Rally Argentina: Prewiew

Tomáš Urban, 23. března 2008, 23:00 Google+

Čtvrtá soutěž mistrovství světa klepe na dveře. Zveme Vás do Argentiny, tradiční soutěže WRC. Součástí této rally bude již opět zápolení v produkčních vozech, kde budeme mít již opět želízko v ohni. Soutěž začíná v pátek 28.března.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rally Argentina (ARG)

Rally Argentina (ARG) | foto: Archiv RallyZone.cz

Sdílejte článek

Soutěž se opět pojede na šotolinovém povrchu. Je zde poměrně jemná šotolina až písek, který se občas vyjezdí na velmi tvrdý podklad. Občas se zde také vyskytne neplánovaně velký kámen. Hlavním kamenem úrazu jsou zde brody. O tom se přesvědčila nejedna posádka. Druhým faktorem může být velmi nevyzpytatelné počasí. Hlavním centrem soutěže je Cordoba. Servisní areál a ředitelství soutěže se nachází ve Ville Carlos Paz.

Místopis

Argentina se nachází na jihu Jižní Ameriky. Název státu vznikl od slova argentum  - stříbro.Když se první Evropané, ztroskotanci expedice vedené Diazem de la Solis, setkali s místním obyvatelstvem, dostali od nich stříbrné předměty.

Žije zde okolo 40 mil. obyvatel, hlavním jazykem je zde Španělština. Celá rally se jede v okolí města Cordoba, které je zhruba v polovině země. Jsou zde roviny, ale také zde zasahuje předhoří And. Státní zřízení Argentiny je federativní republika, která je rozdělena do 23 provincií a jeden distrikt (hl. město Buenos Aires). Cordoba je šestá největší. Je zde časový posun +3 hodiny.

Trať

Na soutěžící čeká jemná šotolina, která se může vyjezdit na velmi tvrdý povrch a občas nevyzpytatelně trčící kámen. Velmi nebezpečné jak pro auto tak pro posádku jsou zdejší brody. Zpravidla nebývají hluboké, ale diváci občas zapracují, zvýší hladinu, a pak se voda dostane do motoru a to znamená konec v soutěži. Zátěž pro motor představuje kolísající vysoká a nízká nadmořská výška. El Condor je až 2000 m.n.m.

Velmi nevyzpytatelné zde může být počasí. Nyní je tam 23 stupňů a jasno, ale větrno. Předpověď na dobu konání rally není zrovna optimistická. Vypadá to na déšť a ochlazení, a to ale až od pátku. Má být jen 13-17 stupňů a déšť trvalejšího charakteru. Uvidíme co to udělá s tratí. I sami pořadatelé vyjádřili jisté obavy. Letos pořadatelé upustili od slavnostního startu a superspeciálky v Buenost Aires. Loni jej provázely obrovské logistické problémy, které byly takového rázu, že musela být zrušena první etapa. Jela se až další speciálka v Cordobě.

Ve čtvrtek 28. března je na programu shakedown. Ten je od servisního parku vzdálen 14,5 km. Trať je proměnlivá obsahuje rychlé i pomalé úseky, skok a brod. Délka je 5,5 km.

Celá soutěž měří 1638 km. Je to o polovinu více než v Mexiko. Je to dáno delšími přejezdy a ne tak rozsáhlou infrastrukturou. Celkem čeká na posádky ve třech dnech 21 RZ.

V pátek se soutěž odehraje na čtyřech úsecích jedoucích se dvakrát. Vše na sever od Cordoby. Večer bude sekce vrcholit superspeciálkou v Camping San Martin.  Tento název je volen pro to, že se jede pouze v areálu Corodba Stadium. Vesměs všechny úseky se jely loni, akorát je změněno pořadí.Páteční etapa má 152 ostrých kilometrů.

Sobotní etapa se jede na západ od Cordoby. Zase čtyři úseky dvakrát. Večer opět superspeciálka tamtéž jako v pátek.Etapa má 156 ostrých kilometrů. Zkoušky jsou identické  s loňskými, RZ 10,11,15, se jede v opačném směru než loni.

Neděle se bude odehrávat na dvou úsecích a superspeciálce. Posádky pojedou tři RZ z nich RZ 19 je nejdelší na celé soutěži a měří 24,7 km. Naopak je zde nejkrásnější RZ El Condor, která stoupá do hor a je něco jako evropské Col de Turini.  Etapa měří 43,39 km. Pojďme k časovému harmonogramu.


Rychlostní zkoušky

Všechny časy jsou již převedeny na čas v ČR.

I.etapa 28.3.2008

RZ1,8 La Cumbre - Agua de Oro 1 12:45;19,26 18,70km /Jela se vloni jako RZ 10./
RZ2,5 Ascochinga - La Cumbre 1  13:41;20:29 ;23,28 km / Jela se vloni jako RZ 11./
RZ3,6 Capilla del Monte - San Marcos 1 14:44;21:01 22,95 km / Jela se jako RZ 2 a 7./
RZ4,7 San Marcos - Charbonier 1  15:16;22:04 9,57 km /Rz stejná jako loni./
RZ 9 Camping San Martin    23:45 3,50 km /SS nová./

    Etapa celkem    152,58 km

II.etapa - sobota 29.3.2008

RZ10,14 Santa Monica - Amboy 1  13:05;19:25 22,17 km /Vloni RZ 17, ale jede se opačně./
RZ11,15    Villa del Dique - Las Bajadas 1  13:57;20:17 16,41 km /Vloni RZ 16, ale jede se opačně./   
RZ12,16    San Augustin - Villa General Belgrano 1    14:35;20:55 16,31 km /Stejná jako loni./
RZ13,17    Santa Rosa - San Augustin 15:20;21:40 21,41 km /Loni se jely v neděli./
RZ18    Camping San Martin 2 23:45 3,50 km   

    Etapa celkem    156,10 km

III.etapa - neděle 30.3.2008

RZ19 Mina Clavero - Giulio Cesare 14:13 24,70 km
RZ20  El Condor - Copina    15:05 16,06 km
RZ21  Camping San Martin 3 16:50 2,63 km

    Etapa celkem    43,39 km
    Soutěž celkem    352,07 km

Kompletní mapy a profily rychlostních zkoušek najdete ZDE.

(Mapy se načítají se delší dobu , ale stojí za to si je zobrazit.)

Česká účast

Letos se účastní pravidelně v mistrovství světa, ale pouze produkčních vozů, jihlavský Martin Prokop. Ve Švédsku, v první soutěži PCWRC, se mu velmi dařilo. Skončil čtvrtý, ale s minimálním odstupem na místo třetí. Prozatím mu patří v celkovém hodnocení rovněž čtvrtá příčka.V seznamu přihlášených je 29 účastníků PCWRC. Hlavními konkurenty mu budou Arai, Baldacii, Ligato a Beltran.

Přihlášení

Celkem je na rally Argentina přihlášeno 83 vozů. Všechny kompletní tovární týmy,Citroen,Ford i SUbaru, chybět nebude Suzuki a ani tři vozy Stobartu, plus Citroen C4 Rauntenbacha. Pak je zde 29 účastníků PCWRC a dále místní jezdci.V čele s Gabrielem Pozzo, který je známý i u nás. Velmi zajímavé auto  v seznamu přihlášených je Fiat Palio v kategorii A6. U nás neznámé  v rally neznámé auto.

Seznam přihlášených je ZDE.

Favorité

WRC

V loňském roce se nejlépe dařilo Loebovi. Porazil Gronholma o 36,7 vteřiny. Letos jsou karty velmi dobře zamíchané. Loeb udělal pár chyb a půjde za vítězstvím. Latvala nažhaven z Mexika. Hirvonen po nevýrazném výkonu bude chtít taky uspět.Brát v úvahu musíme i Solberga se Subaru. Do poču bude asi nejspíše Munchi´s Ford. Tým Suzuki avizoval velké úpravy na motorech, jelikož na Rally Mexiko tým Suzuki na nekvalitu motorů doplatil. Rovněž záleží na přírodě, jaké bude počasí. Vzhledem k tomu, že tam právě začíná podzim, tak nemůžeme čekat nic dobrého. Budou rozhodovat defekty a kvalita materiálu, taktéž jezdecké schopnosti.

PCWRC


Hlavním favoritem je Arai se Subaru. Dalšími favority mohou být domácí Baldacci, Beltran a Ligato na Mitsubishi. Bez šancí určitě není i Martin Prokop. Možná na sebe upozorní i AL Attyiah nebo Carlos Sousa nebo někdo z Rusů, třeba mladý Novikov.


Během soutěže budeme podávat aktuální zpravodajství.
Google+ Vytisknout

Diskuze: Rally Argentina: Prewiew

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Traiva RallyCup Kopřivnice - říjen

RallyCup Kopřivnice v galerii Jana Duška

Rally Vsetín (CZE)

Smutný Vsetín pro Lukáše Nekvapila a Romana Koscelníka

Rally Vsetín (CZE)

K.I.T. racing ve Vsetíně třikrát úspěšný

Rally Vsetín (CZE)

Pavel Mika, Petr Krajča i Pavlína Tydlačková ve Vsetíně na stupních

Drotár, Igor

Stobodový Igor Drotár mieri do Košíc

Rally Hustopeče (CZE)

L Racing pred 43. Rally Košice

Rally Příbram (CZE)

Do Příbrami s leteckými průkazy, do Vsetína pro titul

reklama
reklama

Doporučujeme

Loeb, Sébastien - Elena, Daniel

Citroën s novým sponzorem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rally Vsetín v galerii Jana Duška

  2. Vsetínská rally v obraze

  3. Rally Vsetín: FOTOGALERIE

  4. Smutný Vsetín pro Lukáše Nekvapila a Romana Koscelníka

  5. Pavel Mika, Petr Krajča i Pavlína Tydlačková ve Vsetíně na stupních

  6. K.I.T. racing ve Vsetíně třikrát úspěšný

reklama

Zprávy odjinud