Prokletí jménem Račice zlomeno

Jiří Dokulil, 14. května 2017, 09:23 Google+

Stejně jako Šumava, ani Rally Vyškov dlouho ve „Vlčákově“ statistice nepatřila k úspěšným závodům. Při prvním startu v roce 2007 zde se subaru ujel jen několik kilometrů, aby ho hned v první vesnici, konkrétně v Račicích, zradil motor. O tři roky později se na vyškovský start vrátil s lancerem, ale kvůli poruše brzd po račickém skoku skončilo jeho vystoupení hodně divoce vyhlížejícím výletem mimo trať. A do třetice Račice: před dvěma lety mu kilometr za touto obcí vystavil stop trucující agregát. Náznakem prolomení račické smůly byla dvě medailová umístění na vyškovské rally v letech 2014 a 2016, k definitivnímu sblížení Martina Vlčka a této legendární „erzety“ však došlo až letos. Výsledkem byly nejrychlejší časy v obou průjezdech tohoto úseku a především premiérové Vlčákovo vítězství na populární hanácké soutěži.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rally Vyškov (CZE)

Rally Vyškov (CZE) | foto: Jan Dušek, RallyZone.cz

Sdílejte článek

„Soutěž bych nazval jako Rally letiště Vyškov. Opět je to velice rychlé, ale od té doby, co jsem se několikrát podílel na přípravě Valašské rally, si uvědomuji náročnost této práce a pořadatele zásadně nekritizuji,“ sdělil na adresu vyškovské tratě Martin Vlček. Jeho obava z časté jízdy v omezovači, která staví do výhody spíše piloty „wéercéček“, se však v průběhu soutěže nenaplnila a od startu až do cíle soutěži vládly „R-pětky“. Z dobře zajeté úvodní zkoušky dlouho těžil Roman Odložilík, který si ráno vyjel solidní pětisekundový náskok. Martin Vlček se však rozhodl nedopřát mu odpočinek a po třech těsných výhrách stáhl svůj odstup po 5. RZ na průběžných 3,5 sekundy. Při vyhroceném tempu na notoricky známých tratích začínalo být jasné, že o vítězi rozhodnou veškeré drobné chyby. Jedné takové se při druhém průjezdu Podivickou RZ dopustil právě Vlčák: „Název Podivická RZ si zřejmě budu pamatovat už navždy. V prvním průjezdu jsme při brzdění do poměrně prudké zatáčky přehlédli nějaké nečistoty a šli jsme ven. Ve druhém průjezdu jsme pak o pár metrů dál probrzdili retardér a museli couvat. V tu dobu se zdálo, že jsme si kalich hořkosti vypili až do dna a přišli jsme kvůli těmto chybám o absolutní vítězství,“ vysvětlil důvod své ztráty Martin, kterého oba incidenty dohromady stály necelou čtvrt minutu.

img-responsive

Rally Vyškov (CZE) | foto: Milan Procházka, RallyZone.cz.cz

Vyškovská rally však ještě zdaleka nebyla u konce a v samotném závěru se nevyhnul chybě ani do té doby vedoucí Roman Odložilík. Na předposledním testu skončila jeho fiesta v potoce, což znamenalo posun do čela pro překvapeného Martina Vlčka. Reprezentantovi Svarmetal Motorsportu stačilo zajet poslední „erzetu“ nejhůře o sekundu na kilometr pomaleji než průběžně druhý Jaromír Tarabus a v týmu mohly propuknout oslavy. Výsledkem bylo první vítězství Martina a Jindřišky v letošní sezoně. „Myslím, že to byla hlavně hra nervů, závodilo se opravdu až do poslední rychlostní zkoušky. Pro nás je pozitivní, že pokud jsme nedělali chyby, jezdili jsme nejrychlejší časy,“ komentoval průběh soutěže Martin, který největší část svého výsledného náskoku paradoxně získal na dříve zakleté Račické RZ. Obrovskou radost z druhé výhry v kariéře neskrývala ani Vlčákova „palubní inženýrka“ Jindřiška Žáková: „Opět to byl souboj v desetinách vteřin, a to mě baví. O to je ale horší to, že si nikdo z aktérů souboje nemůže dovolit sebemenší chybu. Těm jsme se bohužel nevyvarovali a museli jsme ztrátu postupně stahovat. Jak říkal Martin, v závěru to byla hra nervů a my jsme ji naštěstí ustáli. Před startem jsem si ale takový výsledek ani nepředstavovala,“ přiznala Jindřiška.

img-responsive

Rally Vyškov (CZE) | foto: Jan Dušek, RallyZone.cz

Tímto výsledkem převzali Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou průběžné vedení v hodnocení Poháru 2+, které mohou potvrdit už zkraje června na další soutěži v Mostě. Ještě před tím je však uvidíme závodit na Rallye Český Krumlov (19. – 20. května), kde se uskuteční další dějství letošního Mistrovství ČR v rally. Dvojice Svarmetal Motorsportu a jejich Ford Fiesta R5 se na jihu Čech představí se startovním číslem 5.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Prokletí jménem Račice zlomeno

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka

Rally Finland: Ze hry je již Ogier a Paddon, o čelo se přetahuji Lappi a Latvala, Tänak ztratil defektem

Meeke, Kris - Nagle, Paul

Rally Finland: Meeke vyhrál shakedown

Meeke se zatím dost problematickým vozem C3 WRC ukazuje svoji rychlost

Zklamaný Meeke: Necítím u Citroënu dostatečnou podporu

Latvalu uvidíme v barvách Toyoty i příští rok

Manažer Latvaly: Pro příští rok máme s Toyotou nějakou smlouvu

Rally Pačejov (CZE)

Kam za diváckým zážitkem na XXXVIII. Rally Pačejov

Loeb jezdí v posledních letech už za Peugeot

Sébastien Loeb bude testovat Citroën C3 WRC

Časopis

Vychází červencové číslo časopisu Rally

reklama
reklama

Doporučujeme

Seb Ogier se svým posledním Polem R WRC

Ogier se vrátí za volant VW Polo R WRC

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Bratři Szejovi se vracejí na polské tratě, čeká je debut v mistrovství Evropy

  2. Vychází červencové číslo časopisu Rally

  3. Zklamaný Meeke: Necítím u Citroënu dostatečnou podporu

  4. Mads Ostberg se vrací do ERC, kde se objeví?

  5. Lappi: Podium ve Finsku je možné

  6. Hvězdné obsazení na XXXVIII. Rally Pačejov

reklama

Zprávy odjinud