou pro zachování výroby Hunteru se žebřinovým rámem a tuhými nápravami byla modernizace, zvyšující bezpečnostní standard. Té se UAZ podrobil v minulých dnech a její součástí je instalace úchytů Isofix na krajní zadní sedadla, tříbodového bezpečnostního pásu pro cestujícího vzadu uprostřed a signalizace nezapnutého pásu na místě řidiče.

Tím ale naštěstí celá omlazovací kůra zatím končí. V průběhu roku UAZ plánuje nasadit nové logo a obnovit paletu barev, opět ale nic, co by „kazilo“ charakter Huntera. Podle oficiálních stránek výrobce najdeme pod kapotou 2.7litrový benzínový motor o výkonu 128 koní s točivým momentem 210 Nm. Na obě nápravy (pohon zadních kol s mechanicky připojitelnou přední nápravou) přenáší sílu pětistupňová manuální převodovka Hyundai Dymos ve spolupráci s dvoustupňovou redukcí. O podvozku již byla řeč.

4100 milimetrů dlouhý Hunter je k dispozici ve stálém výbavovém stupni Classic, doplněném o limitované modely Pobednaja serjia a Trophy. Základní cena je 409 000 rublů (cca 125 000 korun), obě limitované série stojí o 50 000 rublů více (cca 15 300 korun). Za minulý rok si mimochodem terénního nezmara koupilo 3564 zákazníků a není vůbec jisté, jestli bude letošek pro Hunter konečnou…

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu