Bezdrátové nabíjení elektromobilů? Může být snadnější, než si myslíte

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 25. září 2017, 15:11 Aktualizováno 25.9.2017, 15:32 Google+

Automobilka BMW se pochlubila instruktážním videem k používání bezdrátových nabíjecích stanic, díky kterým vám pro nabití vašeho vozu bude stačit pouze "správně" zaparkovat. Odpadnou tak jakékoliv další starosti s hledání, připojováním a následným ukládáním jakýchkoliv kabelů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW 530e iPerformance poprvé nabídne bezdrátové nabíjení

BMW 530e iPerformance poprvé nabídne bezdrátové nabíjení | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Možnost objednat si hybridní BMW 530e iPerformance s bezdrátovou dobíjecí "podložkou" se kvapem blíží, a tak automobilka připravila krátké instruktážní video, kde se zákazníci dozví jak celé toto "kouzlo" funguje a jak snadné je jeho použití.

A celý proces je skutečně triviální, už když se blížíte k nabíječce, parkovací systém vám prostřednictvím obrazovky infotainmentu ukáže naváděcí čáry, díky kterým zajedete přesně středem automobilu nad dobíjecí plochu. Nad kapotou se navíc objeví jakési "kolečko" prostřednictvím kterého vám systém ukazuje, zda už stojíte přímo nad podložkou. Nabíjení se poté během chvíle spustí automaticky.

Baterie pod kapotou BMW 530e iPerformance sice nepatří k těm největším, při plném nabití vás dovezou na vzdálenost cca 16 kilometrů, ovšem i tak dobití na jejich plnou kapacitu 9.4 kWh vyžaduje připojení k bezdrátové nabíječce po dobu cca 3,5 hodiny.

Výkon bezdrátové nabíječky by se měl pohybovat okolo 3.2 kW, zatímco nabíječka vestavěná ve voze disponuje nabíjecí kapacitou 3.7 kW, rozdíl v praktickém použití by však měl být jen nepatrný. Jak se ale bude vyvíjet cena bezdrátové nabíječky bohužel zatím netušíme.

Vytisknout

Diskuze: Bezdrátové nabíjení elektromobilů? Může být snadnější, než si myslíte

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Ferrari 488 GTB v úpravě Misha Designs

Ferrari opět na vrcholu? Těžko najdete lepší řidičské auto, zní z úst expertů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud