Renault Mégane Cabriolet je krasavec, do výroby ale nezamíří

Renault Mégane Cabriolet by mohl být největším krasavcem celé modelové řady.

Renault Mégane Cabriolet by mohl být největším krasavcem celé modelové řady. | foto: Theophilus Chin

Při představování Méganu Grand Coupé bylo řečeno, že karosérie sedan k francouzskému modelu nižší střední třídy historicky prostě patří. To stejné se dá přitom napsat o modelu s otevřenou střechou. Dočkáme se ho i počtvrté?

Karosářská paleta prvního Méganu obsahovala hatchback, sedan, kombi, kupé a kabriolet. Druhé a třetí vydání spojilo obě posledně jmenované karosérie do jedné a vznikl z toho kupé-kabriolet. Dnes už se s nimi (hlavně mezi dostupnějšími modely) prakticky nesetkáme, svého času ale podobný stroj nabízely i Opel, Peugeot nebo Volkswagen. Problémem takového křížence, a speciálně pak od Renaultu, byla špatná tuhost karosérie a také jakási nevyhraněnost. To, co mělo být pozitivem se v očích mnohých stalo negativem a možná i proto se většina automobilek vrátila k dostupným kabrioletům s klasickým plátnem. Mégane minulý rok zahájil modelovou obměnu, aktuálně dovršenou sedanem s označením Grand Coupé. Nabízí se tedy otázka, zda-li se dočkáme také kabrioletu.

Automobilový grafik Theophilus Chin si s touto myšlenkou pohrál a na základech sedanu vytvořil kabriolet. A nutno podotknout, že mu to neskutečně sluší. Jak jsme již nastínili, pevná střecha by byla téměř jistě vyměněna za plátěnou, zmizet by tak mohl zbytečně dlouhý a nevzhledný zadní převis. To by vizuálně odlehčilo zadní partie a Méganu opravdu výrazně pomohlo. Ke kabrioletu také padnou jako ulitá atypická přední světla spolu s velkou maskou chladiče. Do interiéru by se poskládala čtveřice cestujících, což je v této velikostní skupině standardem.

img-responsive

Zadní část už není tak mohutná jako u předchůdce. | foto: Theophilus Chin

Problém je, že podobný model asi Renault hned tak nepostaví. Předchůdce nedosahoval nějakých oslnivých prodejních výsledků a jako imageová záležitost také příliš nefungoval. Francouzi tak nemají nejmenší důvod uvádět na trh relativně dostupný čtyřmístný kabriolet, a pokud byste to snad chtěli uhrát na tradice, vzpomeňte si, co se stalo Espacu nebo Scénicu. Zpět ale k nejspíše nikdy nevyrobenému Méganu Cabriolet. Ten by do svých útrob mohl dostat třeba i vrcholnou šestnáctistovku TCe o výkonu 151 kW (205 k) z linie GT, jistotou by pak byla nejméně silnější verze dvanáctistovky TCe s 96 kW (130 k). Věčná škoda, že to auto do sériové výroby nejspíše nedotáhne.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu