Kteří piloti vnímají Halo negativně a co konkrétně jim na tomto řešení vadí?

Albert Hadáček, 28. července 2017, 16:00 Google+

Během včerejší tiskové konference před Velkou cenou Maďarska byli piloti dotázáni na jejich názor ohledně zavedení ochrany kokpitu Halo, který se na vozech objeví v příští sezóně.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 29.07. 18:37) Napište svůj názor
Lewis Hamilton s halo konceptem při pátečním tréninku v Singapuru

Lewis Hamilton s halo konceptem při pátečním tréninku v Singapuru | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Hamiltonovi se toto řešení nelíbí po vzhledové stránce, ale uznává jeho bezpečnostní přínos: "Je to těžké, ale loni zmínili, že se bezpečnost zvýší o 17 procent a to nelze ignorovat. Rozhodně to nevypadá hezky, to už se ale říká dlouho. Navíc stoupne i váha vozu. Auta jsou už moc těžká nyní. Máme slabé brzdy a musíme s nimi ubrzdit kolos. Já jen doufám, že se jim to podaří vylepšit a dokážou vymyslet lehčí verzi, aby to zbytečně nezatěžovalo vůz."

Uzavřený kokpit by byl dle Hamiltona lepší řešení. "Blížíme se spíše uzavřeným kokpitům. A to by vypadalo lépe. Na internetu jsou skvělé koncepty s uzavřeným kokpitem a když se zamyslíte nad tím, co se stalo jezdcům, kteří byli zasaženi do hlavy. Je docela šílené, že i dnes je hlava, naše nejdůležitější část těla, pořád odkryta," dodal Hamilton.

Nico Hülkenberg je o něco tvrdším kritikem než Hamilton: "Budu i nadále závodit, nehodlám kvůli tomu skončit, ale nikdy jsem nebyl velký příznivce Halo a jakékoliv jiné ochrany hlavy. Máme tu vyloženě estetický aspekt, prostě to nevypadá dobře. Halo chrání před nějakou šíleností, která se stane jednou z miliónu nehod. Bezpečnost vozů se každoročně zlepšuje a navíc teď máme lepší uchycení nápravy, což zmenšuje pravděpodobnost, že ulítne kolo. Nevím, jestli potřebujeme další ochranné systémy, jelikož další zásahy by již zásadně narušily vzhled vozů."

img-responsive

Kevin Magnussen zkouší v Mexiku ochranu kokpitu typu Halo | foto: Renault Sport F1

Podobně to vidí i Max Versteppen: "Nelíbí se mi to, ale budu respektovat rozhodnutí FIA. Myslím si, že od představení virtuálního safety caru se snížil risk, že někdo bude překračovat rychlost pod žlutou vlajkou. Navíc nápravy jsou dost pevné, takže si nemyslím, že se dá tak snadno přijít o kolo. A stejně, když budou lítat součástky, tak vás to neochrání. Opravdu nechápu, proč to potřebujeme."

Kevin Magnussen též nesouhlasí: "Jsem proti tomu, nemyslím si, že o tomhle by měla být Formule 1. Myslím si, že by tu měla být nějaká mez nebo alespoň nějaké lepší řešení, jak zlepšit bezpečnost. Navíc nesouhlasím, že bezpečnost je nutně prioritou číslo jedna. Myslím si, že limit určuje poměr vzrušení a bezpečnosti. Formule 1 je úspěšná i díky své nebezpečnosti a za posledních 30 let se to hodně posunulo, ale myslím si, že již dnes je dostatečně bezpečná a pořád dostatečně vzrušující. Vždycky bychom mohli mít bezpečnější závody - třeba vozy, co dokážou jezdit jen 80 km/h. Bylo by to naprosto bezpečné, ale nudné. S tím mám problém, prostě přehršel bezpečí bude na úkor zábavy." 

Vytisknout

Diskuze: Kteří piloti vnímají Halo negativně a co konkrétně jim na tomto řešení vadí?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 29.07.2017 18:37 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo v Maďarsku zatím bezkonkurenční

Ricciardo překvapuje - opět poráží Vettela i Mercedesy, velké havárie nechyběly…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud