Návrat do vinic

RallyZone.cz, 4. července 2017, 17:34 Google+

Kdo jednou usedl do rallyového speciálu, dá mi za pravdu, že po delší pauze se dostaví pocit svrbění rukou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rally Hustopeče (CZE)

Rally Hustopeče (CZE) | foto: Jan Dušek, RallyZone.cz

Sdílejte článek

A tak mi takhle v dubnu přišla sms od Vladimíra Barvíka „co kdybychom se jen tak pro oživení vzpomínek sklouzli třeba na Hustopečích?“. No a už to začlo. Sportovní prohlídka, školení, licence, přihláška, jednání s partnery a výsledkem byly dvě stejné Hondy ve třídě 9 s posádkami Vladimír Barvík – Josef Blond a Michael Honda – Jiří Nedbal na startu Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče.

Po dlouhé pauze jsme před startem dohodli týmovou strategii opatrného začátku, abychom se v klidu seznámili s technikou, se kterou jsme kdysi před 16 ti lety začínali. Už v cíli první RZ jsem pochopil, že Láďa dohodnutou strategii pojal poněkud odlišně od mých představ, nicméně výsledkem byla první vyhraná zkouška ve třídě. Pravda mám podezření, že řidič poněkud pozapomněl na fakt, že nejedeme s „micákem“, ale s dvoukolkou s polovičním výkonem. Druhá týmová posádka naopak splnila dohodnutý postup a v klidu zajela třetí čas ve třídě. Velkým přínosem pro nás bylo využití moderních aplikací předpovědí počasí a dešťových srážek. Je úžasné si vyzkoušet, jak funguje slick na mokru a pak mokré gumy na suchu (omlouváme se Sparrow racing teamu za to plátno místo pneumatik :-)). Každopádně jsme se přes tyto drobnosti v klidu přenesli a výsledkem bylo první a třetí místo ve skupině 9 po dlouhé noční páteční etapě.

Páteční Láďova svižná jízda nám sice ubrala hodinu spánku, neboť jsme se posunuli v pořadí o padesát míst, avšak spánkový deficit jsme překonali bravurně a pokračovali ve vítězném tažení v rámci třídy 9. Trochu delší spánek pomohl naopak posádce Honda – Nedbal, která na úvodních dvou zkouškách etapy zajela druhé časy ve třídě. Bohužel na v pořadí osmé rychlostní zkoušce vystavila technická závada stopku téměř jistému pódiovému umístění a možnosti zabojovat o druhou pozici ve třídě.

Tíha zodpovědnosti za týmový výsledek tak dopadla pouze na nás s Láďou. I tento silný psychický tlak se nám podařilo úspěšně zvládnout. Vladimír Barvík profesorským výkonem uzavřel počet vyhraných RZ na celkovém počtu 12 z 12ti a výsledkem bylo jasné vítězství ve třídě 9 a skvělé umístění na 46. místě v absolutním pořadí.

Co říci závěrem. Po dlouhé době jsme se díky podpoře našich partnerů mohli zase sklouznout po tratích českých rychlostních zkoušek. Nutno říct, že na krásných tratích ve vinicích pod Pálavou, pro mě v podstatě domácích. Proto bychom rádi poděkovali pořadatelům Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče za precizně odvedenou práci a krásný zážitek pro nás závodníky. Velký dík patří též našim partnerům, zejména společnostem IREL s.r.o. a AUTOTÝM s.r.o. bez jejichž podpory bychom se na startovní rampě v Hustopečích neobjevili.

Autor: Josef Blond

Google+ Vytisknout

Diskuze: Návrat do vinic

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Takto Citroën vloni testoval C3 WRC

Citroën plánuje homologaci C3 R5 příští rok na jaře nebo zkraje léta

Rally Hustopeče (CZE)

Rodina pekařů vypálila všem rybník

Vrátí se, alespoň částečně, Loeb k Citroënu do WRC?

Loeb má u Citroënu dveře otevřené, záleží jen na něm

Traiva RallyCup Kopřivnice - září

V Kopřivnici nejrychlejší Tlusťák, Podešva, Dostál a Hudec

Barum Czech Rally Zlín (CZE)

Jakeš – Ehlová: z Barumky jen dílčí body za etapu

Traiva RallyCup Kopřivnice - září

RallyCup Kopřivnice ve fotogalerii

Čendova RZetka

Čendova RZetka II: fotogalerie

reklama
reklama

Doporučujeme

Rally Bohemia (CZE)

Trpký konec u „Sladké díry“

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Loeb má u Citroënu dveře otevřené, záleží jen na něm

  2. Rodina pekařů vypálila všem rybník

  3. Citroën plánuje homologaci C3 R5 příští rok na jaře nebo zkraje léta

reklama

Zprávy odjinud