PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Snad nepřijdou penalizace, doufají u Mercedesu

Jana Šrámková / Petr Hlawiczka, 30. dubna 2016, 15:22 Google+

SOČI - PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI; Z pole position se raduje Nico Rosberg, za ním dva Finové. Hamiltonův motor opět vypověděl službu a odstartuje desátý, pokud nepřijdou další změny a penalizace. Jak hodnotí dnešní kvalifikaci v Soči jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nico Rosberg v cíli v Číně

Nico Rosberg v cíli v Číně | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Nico Rosberg, 1. místo
Zkrátka jsem se tam soustředil na sebe, opravdu jsem si pro to šel a cítím, že auto je skvělé. Od Q2 se ovládalo zkrátka úžasně.  Ostatní dnes měli obrovskou smůlu, což mi závod zítra trochu usnadní, ale v F1 to není nikdy jednoduché. I když Sebastian startuje tam, odkud startuje, a Valtteri je za mnou, tak stále máme soupeře. Musím se soustředit a práci dokončit.

V posledním kole jsem si věřil, že je kolo dostatečně dobré, abych byl upřímný, protože v Q2 Ferrari celkem dost ztrácelo a navíc jsem věděl, že se Lewis poslední části kvalifikace nezúčastní. Takže jsem věděl, že to bude stačit.

Lewis Hamilton, 10. místo
Byl to stejný problém jako v posledním závodě. Vrátil jsem se po druhé části kvalifikace do boxů a měl jsem pocit, že můj motor nedává plný výkon. Teď se musím pokusit vyrovnat s místem, ze kterého zítra odstartuji. Moc toho udělat nemohu, ale nebudu se vzdávat.

Druhý motor z posledního závodu, stejná chyba. Nic jsme nevěděli. Vracel jsem se z Q2 a cítil jsem, že přicházím o výkon. S tímhle nic nezmůžu. Pokud jde o bitvu v šampionátu, tak se nikdy nevzdávám.

Toto Wolff, šéf týmu
Je to velmi bizardní situace, protože to vypadá na stejný problém, který Lewise postihl v Číně. Je to opravdu smůla, kterou si teď vybírá, zatímco druhá strana garáže má štěstí. Hamilton to všechno přijal se skvělým přístupem a myslím, že nyní se to stává náročnějším. Všechny týmy se snaží a někdy prostě narazíte na limity, nemyslím si, že to je teď náš problém, ale prostě se to občas v F1 stává. Musíme probrat s FIA další postup a doufáme, že z toho nebudou penalizace.

 

FERRARI

Sebastian Vettel, 2. místo (po penalizaci 7.)
Přál bych si, aby byl rozdíl menší, ale v Q2 jsme viděli, že Nico je velmi silný. Pro nás šlo o maximum. Druhé místo zítra s ohledem na penalizaci pomůže. Můžeme startovat z čisté strany. Auto je dobré a po celý víkend silné. Nejsem frustrován nespolehlivostí, patří to k závodění, není to záměr. Tvrdě na to tlačíme, abychom ztrátu dohnali. Cílem je pódium.

Kimi Räikkönen, 4. místo
V poslední zatáčce jsem vyjel mimo trať, ale trápil jsem se celý víkend s tím, abych dal dohromady dobré kolo. V kvalifikaci to bylo lepší, lae stále jsem se na pár místech trápil s předními pneumatikami. Myslím, že to byl jeden z těch dnů. Celý víkend jsem bojoval s nastavením a dobrým fungováním pneumatik. Poslední kolo bylo slušné, ale stále to není ideální. Pokazil jsem to v závěru, ale mohlo to bý ještě mnohem horší.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 3. místo
Šlo o velmi dobrou kvalifikaci. Opravdu mě těší, jak celý víkend probíhá. Auto se chová lépe a pro nás jde o dobrou trať. Mám radost, ale počítá se až zítřek. Mé neděle zatím nebyly nikterak skvělé. Je to maximum, čeho jsme mohli dosáhnout. Tento okruh by nám měl sedět a musíme dobrou kvalifikaci přetavit v dobrý závod. Odvádíme dobrou práci s novinkami a zlepšením auta. Za sebou máme rychlé vozy, ale cílem je rozhodně pódium.

Felipe Massa, 5. místo
Byla to dobrá kvalifikace a start z druhého a čtvrtého místa je pozitivní. Měli jsme štěstí díky Mercedesu a penalizaci Ferrari, ale rozhodně to bylo dobré. Potřebujeme se nyní soustředit na to, abychom měli dobrý závod. Možné je vše a je to pro nás asi ten nejlepší okruh doposud, takže se pokusíme dát všechno dohromady.

Rob Smedley, šéf výkonnosti
Když jsme se přijížděli, tak jsme cítili, že trať nám bude rozhodně sedět. Máme tady pár nových věcí, křídlo, takže zatím to je dobré. Vyhovuje nám pro to, že je velmi citlivá na výkon motoru a čím méně odporu zde máte, tím lépe.

Pneumatiky funguji, dobře jsme je zahřívali včera i dnes, téměř během jednoho kola. To nám pomáhá ve srovnání s Red Bullem - u nich jsme očekávali, že tady budou úplně skvělí.

Pokud jde o Mercedes a jeho téměř sekundový náskok - jsou opravdu silní a odvádějí dobrou práci, jsou pro nás měřítkem. Musíme zajistit, aby se Williams posunul dopředu. Rok 2017 s novými pravidly pro nás bude dobrou příležitostí.

K poražení Rosberga potřebujete, aby se stalo něco nečekaného. Pokud se nám podaří dostat na pódium a otočit to, tak to pro nás bude dobré.

 

RED BULL

Daniel Ricciardo, 6. místo
Jsme samozřejmě daleko za Mercedesem, ale to jsme očekávali. Takže pokud zítra budeme bojovat s Williamsem, bude to dobré. Nemáme zde moc výhod, protože to bude strategie jedné zastávky a většinou pojedete na plný plyn. Takže se strategií se toho zde moc dělat nedá. Pokud dojedeme v první pětce, byl by to dobrý výsledek.

Daniil Kvjat, 8. místo
Pneumatiky zde vydrží celkem dlouho a to zde pomůže Williamsu. Vypadají zde silně. Věděli jsme, že to tak bude a nečekám, že se to zítra moc změní. Není to pro nás nejsilnější okruh, ale pokusíme se získat body.

Christian Horner, šéf týmu
Tento okruh není náš nejsilnější, takže Danielův start z nakonec pátého místa a Danynho osmého jsou slušné startovní pozice. Bylo to tu hodně těsné a my z toho vyšli nejlépe, piloti z auta získali maximum z auta. Snad se můžeme těšit na dobrý závod a získáme i nějaké pozice.

 

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 7. místo
Jsem s výkonem spokojen, mé poslední kolo bylo fantastické a ve správný čas. V Q1 a Q2 jsme byli silní a cítil jsem se dobře, mohl jsem zajet v každé části dobrý čas. Jako tým děláme pokroky a rychlost na jedno kolo je velmi dobrá. Bude to zajímavé vidět, jak si povedeme zítra, protože za sebou máme rychlá auta a bude náročné si pozici udržet. Není to okruh, který fandí předjíždění a měli bychom vidět pěkné souboje. Máme dost pneumatik na výběr té nejlepší strategie a jsem plný optimismu, že můžeme získat dobrý výsledek.

Nico Hülkenberg, 13. místo
Byla to přímá kvalifikace, ale ne s výsledkem, který jsem si přál. Od včerejška si v autě nejsem moc jistý a trápil jsem se s přítlakem a rychlostí. Hodně jsme toho přes noc změnili, ale nepřineslo to kýžený výsledek. Zítra to tedy bude náročný závod, zvlášť, když je střed pole tak vyrovnaný.


Otmar Szafnauer, šéf inženýr
Je skvělé vidět další umístění v první desítce. Checo zajel skvělá kola, kdy na tom záleželo a očekáváme, že se posune vpřed díky penalizaci Vettela. Další ukázka rychlosti našeho auta a snad zítra předvedeme něco podobného. Nico jel nepříliš akční kvalifikaci, auto se vška pod ním smýkalo a to se ukázalo na výsledné pozici. Je to dlouhý závod a může se stát spousta věcí. Cílem však je bodovat s oběma vozy.

 

TORO ROSSO

Max Verstappen, 9. místo
Jsem šťastný, že jsem dojel devátý. Po náročném pátku jsem nečekal, že bychom se dostali do první desítky. Tvrdá práce se vyplatila. Vyvážení auta bylo dnes mnohem lepší. Q1 byla slušná, ale první kolo v Q2 bylo velmi dobré. Poslední kolo v Q3 proběhlo poté, co jsme udělali menší úpravy předního křídla, ale to moc nevyšlo. Uvidíme, jak to půjde zítra.

Carlos Sainz, 11. místo
Nejsem vůbec spokojen, měli jsme rychlost na víc a byl jsem celý víkend rychlý. Nedostat se do první desítky je tedy zklamáním, ale když vás Kvjat v posledním sektoru zastaví a vy musíte ukončit své rychlé kolo, nic s tím nenaděláte. Ale těším se na zítřek, protože víme, že rychlost máme dobrou.

James Key, technický ředitel
Myslím, že dnes to šlo dobře, oproti včerejšku jsme, především na Maxově autě, zlepšili vyvážení. Výsledkem bylo konkurenceschopnější ráno. Věděli jsme, že to bude těsné, hodně týmů bylo za Mercedesem, Ferrari a Williamsem. Byli jsme si jistý, že Q3 je možné dosáhnout s oběma vozy, ale muselo to proběhnout bez chybyčky. Bohužel u Carlose to nevyšlo, protože se před něj na konci Q2 dostal Kvjat a skončil tak jedenáctý. Alespoň má výhodu volby pneumatik.

Max odvedl dobrou práci, jen se musíme podívat, co se stalo v Q3. Zítra to bude zajímavé. Bude to těsné se strategiemi a fungováním pneumatik. Předjíždět se tu dá, i když obtížně, takže bude zajímavé vidět, jak se to vyvine. Naše závodní rychlost je lepší než kvalifikační a tak se musíme zaměřit na pokrok.

 

MCLAREN

Jenson Button, 12. místo
Byli jsme tak blízko Q3, dali jsme do toho vše, ale nakonec chyběla desetina. Faktem je, že jsme byli o dvě desetiny pomalejší než ten na osmém místě. A to i přes to, že vyvážení nebylo optimální. Myslím, že jsme se s řízením s Fernandem trápili, auto blyo přetáčivé a to se těžko napravuje. Je zde hrana, kdy jdete po větším přítlaku a z nedotáčivosti máte přetáčivost. Nebude to lehký závod, 71 % jedete na plný plyn, druhá zatáčka je vždy náročná, takže mým cílem je vyhnout se potížím a získat pár míste. Uvidíme, co se stane. Myslím, že jednozastávková strategie bude náročná pro všechny a přidá to na zajímavosti.

Fernando Alonso, 14. místo
Časy byly hodně těsné a chyběly mi dvě desetiny do Q3. Smutné je, že jsme na konci této skupinky. Ale tak to je, stále nám pár desetin chybí a pomohlo by nám to předjet jiná auta v této konkurenceschopné skupině ve středu pole. Neměli jsme štěstí, ale myslím, že jsme ukázali, že jsme konkurenceschopní a doufám, že zítra budeme bojovat o body.

Eric Boullier, závodní ředitel
Na papíru je frustrující být dvanáctý a čtrnáctý, ale udělali jsme další pokrok od minulého závodu. Důkazem je malá ztráta, nejmenší od Q3 letos vůbec. Jsme ale pragmatiční a nemáme rychlost na to být konzistentně mezi první desítkou. Víme, že zítra to bude náročné, protože nám charakteristika okruhu nevyhovuje. Ale děláme stále pokrok, což je hlavní motivační faktor. A budeme se snažit získat zítra body.

 

HAAS

Romain Grosjean, 15. místo
Byl to pro nás zatím komplikovaný víkend. Trápili jsme se s přítlakem a autem. Na tak hladkém asfaltu je těžké pracovat s pneumatikami. Děláme pokroky, učíme se a děláme co to jde. Nemám zde pocit z auta, který jsem měl v předchozích závodech.  Na to se musíme podívat. Zítra to bude dlouhý závod a bude se šetřit palivem. Pneumatiky budou výzvou pro všechny. Možná se pokusíme být chytřejší. Uděláme co to půjde. Budeme analyzovat a po závodě uvidíme.

Esteban Gutiérrez, 16. místo
Bylo to těžké, hlavně kvůli pneumatikám. Dělal jsem maximum s dostupnými možnostmi, ale s výsledkem nejsme spokojeni.  Přesto závod je zítra. Snad nás pár věcí mile překvapí a budeme mít šanci na body. Nebude to lehké, rychlost není tak dobrá, jak bychom si přáli, ale uděláme maximum.

Günther Steiner, šéf týmu
Jsme s výsledkem spokojeni. Byl to pro nás těžký víkend, ale napravili jsme to a jsme patnáctí a šestnáctí, velmi blízko McLarenům. Dostat se do Q2 je pro nás skvělé. Jsme obvykle silnější v závodě než kvalifikaci a zítra se budeme snažit získat maximum a dostat se na body.

 

RENAULT

Kevin Magnussen, 17. místo
Nebyla to skvělá kvalifikace a trápili jsme se, abychom dostali pneumatiky do správného provozního okna. Takže nastavení také nebylo perfektní. Trénink probíhal ráno lépe a mohli jsme z auta dostat víc, přední a zadní křídlo bylo dobře vyvážené, i když se potom kvalifikace ukázala jako náročnější.

Jolyon Palmer, 18. místo
Dnes to bylo opravdu dobré. Myslím, že jsme našli problém, který mě v posledních závodech trápil. Provedli jsme změny a je dobré být zase na trati. Jsem rád, že se můžu jako jezdec ukázat, protože předtím to bylo frustrující. Nejsme jako tým super rychlí, ale s autem jsem spokojen a myslím si, že se můžeme těšit na dobrý zítřejší závod. Naše závodní rychlost je lepší než kvalifikační a měli bychom se rychle posunout vpřed. Cílem je rozhodně potrápit vozy před námi a využít každé příležitosti.

Alan Permane, šéf traťových operací
Oba vozy byly vyrovnané, ale doufali jsme, že budeme výš. Věděli jsme, že nám tento okruh nesedí, takže kvalifikace nebyla fantastická. Budeme se snažit získat v závodě víc. Kevin nenašel stejné vyvážení jako rno, přestože počasí a podmínky byly podobné. Jolyon byl s autem spokojenější. Neočekáváme mnoho zastávek v boxech a proto bude jejich provedení ještě důležitější, možná bude jen jedna příležitost. Budeme analyzovat možné strategie a sledovat počasí. Dnes bylo chladněji než včera.

 

SAUBER

Felipe Nasr, 19. místo
Tento výsledek je samozřejmě neuspokojivý. Jsem smůla, že když jsem byl ve svém rychlém kole na konci Q1, zabrzdil jsem pozdě do zatáčky číslo 13. Nicméně se cítím v aut lépe a to se počítá. Co se nastavení týče jsme udělali pokrok a budeme dál pracovat na detailech. Jsem pozitivně naladěn, že můžeme získat zítra pozice.

Marcus Ericsson, 22. místo
Samozřejmě je tento výsledek zklamáním. V tréninku jsem cítil pokrok, ale v kvalifikaci jsem se opět trápil s pneumatikami. Celý víkend mám problém je dostat do správné teploty a dostal jsem se i do provozu, což mi nepomohlo. I tak jsme zkrátka nebyli dost rychlí. Zítra zabojujeme.

 

MANOR

Pascal Wehrlein, 20. místo
Dnes byla kvalifikace trošku frustrující. Ráno bylo tepleji a tak se pneumatiky lépe zahřívaly. Odpoledne to bylo těžší. Doufali jsme ve víc, protože ranní trénink vypadal dobře. Zítra to bude jiný příběh, viděli jsme i dnes, že se mé časy zlepšovaly, talže to po pěti až deseti kolech bude podle mě ok. V kvalifikaci máte jedno nebo dvě kola a když vám to klouže, je to těžké. Soustředím se na zítřek a doufám, že budeme mít dobrý souboj se Saubery a Renaultem.

Rio Harjanto, 21. místo
Bylo to pro nás zajímavé. Vypadalo to jako pokrok, byli jsme blíž autům kolem oproti předchozím závodům, ale mé poslední kolo mohlo být lepší. Dostal jsem se do provozu a stálo mě to kolem dvou desetin v posledním sektoru, takže jsem frustrující, že jsem neměl čisté kolo. Zítřka se nemohu dočkat. Cílem je čistý start a dostat z auta maximum. Dlouhé stinty v pátek vypadaly dobře, takže se těším na dobrý závod.

Dave Ryan, závodní ředitel
Po posledním tréninku to vypadalo, že se práce ze včerejší noci vyplatila, ale v kvalifikaci jsme se trápili víc kvůli chladnějším teplotám a zahřátí pneumatik. To se s každým kolem zlepšovalo, takže to je pozitivní poro zítřejší závod, snad si užijeme dobrou bitvu s auty kolem.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Snad nepřijdou penalizace, doufají u Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nico Rosberg v Soči

V kvalifikaci v Rusku triumfoval Rosberg, Hamiltonovi opět vypověděl službu…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud