Corona Rally Mexico 2008: Prewiew

Rally México (MEX)

Rally México (MEX) | foto: Archiv RallyZone.cz

Třetí soutěž mistrovství světa v rally nás zavede do Mexika. Soutěž startuje v pátek 29. února. Povrchem je šotolina. Rally je součástí seriálu JWRC. Jak jsou na tom naši jezdci a kdo je favoritem?

Soutěž se koná na šotolinovém povrchu. Poprvé zde bude v ostré akci nové obutí závodních vozů, pneumatika Pirelli Scorpion. Poprvé bez mousse systému.

Místopis

Mexiko, federativní stát s 31 státy. Celkem 106 mil. obyvatel. Úředním jazykem je španělština. Celé Mexiko je vlastně jedna velká vysočina Mesa Central. Zajímavé je zalidnění, je zde 25 obyvatel na 1km čtvereční. Centrem rally je stát Guanajuato se stejnojmenným hlavním městem. Zde proběhne slavnostní start. Centrum rally, servisní park a zóna přeskupení, je ve městě Leon, které je pár kilometrů od slavnostního startu. Celý rally campus je v areálu EXPO.

Soutěž je v kalendáři MS od roku 2004. Je zde již opět časový posun, tedy o šest hodin více.

Trať

Na soutěžící čeká náročná a nevyzpytatelná mexická šotolina. Soutěž měří 353,75 ostrých kilometrů. Včetně přejezdů měří pak 830,83km. Což svědčí o blízkosti jednotlivých testů. Těch je na programu ve třech dnech celkem 20.

Soutěž začne slavnostním startem ve městě Guanajuato ve čtvrtek ve dvě hodiny po půlnoci našeho času. V 15:00 našeho času se jede shakedown na stejné trati jako v loni a měří 5,56 km. Pro zajímavost, pro neprioritní jezdce stojí "startovné" na shakedownu 250 EUR.

V pátek 29.2. startuje soutěž v 15:24 našeho času, na posádky čekají tři úseky, které se pojedou dvakrát. Den zakončí dva průjezdy speciální rychlostní zkouškou. Ta se pojede na místním autodromu, kde bude postavena paralelní rychlostní zkouška.

V sobotu 1.3. jsou na programu rovněž tři úseky dvakrát a den soutěžící opět zakončí superpeciálkou dvakrát. V něděli 2.3. soutěžcí projedou tři RZ a celou soutěž zakončí opět superspeciálkou, ale jen jedním průjezdem.

Rychlostní zkoušky

Všechny časy jsou převedeny na náš čas.

RZ 1,4 Alfaro 15:28,20:01  /29,9km/. Stejná jako v loňském roce, jen byla nepatrně zkrácena.
RZ 2,5 Ortega 16:51,21:25 /23,83km/.Vychází z loňské zkoušky, nejede se cílová pasáž, asi posledních 6 km.
RZ 3,6 El Cubilete 17:39,22:13 /18,87km/ byla drobně upravena a prodloužena o 1,2 km.
RZ 7,8 SS 23:33,23:38 /2x2,21km/ speciálka na místním autodromu, stejná jako v předchozích letech.

Celkem etapa měří 135,74, včetně přejezdů pak 348,08km.

RZ 9,12 Ibarilla 15:54,20:12 /29,90km/  pozměněná střední pasáž, délka víceméně stejná.
RZ 10,13 Duarte 16:47,21:35 /23,27km/ nezměněna od roku 2005.
RZ 11,14 Derramadero 17:38,22:26 /23,28km/ vychází z loňské RZ.
RZ 15,16 SS 23:41,23:46 /2x2,21km/

Celkem měří etapa 157,32 km, včetně přejezdů 341,02km.

RZ 17 Leon 15:28 /16,09km/ . Příměstská RZ stejná jak v předchozích letech.
RZ 18 Guanajuatito 15:56./22,30km/ RZ nedaleko hl. města státu federace.
RZ 19 Comanjilla 17:19, /17,88km/ Přejezdpvá RZ autodromu v Leonu.
RZ 20 SS 18:34 /4,42km/

Celkem etapa 60,69km, včetně přejezdů 353,7km.

Česká účast

V loňském roce zde startoval v rámci PCWRC jen Štěpán Vojtěch. Není tajemstvím, že Jan Kopecký zde loni absolvoval seznamovací jízdy. Letos je Corona Rally Mexico součástí JWRC. Zde máme účastníka s nejvyššími ambicemi, Martina Prokopa. Ten se na start postaví s osvědčeným vozem Citroen C2 S1600 a spolujezdcem Janem Tománkem. Budou mít číslo 31.

Druhým jezdcem, který zde bude startovat, je Jan Kopecký, s novým spolujezdcem Petrem Starým. Budou startovat s vozem Fiat Punto Grande Abarth S2000 zlínské stáje JM Engineering. Věřme, že se jim premiéra povede a jejich výsledek bude co nejlepší. Budou si určitě zvykat na auto, i když absolvovali nedaleko Trnavy šotolinový test. Jan si auto chválil, jen výkon Fabie Fiat nedosahuje, ale prý si bude rychle zvykat, dobře se ovládá, snese agresivní zacházení. Startovní číslo 61.

Přihlášení

Celkem obsahuje listina přihlášených 79 jmen. Pravidelní účastníci MS s vozy WRC,těch je 14 + místní matador Trivino. Devět účastníků JWRC. a zbytek místní jezdci. Osm vozů N4, zbytek A6.

Favorité
WRC

Loni nejlépe začal Petter Solberg. Do RZ 3 bezpečně vedl, ale pak trefil olejovou vanou skrytý kámen a bylo po nadějích. Doufejme, že se mu letos bude dařit. Tým absolvoval úspěšně testy. Loňský ročník vyhrál Loeb, který asi bude bezesporu adeptem na top 3. Velice silné bude duo Fordu, jelikož oba dva jezdci jak Hirvonen tak Latvala na šotolině umí. Hirvonen byl loňi třetí.  Křest ohněm absolvují obě Suzuki, které by chtěly potvrdit úspěšné šotolinové testy i dobrým výsledkem. Velmi silné bude Subaru. První závod pro tým Munchis za který pojede Villarga a H. Solberg můžou jen překvapit. Pro boje do poháru konstruktérů nominoval Stobart Ford univerzála Galliho a mladého Wilsona, který si bude chtít spravit chuť po smolném odstoupení ve Švédsku. Velmi ale bue rozhodovat, kdo jak bude hospodařit s pneumatikami, kdy koho postihne defekt a co pneumatiky vydrží.

JWRC

V loňském roce zde tento seriál nezavítal. Naposledy se zde jelo v rámci JWRC v roce 2005. Nikdo ze současných startujících zde tehdy nejel. Malou výhodu může mít Martin Prokop, jelikož jeho dvorní rádce a hlavní technik Roman Kresta soutěž tehdy absolvoval v továrním týmu FORD. Jediným jezdcem kdo může Prokopa potrápit je Mölder. Šotolinový specialista z Estonska. Burkart dlouho nejel a Sandell nejspíše s Cliem R3 nebude stíhat, ikdyž na šotolině mu to velmi jde, vždyť je Švéd.

Jan Kopecký

Jan startuje hned za účastníky JWRC. Za šesti Mistsubishi různých evolucí, jedním Subaru WRX STi, celou smečku Peugeotů ve třídě A6 a Renaultů ve třídě N3. Vůbec si netroufám odhadnout Janovy šance, ale dá se očekávat,  že místní porazí, nechejme se však překvapit. Co vy na to? Tipujte umístění Jana Kopeckého v diskusi pod článkem.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu