Interview s Davidem Coulthardem

Coulthard, David

Coulthard, David | foto: www.auto-news.cz

Skotský pilot stáje Red Bull, vítěz třinácti závodů Formule 1, poskytl redakci Auto News Network exkluzivní rozhovor během posledních předsezónních testů v Barceloně.

Jak jdou testy, jaké máš pocity?
Měli jsme pomalý začátek kvůli problémům s chlazením, ale ale dnes už nemáme s motorem žádný problém a jde to dobře.

Takže sezóna může začít úspěšně?
V této chvíli raději nic neodhaduji, ale doufám.

Kdo myslíš, že bude nejbližším soupeřem vašeho týmu?
Myslím, že vpředu jsou teď rozhodně Renault, Honda a McLaren. Těžko říct, jak jsme na tom my v porovnání s Ferrari, Toyotou nebo BMW. Asi s nimi budeme bojovat ve středu pole, nevím, kdo bude nejrychlejší a kdo nejpomalejší.

Myslíš, že Ferrari se zlepšuje oproti minulé sezóně?
Zřejmě ano.

Pomohla jim změna pravidel, nebo udělali tak velký pokrok?
Pravděpodobně jim hlavně nahrála nová pravidla ohledně pneumatik. Uvidíme.

Jaká je spolupráce s Ferrari? Jak se pracuje s motory V8 od Ferrari a s jejich lidmi? Oni jsou velcí profesionálové, mají v tomto sportu skvělou minulost. Měli jsme problémy se spolehlivostí motoru, tak jsme na tom s Ferrari pracovali. Nebyli jsme nadšeni, ale kvůli tomu testujeme.

Jak spolupracují dva týmy Red Bullu, Red Bull Team a Scuderia Toro Rosso?
Stručně řečeno, máme každý jinou základnu, pracujeme v jiných zemích. Pochopitelně si předáváme informace o technologiích. Máme společného majitele, který určuje pravidla. Ale každou neděli budeme závodit sami za sebe.

V týmu pracuješ s velmi mladými kolegy – Scottem Speedem, Christianem Klienem, Vitantoniem Liuzzim. Vyučuješ je?
Ne-ne-ne. Někdy učí oni mě.:-))) Vždycky se můžete přiučit něčemu novému. Někdy se z jejich jízdního stylu učím, jindy jim pomáhám. Snažím se dělat svoji práci tak profesionálně, jak to jen jde.

Jaký máš názor na motory V8? Vyhovují ti?
Jsou slabší, jízda není tak zábavná, ale to také bylo cílem. Jestli budeme s našim motorem konkurenceschopní, budeme spokojeni.

A co si myslíš o limitovaných motorech Cosworth V10 pro tým Toro Rosso? Je korektní využití této výjimky, kterou dostalo Minardi před prodejem Red Bullu?
Výjimku dostalo Minardi, protože nemohlo nakupovat nové motory V8. Toro Rosso je pochopitelně v trochu jiné situaci, ale pravidla to umožňují. Jsem si jistý, že oni (FIA) budou výkony motoru hodně pečlivě sledovat a možná se budou snažit, aby Toro Rosso nemohlo bodovat.

Co bys dělal, kdyby Kimi Räikkönen přestoupil k Red Bullu? Může se to stát?
:-))) No, když o tom můžeme uvažovat, pak se to může i stát. Myslím, že by se lidé hodně divili, kdyby opustil McLaren. On je pilot a bude se rozhlížet po týmech. To stejné dělají i týmy. Třeba Mika zůstal dlouho s McLarenem, Michael zase s Ferrari. Ale když se podíváte na předchozí generaci pilotů, střídali týmy vždycky po několika letech. Myslím, že to je normální. Red Bull se také rozhlíží po nových pilotech a všechno je možné.

Náš portál má sídlo v Brně. Znáš naše město? Líbí se ti tam?
Ano, jezdím tam na MotoGP i na jiné závody. Je to jedno z míst, kde může jezdit Formule 1.

Kdy znovu Brno navštívíš?
Pravděpodobně zase při MotoGP.

Děkujeme Davide, přejeme hodně štěstí.

David Coulthard zdraví čtenáře Auto News Network

Karel Bařina, Petr Zelinka, Jozef Smrtník
Foto: annimages

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu