Rally de Portugal: Meeke vítězí v Portugalsku, Mikkelsen porazil Ogiera v boji o druhé místo

iM2, 19. května 2016, 21:05 Aktualizováno 22.5.2016, 21:55 Google+

AKTUALIZACE PO RZ19: O tomto víkendu se jede další díl letošního MS v rally. Po dvou zámořských závodech se WRC vrací zpět do Evropy a v Portugalsku se můžeme těšit na silné startovní pole, ve kterém je také náš Martin Prokop.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Meeke v Portugalsku, kam si odskočil z testů nové C3 WRC, slaví druhé vítězství kariéry

Meeke v Portugalsku, kam si odskočil z testů nové C3 WRC, slaví druhé vítězství kariéry | foto: Citroën Racing

Sdílejte článek

Po RZ19:
Hned první ranní rychlostní zkouška sehrála dost podstanou roli v souboji o druhé místo. Vítězem se stal Andreas Mikkelsen s VW, který o 8,8s porazil Sébastiena Ogiera a posunul se na druhé místo. Francouz do cíle dojel na pomalém defektu, nemrzela jej ani tak ztráta, jako fakt, že měl pouze jednu rezervu. Tu vypotřeboval na defekt hned na první zkoušce, po zbytek sekce už musel být opatrný. 

RZ17 opět vyhrál Andreas Mikkelsen před Sébastienem Ogierem. Nor si tak před opakovanými průjezdy nedělní dvojice rychlostních zkoušek vytvořil solidní, 8,1 vteřinový, náskok. Na známém skoku ulomil kolo u svého Mini John Cooper Works WRC Valeri Gorban. 

Na RZ18 se ještě Ogier pokusil kontrovat, když zkoušku vyhrál, avšak Mikkelsen ztratil jen 1,2s. Problémy s nefunkční ruční brzdou potkaly Erica Camilliho s Fordem. Francouz ještě na závěrečné, RZ19, udělal hodiny. Následně nemohl svůj Ford rychle otočit, musel couvat a ztratil zhruba půl minuty. Latvala, který na Power Stage (RZ19) bral druhé místo, se za něj dostal na rozdíl 5,3s.

Power Stage:
1) Sébastien Ogier +3 body
2) Jari-Matti Latvala +2 body
3) Andreas Mikkelsen +1 bod

Výsledky po RZ19:

Pořadí po RZ Posádka
vůz
Celkový čas
(penalizace)
Ztráta na vedoucího
1. K. Meeke - P. Nagle
Citroën DS3 WRC
3:59:01,0 - - -
2. Mikkelsen - A. Jaeger
Volkswagen Polo R WRC
  +29,7
3. S. Ogier - J. Ingrassia
Volkswagen Polo R WRC
  +34,5
4. D. Sordo - M. Martí
Hyundai i20 WRC
  +1:37,1
5. E. Camilli - B. Veillais
Ford Fiesta RS WRC
  +4:01,6
6. J.-M. Latvala - M. Anttila
Volkswagen Polo R WRC
+10s   +4:06,9
7. M. Ostberg - O. Floene
Ford Fiesta RS WRC
  +6:53,6
8. M. Prokop - J. Tománek
Ford Fiesta RS WRC
  +10:24,1
9. P. Tidemand - J. Andersson
Škoda Fabia R5
  +11:45,2
10. N. Fuchs - F. Mussano
Škoda Fabia R5
  +13:14,0

Po RZ15:
Odpoledne byly na programu tři měřené testy, jednalo se samozřejmě o druhé průjezdy dopoledními zkouškami. RZ13 vyhrál Andreas Mikkelsen s Volkswagenem, druhý byl Jari-Matti Latvala (+5,7 s) s druhým Polem R WRC a třetí Sébastien Ogier (+6,6 s) se třetím speciálem z dílem VW Motorsport. Zajímavou taktiku pro odpoledne zvolil Citroën. Kris Meeke zajel "až" čtvrtý čas (+11,7 s), v cíli ale prozradil, že mu tým auto záměrně zvýšil (nižší riziko poškození auta od kamenů) a že veze dvě rezervy místo jedné. Francouzi tak usoudili, že minutový náskok je dostatečný a budou už se soustředit na udržení vítězství.

RZ14 opět ovládl Mikkelsen, druhý byl Latvala (+3,6 s) a třetí Dani Sordo (+4,1 s). V cíli této i předcházející zkoušky reportoval svoji spokojenost s autem Mads Ostberg, který si "užil" dopolede pouze s předním pohonem. Ke změně na této zkoušce došlo na čele WRC2, když dosud vedoucí a celkově osmý Pontus Tidemand s tovární Škodou Fabia R5 dostal defekt a propadl se až za Nicoláse Fuchse s privátně nasazenou Fabií R5. O příčku si polepšil Martin Prokop.

RZ15 ovládl i přes nevýhodnou startovní pozici Sébastien Ogier, druhý čas zajel Andreas Mikkelsen (+2,6 s) a třetí Jari-Matti Latvala (+4,3 s). Volkswageny konkurenci vůbec ukázaly záda, když čtvrtý Dani Sordo ztrácel už 12,3 s. Na této zkoušce se do průběžného vedení ve WRC2 opět vrátil Tidemand.

Výsledky po RZ15:

Pořadí po RZ Posádka
vůz
Celkový čas
(penalizace)
Ztráta na vedoucího
1. K. Meeke - P. Nagle
Citroën DS3 WRC
3:16:11,4 - - -
2. S. Ogier - J. Ingrassia
Volkswagen Polo R WRC
  +45,3
3. Mikkelsen - A. Jaeger
Volkswagen Polo R WRC
  +48,4
4. D. Sordo - M. Martí
Hyundai i20 WRC
  +1:20,0
5. E. Camilli - B. Veillais
Ford Fiesta RS WRC
  +3:04,2
6. J.-M. Latvala - M. Anttila
Volkswagen Polo R WRC
+10s   +4:07,8
7. M. Ostberg - O. Floene
Ford Fiesta RS WRC
  +6:32,8
8. M. Prokop - J. Tománek
Ford Fiesta RS WRC
  +8:11,8
9. P. Tidemand - J. Andersson
Škoda Fabia R5
  +9:54,2
10. N. Fuchs - F. Mussano
Škoda Fabia R5
  +10:26,2

Po RZ12:
Hned ráno (RZ10) opět odstoupil Kevin Abbring se starší verzí i20 WRC. Holanďan se tedy zatím moc nesvezl. Problémy na úvodní vložce sobotní etapy zaznamenal také Stéphane Lefebvre, který u svého Citroënu DS3 WRC ulomil zavěšení pravého předního kola a musel vzdát. Nejrychlejší čas zajel Kris Meeke, který přiznal, že měl díky vymetené trati dobrou přilnavost. Druhý byl Mikkelsen a třetí Eric Camilli. Francouz v továrním Fordu po nepovedeném vstupu do sezony předvedl skvělou jízdu!

Na dalším testu se do problémů dotal také Mads Ostberg, který u svého Fordu Fiesta RS WRC přišel o pohon zadní nápravy. Nor tak musel absolvovat zbytek sekce s tímto handicapem, což jej stálo hodně času. Z vítězství na testu se opět radoval Kris Meeke před Andreasem Mikkelsenem, který dnes viditelně zrychlil a začal se zezadu tlačit na Daniho Sorda. Hyundai přišel na této zkoušce o další vůz, když Thierry Neuville musel zastavit pro nedostatek (už!) paliva.

Posledním testem dopolední sekce byla nejdelší rychlostní zkouška sekce (37,7 km). Třetí vítězství si dnes připsal Kris Meeke s Citroënem. Druhý čas ve zkoušce zaznamenal Jari-Matti Latvala, který se posunul o jednu příčku výše v průběžném pořadí. Fin však za svůj posun vděčí technickým problémům Madse Ostberga zmiňovaným výše. Čtvrtý čas na testu posunul na průběžné třetí místo Andrease Mikkelsena, který přeskočil Daniho Sorda. Ten v dopolední sekci se svým Hyundai nejel tak rychle jako včera.

Výsledky po RZ12:

Pořadí po RZ Posádka
vůz
Celkový čas
(penalizace)
Ztráta na vedoucího
1. K. Meeke - P. Nagle
Citroën DS3 WRC
2:22:26,4 - - -
2. S. Ogier - J. Ingrassia
Volkswagen Polo R WRC
  +1:02,9
3. Mikkelsen - A. Jaeger
Volkswagen Polo R WRC
  +1:15,7
4. D. Sordo - M. Martí
Hyundai i20 WRC
  +1:20,6
5. E. Camilli - B. Veillais
Ford Fiesta RS WRC
  +2:42,3
6. J.-M. Latvala - M. Anttila
Volkswagen Polo R WRC
+10s   +4:24,1
7. M. Ostberg - O. Floene
Ford Fiesta RS WRC
  +5:52,4
8. P. Tidemand - J. Andersson
Škoda Fabia R5
  +6:04,8
9. M. Prokop - J. Tománek
Ford Fiesta RS WRC
  +6:27,2
10. N. Fuchs - F. Mussano
Škoda Fabia R5
  +7:27,0

Po RZ9:
Odpoledne byly na programu druhé průjezdy dopoledních zkoušek a navíc dvojitý průjezd speciálkou v Portu. 

Hned úvodní RZ5 ale dost promluvila do průběhu soutěže. Zkoušku vyhrál Kris Meeke o 5,2 vteřiny před Danim Sordem a 14,8 vteřiny ztratil Sébastien Ogier. Dani Sordo se díky tomu posunul na průběžné druhé místo na úkor Ogiera. Velké věci se ale děly dále, druhý na trati Hayden Paddon chyboval a po nehodě skončil mimo trať. Jeho auto navíc začalo hořet. Posádka by měla být v pořádku, ale auto kompletně shořelo. Ve stejném místě havaroval do té doby skvěle jedoucí Ott Tänak. Estonec měl velké štěstí, že od plamenů z auta Paddona nechytla také jeho Fiesta. Všem trablům jezdců ze špičky ale nebyl konec, během RZ totiž trefil jednu z děr Jari-Matti Latvala a přišel tak o posilovač řízení prakticky na začátku odpolední sekce. RZ tak byla po Jaroslavovi Melichárkovi (17. na trati) zastavena zbývajícím jezdcům byl přidělen čas právě Slováka Melichárka jedoucího s Fiestou RS WRC. 

RZ6 se také stala kořistí Krise Meekea, druhý byl Dani Sordo (+2,8 s) a třetí Sébastien Ogier (+3,2 s). Velkou ztrátu samozřejmě nabíral Latvala jedoucí bez posilovače, Fin navíc dostal minutovou penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly. Zajímavé také bylo sledovat porovnání časů Meekea, který vyhrál dopolední RZ2 s časem 19:17,8 min. Odpoledne se ta stejná zkoška jela jako RZ5 a Meeke ji rovněž vyhrál, avšak s pomalejším čase 19:20,6 min. Naopak zrychlení můžeme vidět při srovnání RZ3 a RZ6, které obě vyhrál také Meeke (jeho čas na RZ3 10:35,3 min. vs jeho čas na RZ6 10:31,7 min.). 

Také RZ7 se stala kořistí Krise Meekea, druhý byl Andreas Mikkelsen (+5,3 s) a třetí Sébastien Ogier (+5,7 s). Na této zkoušce dostal defekt levé přední gumy Dani Sordo (+16,4 s), a tak přišel o průběžné druhé místo na úkor Ogiera. Také Thierry Neuville dostal defekt a také levé přední gumy (+16,1 s). Belgičanovi navíc prasklá guma notně očesala přední část jeho Hyundai i20 WRC. Na této zkoušce navíc havaroval Henning Solberg.

RZ8 a RZ9 byly krátké speciálky v ulicích Porta. Meeke na ně už neměl měkké gumy, a tak musel jet na tvrdých. RZ8 vyhrál Thierry Neuville, druhý byl Sébastien Ogier (+0,1 s) a třetí Andreas Mikkelsen (+0,3 s). Hezkého šestého času dosáhl náš Martin Prokop (2,1 s). Také RZ9 vyhrál Neuville, tentokrát už s větším náskokem před Mikkelsenem (+1,1 s) a Ogierem (+1,2 s).

Výsledky po RZ9:

Pořadí po RZ Posádka
vůz
Celkový čas
(penalizace)
Ztráta na vedoucího
1. K. Meeke - P. Nagle
Citroën DS3 WRC
1:28:53,3 - - -
2. S. Ogier - J. Ingrassia
Volkswagen Polo R WRC
  +31,9
3. D. Sordo - M. Martí
Hyundai i20 WRC
  +37,3
4. Mikkelsen - A. Jaeger
Volkswagen Polo R WRC
  +52,3
5. T. Neuville - N. Gilsoul
Hyundai i20 WRC
  +1:12,2
6. S. Léfebvre - G. Moreau
Citroën DS3 WRC
  +1:33,5
7. M. Ostberg - O. Floene
Ford Fiesta RS WRC
  +1:46,0
8. E. Camilli - B. Veillais
Ford Fiesta RS WRC
  +1:49,7
9. J.-M. Latvala - M. Anttila
Volkswagen Polo R WRC
+10s  +3:50,9
10. P. Tidemand - J. Andersson
Škoda Fabia R5
  +3:52,0

Po RZ4:
Dnes dopoledne byly na programu tři měřené testy. Na úvodní RZ2 (Ponte de Lima 1) byl nejrychlejší Kris Meeke na Citroënu a ujal se tak průběžného veden. Severní Ir sice před soutěží řekl, že si nemyslí, že bude bojovat o podium, ale kvůli výhodné startovní pozici se čekalo, že bude bojovat o čelo. Druhý čas zajel se ztrátou 5,6 vteřiny Sébastien Ogier. Třetí byl Dani Sordo (+8,1 s). V cíli řekl Hayden Paddon (čtvrtý čas +8,3 s), že se mu zdá, že motor nemá výkon. Stěžoval si také Ostberg, který jel dle svých slov na maximum, ale i tak ztratil 27,6 vteřiny. 

RZ3 vyhrál opět Severní Ir Kris Meeke s Citroënem DS3 WRC, druhý čas zajel opět Sébastien Ogier (+2,4 s) a třetí byl Ott Tänak na nových šotolinových pneumatikách DMACK (+3,8 s). Estonec se tak posunul na průběžné šesté místo. V cíli si stěžoval na problémy s podřazováním u svého Fordu Fiesta RS WRC Mads Ostberg. Už v RZ3 musel vzdát pro poškozené řízení u své i20 WRC loňské specifikace Kevin Abbring. Holanďan, jehož letošní hlavní prací je vývoj speciálu i20 R5 a následně pak i20 WRC 2017, se tedy moc nesvezl. Paddon si stěžoval na diferenciál ve svém speciálu. S nastavením auta nebyl ani na jedné z úvodních zkoušek spokojen Jari-Matti Latvala. Defekt, který jej dle svých slov připravil o 20 vteřin, zaznamenal Stéphane Lefebvre.

Pro RZ4 ale Fin problém asi dokázal vyřešit, protože zajel nejrychlejší čas. Druhý byl Kris Meeke (+0,2 s), třetí Dani Sordo (+0,6 s) a čtvrtý Ott Tänak (0,9 s). Tato zkouška přitom nebyla nikterak krátká (18,7 km). Latvala a Tänak měli po této zkoušce v celkovém pořadí na desetinu shodný čas! Nové gumy v cíli pochvaloval Tänak, s autem byl spokojen také Sordo, naopak u Paddona pokračovaly problémy s diferenciálem. Příjemné výkony předvádí Eric Camilli, který po dopolední sekci ztrácí na 11. místě na svého kolegu Ostberga jen 4,1 s.

Výsledky po RZ4:

Pořadí po RZ Posádka
vůz
Celkový čas
(penalizace)
Ztráta na vedoucího
1. K. Meeke - P. Nagle
Citroën DS3 WRC
44:03,6 - - -
2. S. Ogier - J. Ingrassia
Volkswagen Polo R WRC
  +11,5
3. D. Sordo - M. Martí
Hyundai i20 WRC
  +14,3
4. J.-M. Latvala - M. Anttila
Volkswagen Polo R WRC
  +19,1
= O. Tänak - R. Molder
Ford Fiesta RS WRC
  +19,1
6. H. Paddon - J. Kennard
Hyundai i20 WRC
  +22,9
7. Mikkelsen - A. Jaeger
Volkswagen Polo R WRC
  +24,2
8. T. Neuville - N. Gilsoul
Hyundai i20 WRC
  +40,8
9. S. Léfebvre - G. Moreau
Citroën DS3 WRC
  +48,9
10. M. Ostberg - O. Floene
Ford Fiesta RS WRC
  +54,7

Po RZ1:
Úvodní speciálku letošní Rally de Portugal obstaral známý úsek, na kterém se soutěž zahajovala i vloni. Nejrychlejšího času zde dosáhl Sébastien Ogier, který v přímém souboji (na trati se závodilo vždy po dvojicích) porazil Haydena Paddona. Nicméně Hyundai ukázal, že jeho nové i20 WRC jsou opravdu silné, když druhý byl Thierry Neuville a třetí Dani Sordo. Jednalo se samozřejmě pouze o krátký měřený úsek (3,36 km).

Výsledky po RZ1:

Pořadí po RZ Posádka
vůz
Celkový čas
(penalizace)
Ztráta na vedoucího
1. S. Ogier - J. Ingrassia
Volkswagen Polo R WRC
2:41,1 - - -
2. T. Neuville - N. Gilsoul
Hyundai i20 WRC
  +0,9
3. D. Sordo - M. Martí
Hyundai i20 WRC
  +1,2
4. A. Mikkelsen - A. Jaeger
Volkswagen Polo R WRC
  +1,7
5. J.-M. Latvala - M. Anttila
Volkswagen Polo R WRC
  +1,9
6. K. Meeke - P. Nagle
Citroën DS3 WRC
  +2,1
7. H. Paddon - J. Kennard
Hyundai i20 WRC
  +2,6
8. O. Tänak - R. Molder
Ford Fiesta RS WRC
  +3,3
9. M. Ostberg - O. Floene
Ford Fiesta RS WRC
  +3,4
10. S. Lefebvre - G. Moreau
Citroën DS3 WRC
  +3,6
Vytisknout

Diskuze: Rally de Portugal: Meeke vítězí v Portugalsku, Mikkelsen porazil Ogiera v boji o druhé místo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rentor RallyCup Bochoř

Rentor RallyCup v Přerově

Rally Morava (CZE)

Martin Lehký: „Závodění mi dělá hezčí den a hezčí život.“

Valašská Rally (CZE)

Valašská rally ValMez letos otevře seriál sprintrally

Kohn, Filip

Švédská houpačka pro FilipaKohna a Toma Woodburna

Dohnal, René - Švec, Roman

Šampión ERT René Dohnal se vrací na české tratě

Rally Kopná (CZE)

Michal Kolář: „Do nové sezony s novým vozem.“

reklama

Doporučujeme

Rally Vyškov (CZE)

LB Trans Racing: čtvrtý start ve Vyškově, čtvrtý pohár

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud