Co stálo za technickými defekty Neuvillea a Latvaly ve Švédsku?

iM2, 29. února 2016, 23:15 Google+

Zatímco Huyndai ví, co stálo za technickým defektem na voze Thierryho Neuvillea při Rally Sweden, u Volkswagenu si stále lámou hlavu nad tím, co připravilo o možnost bojovat o vítězství Jariho-Mattiho Latvalu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai i20 WRC i VW Polo R WRC potkaly ve Švédsku technické problémy

Hyundai i20 WRC i VW Polo R WRC potkaly ve Švédsku technické problémy | foto: Volkswagen Motorsport

Sdílejte článek

Jak Thierry Neuville tak i Jari-Matti Latvala přišli hned první den Švédské Rally o možnost bojovat o vítězství nebo alespoň o čelní výsledek. Oba shodně potkaly technické problémy s jejich pohonnými ústrojími. Zatímco u Hyundai původ problému našli a ihned na něj zareagovali menšími technickými změnami v jednotlivých dílech, v táboře Volkswagenu si stále marně lámou hlavu nad tím, co způsobilo defekt na voze Latvaly. 

"Něco podobného se v minulosti ještě nestalo," řekl šéf týmu Volkswagen, Jost Capito, pro britský 'Autosport'. "Nevíme, co se stalo nebo proč se to stalo, protože ty díly jsou všechny pryč. To se nikdy nedozvíme. Spojení hnací hřídele se poškodilo a díly upadly." Díky tomuto technickému problému musel Fin ve službách VW absolvovat větší část páteční etapy pouze s pohonem zadní nápravy. Později odstoupil kvůli poškození zavěšení.

img-responsive

Jari-Matti Latvala nemohl ve Švédsku zabojovat o vítězství... | foto: Volkswagen Motorsport

Naproti tomu u Hyundai ví, proč u nové i20 WRC v rukou Neuvillea vypověděl službu diferenciál. Autu v rukou Belgičana tak chyběl pro změnu zadní pohon. "Byla tam trhlina na těsnění chladiče diferenciálu," říká týmový šéf, Michel Nandan, rovněž pro britský 'Autosport'. "Olej vytekl, takže v určitou chvíli v diferenciálu už žádný nebyl. Pak šlo všechno na tvrdo [zvýšilo se třecí namáhání z důvodu chybějícího oleje]. Problém byl 100% naší chybou."

img-responsive

...Thierry Neuville také ne. A to se oba řadili mezi favority soutěže. | foto: Hyundai Motorsport/McKlein

"Průběh trubek [mezi diferenciálem a chladičem] nebyl dostatečně jistý. Z toho důvodu se jedna část uvolnila a olej vytekl." Hyundai ale o této slabině věděl už dříve a před nadcházející soutěží v Mexiku by chtěl řešení na daném místě vylepšit. "Tento díl chceme po testu na Mexiko vyměnit, to je plán," zakončil šéf Hyundai, Nandan.

To u Volkswagenu to budou mít s řešením problémů kvůli chybějícím částem vozu těžší. "Materiál vyzkoušíme u jiných a uvidíme, jestli budeme moci něco zjistit. Jsme optimističtí, že se to už nestane," zakončil šéf Volkswagenu, Capito.

Vytisknout

Diskuze: Co stálo za technickými defekty Neuvillea a Latvaly ve Švédsku?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Hustopeče (CZE)

Hustopeče nadále v tradičním formátu

Valašská Rally (CZE)

Spokojenost i rozpaky u Samohýl Škoda Teamu po Valašce

Kohn, Filip

Filip Kohn v Maďarsku vítězný, nyní jej čeká Rally Croatia

Valašská Rally (CZE)

Valašská rally - fotogalerie Kuby Machálka

Valašská Rally (CZE)

Valaška láká do ValMezu už na sobotu

Březík, Adam - Krajča, Ondřej

Samohýl Škoda Team přezbrojil na Škodu Fabia RS Rally2

reklama

Doporučujeme

Loeb, Sébastien

Sébastien Loeb vstupuje do MS v rallycrossu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud