Od roku 2011 by se to mělo stát realitou. V MS by se měl začít používat zcela nový motor o objemu 1,6 litru s turbem. Tento nový motor, který prosadila FIA, by se měl objevit v mnoha sériích. První sérií, kde se motor objeví, by se samozřejmě mělo stát MS.
„Výkon motoru by měl být mezi 280 až 290 koňskými silami a emise CO2 by se měli snížit o 30 %,“ říká technický šéf FIA Jacques Berger. „Ochrana životního prostředí bude stále více důležitá, a tak musí jít rally výrobcům příkladem.“
V listopadu se odehrála důležitá schůzka, které se zúčastnili všechny zainteresované strany. Na tomto jednaní se dolaďovali další detaily ohledně nových předpisů a také ohledně nových motorů. Mluvilo se také ohledně rozdílných požadavků na charakteristiku výkonu rallového a závodního motoru. Jisté je, že by se v motorech měly objevit restriktory o průměru 33 mm. Maximální přeplňovací tlak by měl být omezen na 2,5 bar. V autech by měla být umístěna i jakási měřící skříňka, které by kontrolovala, zda-li tyto hodnoty nejsou přesahovány.
Světový motor příjde v roce 2011
Zavedení “globálního motoru“ se blíží. FIA teď zveřejnila další detaily ohledně nového motoru.
Další zprávy
-
Patricie Pagáčová hodila starosti s rozchodem za hlavu! Z jednoho důvodu musela
-
Dominik Feri míří do vězení! S žádnými odklady se nepočítá
-
Matthew Perry (†54): Nová stopa ve vyšetřování jeho smrti? Jde o to, co přišlo poštou!
-
Štefan Margita překvapil fanoušky: Zazpívá si zase s Haničkou!
-
Je to BRUTÁLNÍ! Palác úzkostlivě tají pravdu o léčbě princezny Kate
-
Samohýl Škoda Team obhájil na Kopné prvenství
-
Rally Šumava v galerii
-
Hustopeče nadále v tradičním formátu
-
Spokojenost i rozpaky u Samohýl Škoda Teamu po Valašce