Zasloužená vítězství Red Bullu naplňují šéfy McLarenu optimismem

Max Verstappen předjíždí po startu Velké ceny Mexika Sebastiana Vettela, poté si pohodlně dojel pro vítězství

Max Verstappen předjíždí po startu Velké ceny Mexika Sebastiana Vettela, poté si pohodlně dojel pro vítězství | foto: Red Bull Content Pool

Letošní vítězství Red Bullu naplňují před příští sezónou McLaren rozcházející se s Hondou důvěrou v to, co je možné s motory Renault dosáhnout.

Francouzský výrobce se v Mexiku ale potýkal s velkými problémy se spolehlivostí svých pohonných jednotek poté, co zvolil příliš agresivní přístup k závodnímu víkendu.

McLaren, jenž se ale letos kvůli nízkému výkonu a nespolehlivosti rozloučí s Hondou, to starosti nedělá. Spíše je povzbuzen tím, že Red Bull s motory Renault v posledních čtyřech závodech dvakrát vyhrál, navíc zaslouženě - díky své vlastní rychlosti.

"Spravit spolehlivost je výzva, ale je to vždy snadnější než nalézt výkonnost. Rád bych z toho vyzdvihl, že v Malajsii i v Mexiku šlo o řádná vítězství, kdy ostatním ujeli. Motor Renault vyhrál dva z posledních čtyř závodů, a to zcela férovým a čistým způsobem. Takže si neděláme vůbec žádné starosti," potvrzuje pro motorsport.com závodní ředitel McLarenu Eric Boullier.

img-responsive

McLaren po nasazení nového aerodynamického balíku také dosáhl slušného pokroku v posledních závodech | foto: McLaren

Výkonný ředitel Zak Brown souhlasí: "Posouvají své hranice. Zvyšují výkon, a když zvyšujete výkon, tak s tím roste i riziko nespolehlivosti. Ale nemám z toho obavy."

Podle Boulliera se Red Bull dostává po obtížném vstupu do sezóny zpět na špici, což pro britský tým znamená, že v příštím roce jej čeká ještě náročnější boj o vítězství: "Rozhodně udělali v posledních třech závodech pokrok a pro McLaren jsou teď dobrým měřítkem. Víme tedy, koho musíme příští rok porazit."

Podle Fernanda Alonsa má teď McLaren nejlepší šasi. V některých oblastech Red Bull předčí (středně-rychlé až rychlé zatáčky), v některých však stále zaostává. I přes velký sklon vozu ztrácí zejména v pomalých zatáčkách. Ve Wokingu ale věří, že před sezónou 2018 našli tu správnou vývojovou cestu a že se v ní budou pohybovat na špici. Kvůli deficitu pohonné jednotky již navíc nebudou muset volit v oblasti aerodynamiky tolik kompromisů jako letos.

Diskuze:

Počet příspěvků: 16 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu