Citröen Sport před Rally Irsko

Citroen Total WRT

Citroen Total WRT | foto: Citroën Sport

Jedna věc je jistá – závěr letošního světového šampionátu v rally se odehraje na Britských ostrovech. Prvním ze dvou závěrečných podniků bude nadcházející Rally Irsko. Tým Citröen - jako letos tradičně – nasadí dva vozy C4 WRC s Loebem a Sordem za jejich volanty.

Citröen Sport se na tuto soutěž, která je letos v kalendáři MS poprvé, připravoval pečlivě. Loeb s Elenou se v rámci testů a příprav na soutěž zúčastnili Donegal Rally. Všechna posbíraná data byla zpracována a použita k lepšímu nastavení vozů. Poté se tým rozhodl zúčastnit ještě další irské soutěže – Cork Rally. Na této soutěži se už svezla i druhá posádka Dani Sordo – Marc Marti, aby si rovněž osahala terén před ostrým startem na Rally Irsko.
 
Tyto absolvované podniky umožnily jezdcům i týmu dokonalou představu o následujícím podniku MS. Seb Loeb k irským tratím řekl: „V Irsku je jiný asfalt než na kterémkoliv jiném asfaltovém závodě v mistrovství světa. Navíc rychlostní zkoušky v regionu Sligo, kde se pojede soutěž MS budou také trochu jiné než ty v Cork Rally a Rally Donegal.  Očekáváme rychlé, úzké a hrbolaté silnice, které navíc budou lemovány vysokými břehy. Bude to velmi náročný a zrádný koktejl trati obzvlášť pro mě, když vím že musím vyhrát. Zvítězit bude nepochybně těžké, ale věřím že já a Daniel (Elena) to dokážeme.“ 
 
Dani Sordo pak vlastně jen Loebova slova potvrdil když řekl: „Během Cork Rally jsem se neustále přesvědčoval o tom, jak jsou irské tratě náročné. Největším překvapením pro mě bylo zjištění, že i za sucha má zdejší povrch minimální přilnavost. Raději si ani nepředstavuji jaký grip musí mít vůz za mokra.“ Tím vlastně Sordo označil nevětší neznámou celé Rally Irsko, a tou je počasí. Díky blízkosti Atlantského oceánu se zdejší povětrnostní podmínky těžko dopředu odhadují.
 
„Zdejší tratě se spoustou dlouhých horizontů jsou opravdu zrádné. Když se k tomu ještě přidá proměnlivé počasí a tím se stíží volba pneumatik, bude Rally Irsko jednou z nejtěžších soutěží letošní sezony,“ říká šéf týmu Guy Frequelin a dodává: „Situace v hodnocení jezdců je po Rally Japonsko stále stejná. K tomu aby se Seb stal letos opět mistrem, musí vyhrát. Navíc by mu hodně pomohlo umístění Daniho mezi ním a Grönholmem. Náš vůz C4 WRC ještě letos na asfaltu nebyl poražen a byl bych rád, kdyby se toto dalo říct i po skončení Rally Irsko.“

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu