Za méně než 1.000 euro 31 státy Evropy

Fabia

Fabia | foto: Škoda Auto

Fabia s novým motorem TDI na úsporné jízdě, dlouhé 18.000 km.

 „Mistr světa v úsporné jízdě“ Gerhard Plattner vyrazí s vozem Škoda Fabia 1,4 TDI z Hamburku, vybaven pouze 1.000 euro, na cestu po 31 zemích Evropy, při níž urazí 18.000 kilometrů.  Cílem je, aby z těchto 1.000 euro na pohonné hmoty ještě něco přivezl domů.


Jak daleko se automobilista dostane s 1.000 euro na pohonné hmoty? Tuto otázku se bude v následujících týdnech zodpovědět  „Eco-Driver“ Gerhard Plattner. Vybaven měšcem s 1.000 jednoeurových mincí vyrazí 7. listopadu 2005 se Škodou Fabia z Hamburku na čtyřtýdenní cestu, která povede prakticky kolem celé Evropy.  Kvůli aktuálnímu ročnímu období bude Fabia vybavena zimními pneumatikami, což sice zvýší bezpečnost, ale také spotřebu. „V tuto dobu by z důvodu nízkých teplot byla jízda na šetrnějších letních pneumatikách z hlediska bezpečnosti nezodpovědná“, říká expert na úspory, který v rámci své tour na severu možná bude muset urazit několik tisíc kilometrů po vozovkách, pokrytých ledem a sněhem a který je přesvědčen o tom, že mu z oněch 1.000 euro na pohonné hmoty ještě něco zbude.

Plattner si pro svou cestu vybral Škodu Fabia TDI s novým tříválcovým motorem o výkonu 70 koňských sil a s průměrnou spotřebou 4,7 litru na sto kilometrů. Harmonogram, který je nutno v rámci jízdy kolem Evropy dodržet, kvůli mnoha předem naplánovaným termínům, je velice těsný. „Na loudání nebude čas“, je si vědom specialista na dálkové tratě, který se bude snažit o dosažení průměrné rychlosti vyšší než 80 km/h. „Ale to také není smyslem cesty. Spíše se má ukázat, že se Škodou Fabia TDI lze i za nepříznivých podmínek jet tak, aby byla dodržena průměrná normovaná spotřeba 4,7 litru na 100 kilometrů, nebo se dokonce dostat pod tuto hodnotu.“ To také bude nutné, protože při průměrné evropské ceně 1,20 euro za litr nafty by 1.000 euro na cestu z Hamburku do Hamburku přes 31 států nevystačilo.

Trasa Gerharda Plattnera povede z Hamburku do Dánska, Norska, Švédska, Finska, Estonska, Lotyšska, Litvy, Polska, Česka, Slovenska, Rakouska, Slovinska, Chorvatska, Maďarska,  Rumunska, Bulharska, Řecka, Itálie, San Marina, Lichtenštejnska, Švýcarska, Monaka, Francie, Španělska, Portugalska, Irska, Velké Británie, Belgie, Lucemburska, Nizozemí a zpět do Německy, na místo startu v Hamburku. 

Zdroj: Škoda Auto

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu