Boullier: Honda musí přijmout kulturu F1

Robert RoBertino Pavelka, 22. března 2017, 15:25 Google+

Lepší pochopení pro závodní kulturu ve Formuli 1 - to je jeden z hlavních směrů, ve kterém Honda potřebuje zlepšit svoji pokleslou prezentaci v F1. Takový názor sdílí závodní ředitel stáje McLaren Eric Boullier

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 23.03. 13:10) Napište svůj názor
Fernando Alonso a Eric Boullier zatím nemají moc důvodů k úsměvům

Fernando Alonso a Eric Boullier zatím nemají moc důvodů k úsměvům | foto: McLaren

Sdílejte článek

Honda se v minulosti pyšnila velkými úspěchy, ať to bylo ve spojení se stájemi Williams či McLaren. Absolvovala také projekty s vlastním vozem, z nichž první se odehrál v 60. letech, ale záhy se ukázalo, že Japonci nezvládají nároky F1, proto vstoupil na scénu Eric Broadley a jeho firma Lola poskytla Hondě pomocnou ruku (i proto se tehdejšímu vozu říkalo "hondola").

img-responsive

První kontakt Hondy s F1 nijak slavně nedopadl | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

To je ale dávná historie, ta blízká znamenala pro Hondu přežití těžkého comebacku v roce 2015, ovšem po jistém zlepšení v loňském roce musel tým McLaren, jemuž japonská automobilka motory dodává, překousnout další hořkou pilulku v podobně nevydařených testů. Vztahy tak jsou v posledních týdnech napjaté v očekávání další nepovedené sezóny.

Jedním z hlavních rozporů je neochota Hondy přijmout vnější vlivy pro své vývojové programy, což neslo nepříjemné rozpory už v minulosti. Závodní ředitel Eric Boullier prohlásil, že Hondě se doposud nepodařilo plně pochopit rychlost a přesnost vývoje, aby mohla uspět ve Formuli 1. Právě to jsou hlavní příčiny, které celý projekt brzdí.

"Potřebují především jednu věc - aby mnoho věcí pochopili a plně se integrovali do závodní kultury F1. Co tím myslím? Naše chování v jednotlivých Grand Prix, závislost na kalendáři, určité pevné termíny, stálé datumy, zajíždění co nejrychlejších kol - ve všem se snažíme najít nejlepší řešení tak rychle, jak to jenom je možné.

Když automobilka spouští projekt, můžete mít pár dní zpoždění a na produktu se nic nezmění, nikdo nebude předělávat komerční model. Ale v závodění, pokud začnete předělávat auto v prvním závodě, skončíte nikde. To je závodní mentalita. Musíme žádat od dodavatele, aby to, co předělají za měsíc, příště zvládli za tři týdny a v dalším případě za dva. Vážíme si teď víc času než vložených peněz, tím se lišíme od zbytku světa," vysvětluje Boullier.

img-responsive

Fernando Alonso s McLarenem MCL32 během prvních předsezónních testů v Barceloně | foto: McLaren

Honda sice investovala prostředky do motoristického střediska v Milton Keynes, ale Boullier se domnívá, že bude chtít rovněž zachovat svou hlavní základnu v Japonsku. Přetváření firemní kultury mateřské základny, míněno ve vztahu k činnosti v F1, je příliš pomalá, než aby se vyrovnala s požadavky moderního přístupu k závodům Grand Prix.

"To je důvod, proč má Mercedes sídlo v Anglii a myslím, že sklízí úspěchy díky díky lidem, kteří mají v F1 dostatečné zkušenosti. Jiní dodavatelé možná platí dvakrát více než Honda, ale jsou také třikrát, čtyřikrát, možná i pětkrát rychlejší. Je třeba si uvědomit, že mnohdy nevede koprorátní vliv k očekávanému účinku. Čím více se budeme blížit formátu akciové společnosti a přejímat její procesy, tím budeme pomalejší, méně agilní a do formátu závodní kultury vůbec nezapadnete," předpovídá Boullier.

Vytisknout

Diskuze: Boullier: Honda musí přijmout kulturu F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 23.03.2017 13:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas

Bottas: V testech jsem nepředvedl svůj plný potenciál

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud