"Tohle už je příliš!" Brawn se s Lowem v otázce hmotnosti monopostů shoduje

Petr Hlawiczka, 20. března 2018, 06:30 Google+

Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn souhlasí s názorem Paddyho Lowea, že v budoucnu bude třeba snížit hmotnost závodních monopostů - nyní jsou jednoduše příliš těžké.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 21.03. 23:14) Napište svůj názor
Současné monoposty F1 jsou příliš těžké

Současné monoposty F1 jsou příliš těžké | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

"Pokud je F1 zamýšlena tak, aby se jednalo s formuli sprintu, a tato auta mají být neuvěřitelně rychlá v kvalifikaci a v 1,5hodinovém závodě na 300 km - takže ještě nejde o vytrvalostní vozy, pak hmotnost stoupla k úrovním, které se blíží spíše těm vytrvalostním formulím než ke sprintu," kritizuje technický ředitel Williamsu.

"Časy na kolo jsou momentálně velmi rychlé, protože máme hodně výkonu a obrovské množství přítlaku - více než kdykoliv jindy v historii. Ale hmotnost je také neuvěřitelně vysoká a podle mě by tyto věci měly být vyvážené. Pokud bych něco navrhoval pro rok 2021, pak bych chtěl vidět významnou úsporu hmotnosti," vysvětluje Lowe.

Ross Brawn, jenž kdysi pracoval jako technický ředitel Ferrari a nyní vyjednává s týmy o budoucí podobě pravidel, s ním v tomto souhlasí: "Hmotnost vozů bude snížena. Čím je auto těžší, tím více opotřebovává pneumatiky a spotřebovává paliva."

img-responsive

Ferrari si v roce 2004 vystačilo v závodech s 600 kg včetně jezdce | foto: Scuderia Ferrari

Minimální hmotnost vozu včetně jezdce neustále roste. Zatímco v roce 2016 byla 702 kg, loni po zavedení širších vozů s širšími pneumatikami stoupla na 728 kg, letos na 734 kg a příští se zvýší o dalších 6 kg na 740 kg (bude stanoveno minimum 80 kg pro jezdce se sedačkou, pod kterou se bude umísťovat závaží dle hmotnosti jezdců).

"Vzhledem k hybridní technologii není realistické se vrátit k 500 kg, ale 733 kg, na kterých jsme nyní, to je příliš. To se od sportovních vozů moc neliší," uznává sportovní ředitel Formule 1.

Vytisknout

Diskuze: "Tohle už je příliš!" Brawn se s Lowem v otázce hmotnosti monopostů shoduje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 21.03.2018 23:14 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Stoffel Vandoorne s novým McLarenem MCL33 při testech v Barceloně

McLaren potíže z testů vyřešil, Boullier ale "zázraky za noc" nečeká

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud