Rodinné SUV na naftu nyní i z USA! Kdo se stal průkopníkem?

ar6, 28. září 2016, 14:45 Google+ Los Angeles Auto Show 2016

Chevrolet má aktuálně ve své domovině možná nejsilnější portfolio modelů v historii. Ekologické modely Bolt a Volt doplňují například nový Cruze, Sonic, Malibu nebo terénní řady Silverado a Tahoe. Nyní přišla řada i na rodinné SUV, která jsou v Americe čím dál populárnější. Vždyť řada Equinox si zatím za dvě generace dokázala najít 2 miliony zákazníků, třetí vydání má pak našlápnuto toto číslo dále zvětšovat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Chevrolet Equinox přijíždí ve čtvrté generaci i s turbodieselem.

Chevrolet Equinox přijíždí ve čtvrté generaci i s turbodieselem. | foto: Chevrolet

Sdílejte článek

Poprvé se jméno Equinox objevilo na SUV od Chevroletu v roce 2003, na jehož základech na konec vzniklo i několik prototypů s vodíkovým pohonem. Druhá generace se objevila o šest let později, v porovnání s předchůdcem se ale výrazně zaoblila a přidala na praktičnosti. V prvním čtvrtletí příštího roku, necelých 24 měsíců po omlazení druhého vydání, půjde do prodeje zcela nový Equinox. Ten vychází designově i technicky vychází z posledních modelů se zlatým křížem a posunuje celou řadu o notný kus dopředu.

Vnější vzhled charakterizují výrazná maska chladiče, projektorová světla s LED diodami pro denní svícení a velké množství chromu. Zadní lampy využívají LED diodovou technologii, jejich tvarování nám ale trochu připomíná některá korejská SUV. Celek, doplněný o 17-, 18- nebo 19palcová litá kola, je každopádně elegantní, možná byste mu ani nehádali 4652 milimetrů na délku, 1843 milimetrů na šířku a 1661 milimetrů na výšku. Kabina přináší prvky známé už z Voltu nebo Cruze. Řeč je především o středové konzole s vysoko umístěnou sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou infotainmentu MyLink, podporující Apple CarPlay i Android Auto. Nechybí ani modul OnStar s 4G LTE připojením a WiFi hotspotem.

Oproti předchůdci se významně změnila poloha přístrojového panelu, který je nyní níže a dále od volantu. Ten dostal sportovnější tvarování a trojici ramen. Na výběr bude několik druhů čalounění, včetně látky ve stylu džínoviny. Interiér při rozvoru 2725 milimetrů pojme 5 cestujících a 846 až 1798 litrů zavazadel. Z dostupných bezpečnostních asistentů lze vypíchnout rodičovskou kontrolu řízení svých ratolestí. Vedle toho budou k dispozici i přednárazový systém, automatické brzdění při nízkých rychlostech, udržování v jízdním pruhu, varování při opuštění jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu či upozornění na dopravu za vozidlem.

Základem Equinoxu je úplně nová platforma, lehčí mezigeneračně o asi 180 kilogramů. Výraznou proměnou prošla i paleta motorů, zahrnující dva benzínové motory a jeden turbodiesel. Ano, v americkém autě se skutečně objeví naftová šestnáctistovka o výkonu 101 kW (137 k) a s točivým momentem 320 Nm. Asi nemusíme zdůrazňovat, že je to první dieselový vůz v segmentu. Zážehové turbomotory mají objem 1.5 litru, výkon 127 kW (173 k) a točivý moment 275 Nm, nebo 2.0 litru, výkon 188 kW (256 k) a točivý moment 353 Nm. Nejsilnější benzín dostane devítistupňový automat, slabší patnáctistovka a turbodiesel mají šestistupňový automat. Pohon všech kol bude dostupný za příplatek, standardem je předokolka. Jak již bylo řečeno, prodej začne příští rok na jaře, celkově se pak Equinox dostane na 115 světových trhů.

Vytisknout

Diskuze: Rodinné SUV na naftu nyní i z USA! Kdo se stal průkopníkem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Bezpečnost na silnicích

Reagujete za volantem včas? Otestujte se zdarma!

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud