Když se štěstěna unaví

Jiří Dokulil, 13. října 2014, 20:25 Google+

Martinu Vlčkovi s Richardem Lasevičem letos mezi českými soutěžáky patřil jeden primát. Do startu Rally Příbram byli jedinou posádkou, která se zúčastnila všech mistrovských závodů a všechny také dokončila. Na sprintu v Jeseníkách ještě nic nenasvědčovalo, že by této sérii měl být konec, v Příbrami si však posádka Svarmetal Motorsportu připsala první letošní nulu na konto.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Vlček, Martin - Lasevič, Richard

Vlček, Martin - Lasevič, Richard | foto: Jan Dušek, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Do kopce už prosím ne

Na Rally Jeseníky byly k mání další body do Mistrovství ČR ve sprintrally, ve kterém Martin s Richardem sahají po celoroční medaili. Jejich letošní sprintová série je ukázková (čtyři starty, čtyřikrát umístění mezi nejrychlejší čtveřicí), ale mohla by být ještě lepší, kdyby pořadatelé sprintových soutěží měli k dispozici více zatáčkovitých úseků. Právě rychlé tratě jsou totiž tím, co týmovou Fabii S2000 oproti konkurenci na silnějších speciálech WRC znatelně znevýhodňuje. Jeseníky zmíněný trend potvrdily a co víc, pořadatelé do itineráře zařadili i úsek po trati závodu do vrchu Ecce Homo – bohužel ve směru do kopce. „Spíše rychlejší charakter tratě nám moc nevyhovoval, ale čo sa dá robiť, keď máme hen ten mier... Nezbývalo nic jiného, než se s tratí popasovat a myslím, že jsme asi lépe dopadnout nemohli. Je sice hezké, že pořadatelé pokračují v tradici a po třiceti letech vrátili rally na trať závodu do vrchu, my bychom ale navrhovali načít tradici úplně novou, a to závod z vrchu.  Třeba by se to trochu srovnalo. Jinak organizace a přístup pořadatelů moc fajn, počasí klaplo dle představ, z naší strany vládne spokojenost,“ zhodnotil šternberskou soutěž Richard Lasevič. 

Martin Vlček s Richardem Lasevičem na Rally Jeseníky obsadili páté místo, přičemž jejich nejlepším dílčím výsledkem byl čtvrtý čas na nejtechničtější předposlední „erzetě“. Pravdou je, že z hlediska vývoje šampionátu šternberské umístění nic pozitivního nepřineslo, neboť největší soupeři soutěž dokončili před „Vlčákovou“ fabii. O konečné podobě tabulky bude muset rozhodnout závěrečný podnik ve Vsetíně, do kterého Martin s Richardem nastoupí ze třetího místa.

Když o nic nejde…

 

Zatímco sprintový seriál na své vyvrcholení teprve čeká, mezinárodní „mistrák“ o předešlém víkendu uzavřela rally v Příbrami. Na tuto štaci mohli Martin s Richardem nastoupit v klidu. V tabulce byli průběžně čtvrtí a posun vzhůru či dolů byl podmíněn jen velmi nepravděpodobnou shodou náhod. K těm však z nenadání začalo docházet. Jezdecká chyba na náročném Vystrkově zastavila Miroslava Jakeše a technická závada na stejném úseku stála účinkování v soutěži Romana Odložilíka. Úvahy, kolik bodů nyní Martin s Richardem potřebují, aby se dostali na třetí místo v tabulce, měly bohužel opodstatnění jen jednu jedinou „erzetu“. Na šestém testu totiž příbramská soutěž skončila i pro ně… „Co dodat, drobná chybička, kterých můžu na RZ udělat milión, ovšem tato mohla mít fatální následky na zdraví nás dvou, jakožto posádky. Naštěstí v místě nebyli diváci a škody vznikly jen na autě. Ovšem musím znovu použít slovo „fatální“, páč se mi téměř podařilo vymontovat motor z auta během nano, piko sekundy... Nejhorší na tom všem je, že jsme v průběhu závodu vůbec nemuseli riskovat, i v tomto případě se nejednalo o risk, pouze o špatně namířené auto do „katu“ v zatáčce. Když jsme nastupovali do závodu, tak jsme jeli s tím, že není, co získat, a důležité pro nás bylo v klidu dojet do cíle. Všem závodníkům je dobře známo, že právě to uvolněné závodní tempo je nejvíce nebezpečné, a to se nám taky potvrdilo. V tuto chvíli naši mechanici pracují s maximálním úsilím na tom, aby dali auto do Vsetína zpět na kola a s motorem tam, kde patří. Věřím, že se to podaří,“ zakončil svoje hodnocení lehce optimisticky „Vlčák“. 

Richard Lasevič jen připomněl, že příbramská rally je pro něj zakletá a po tvrdé havárii odstupoval i v roce 2007 s Jaromírem Tomaštíkem. „Nejhorší je, že o nic vlastně nešlo, neměli jsme v podstatě co ztratit ani získat a k souboji s Jelínkem o třetí místo jsme přistupovali spíše vlažně. Zřejmě hloupá náhoda. Zbytek závodu jsme pak strávili hryzáním nehtů a sledováním výsledků, zda nás Honza Jelínek nakonec nepřeskočí v tabulce mistrovství. Potřeboval by k tomu dojet druhý absolutně a skončit druhý i v jedné z etap, což se nakonec nestalo. Čtvrté místo ve „velkém mistráku“ v první sezoně našeho účinkování s tímto vozem snad nevypadá špatně,“ snažil se hledat pozitiva Richard.

Zatímco oba členové posádky mají na zahojení modřin dostatek času, mechanikům začal po návratu z Příbrami závod s časem. Už v neděli ráno putovala karosérie na ozdravnou kůru a celý tým pracuje na plné obrátky, aby start ve Vsetíně nebyl ohrožen. Vidina třetího místa ve sprintovém seriálu je pro celý Svarmetal Motorsport velkou motivací. Zvláště, když podle předhlášených změn v předpisech nová šance na boj o medaile zřejmě nebude.

Vytisknout

Diskuze: Když se štěstěna unaví

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rentor RallyCup Bochoř

Rentor RallyCup v Přerově

Rally Morava (CZE)

Martin Lehký: „Závodění mi dělá hezčí den a hezčí život.“

Valašská Rally (CZE)

Valašská rally ValMez letos otevře seriál sprintrally

Kohn, Filip

Švédská houpačka pro FilipaKohna a Toma Woodburna

Dohnal, René - Švec, Roman

Šampión ERT René Dohnal se vrací na české tratě

Rally Kopná (CZE)

Michal Kolář: „Do nové sezony s novým vozem.“

reklama

Doporučujeme

barum rally zlín

Smékal s Hýbnerovou mistři MMČR ve dvoukolkách

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud