Tovární stáj automobilky General Motors Corvette Racing nasadí také letos dva špičkové stroje v celém šampionátu ALMS ve třídě GT1 (dříve GTS), a také v legendárním 24hodinové závodě v Le Mans. A opět v tradiční žluté barvě.
Dosavadní C5-R získala 35 vítězství v ALMS a ze čtyř startů triumfovala v Le Mans ve své třídě třikrát. „C6-R je náš nejlepší sportovní vůz, jaký jsme kdy postavili a bylo velkou výhodou, vyvíjet ho současně se silniční verzí Z06,“ říká Harry Turner, šéf sportovního oddělení GM. „Historie si bude pamatovat C5-R jako jeden z nejlepších závodních vozů vůbec a pro C6-R jsme tedy nasadili laťku hodně vysoko.
Konstruktéři využili osvědčených prvků poslední konstrukce, které zdokonalili a doplnili novými nebo přepracovanými. C6-R bude mírně kratší, avšak dostala větší rozvor kol. Právě na předním a zadním převisu kapotáže konstruktéři ušetřili.
„Na první pohled se tak zdá, že cílem je maximální přítlak,“ vysvětluje Steve Wesoloski šéfinženýr Corvette Racing a dodává, že díky čistému a rafinovanému aerodynamickému tvaru může mít vůz díky spoilerům přítlak jak nízký (Le Mans), tak i vysoký (Mosport), a to při výrazně menším odporu vzduchu.
Vůz je osazen stejně jako silniční verze 7litrovým osmiválcem do V. Vozy budou pilotovat stejné a osvědčené posádky. Ron Fellows / Johnny O'Connell a Oliver Gavin / Olivier Beretta. Ve vytrvalostních závodech je doplní Max Papis a Jan Magnussen.
Foto: General Motors
Konec čekání, Corvette C6-R představena
Spolu s novým sériovým vozem byl představen i speciál pro závody GT.
Další zprávy
-
Dara Rolins se vrátila na pódia! Jaké pokyny jí dal Pavel Nedvěd?
-
Eva Burešová nelení: Bude velká a jiná show!
-
Tornádo na Ústecku? Meteorologové mají podezření z dnešního odpoledne!
-
Zlověstné signály z královského paláce: Je na tom král lépe než princezna Kate?
-
Za atentát na Fica do vazby. Útočník Juraj C. poprvé stanul před soudem