Doteď jezdily vozy Super2000 s nepřeplňovanými motory o obsahu 2l. To je ale pryč. Od teď musí mít každé nové S2000 motor s turbem o obsahu 1,6l. Tedy úplně stejný, jaký je i ve druhé generaci vozů WRC. Vozy S2000 však musí být vybaveny 30 mm restriktorem.
Původně chtěla Světová rada FIA zakázat, že by nové vozy S2000 mohly závodit v regionálních šampionátech. Pak ovšem změnila názor a nasazení vozů do národních šampionátů povolila, nicméně jaksi pozapomněli určit velikost restriktorů. Tato nejasnost způsobovala problémy jak pro Mini, které vyvíjí nový motor o obsahu 1,6l s turbem, tak i pro již existující speciály s dvoulitrovými motory. Stále totiž nikdo neví, jak si vozy povedou v přímém srovnání.
Ford ani Citroën zatím vývoj nového motoru pro S2000 neplánují (Citroën je v této kategorii zastoupen Peugeotem). Jediný Prodrive hodlá 1. března homologovat Mini Countrymana S2000 s novým motorem.
Vozy S2000 s 30mm restriktorem
Nová generace vozů S2000 by měla být pro národní šampionáty vybavena restriktory o velikosti 30mm. Navrhla to Rally komise FIA.
Další zprávy
-
Ornella Koktová a teorie o Babišovi: Expremiér nedodržel slovo!
-
Robert Fico: Nové informace o zdravotním stavu premiéra!
-
Mistři světa znají další PROGRAM oslav: Kdy půjdou za Fialou a Pavlem?
-
Miloš Zeman u soudu nepochodil: Omluva od Stehlíkové nebude!
-
Houbařská sezóna v Česku začíná! Experti řekli, jak se věci mají
-
Samohýl Škoda Team zpomalil v Krumlově problém s řazením
-
Josef Urban: „Chceme dobýt svět!“
-
Samohýl Škoda Team obhájil na Kopné prvenství
-
Rally Šumava v galerii