Proč letos vzrostly nároky na brzdy ve WRC?

iMotorSport.cz, 28. března 2017, 17:47 Google+

Díky vyšším výkonům nových vozů WRC stoupají nároky také na brzdy. Problémy při soutěži v Mexiku tak nebyly ničím neočekávaným.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Letos jsou nároky na brzdy ve WRC vyšší

Letos jsou nároky na brzdy ve WRC vyšší | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Na Rally Mexiko si více pilotů stěžovalo na přehřívající se brzdy, kromě jiného také do té doby vedoucí muž průběžného pořadí, Jari-Matti Latvala. Pro odborníky to ale nebylo žádným překvapením, vždyť rally v Jižní Americe, co se nároků na brzdy týče, patří k nejnáročnějším v kalendáři MS v rally. Posádky tam musí překonávat velké výškové rozdíly a brzdy jsou permanentně v nasazení.

Nároky na brzdy se v sezoně 2017 navíc ještě zvyšují, protože auta mají letos vyšší výkon a díky vylepšené aerodynamice mohou projíždět zatáčkami rychleji. Obecně tak vozy WRC dosahují vyšších rychlostí a tím pak před zatáčkami stoupají nároky na brzdy. Pravidla letos na asfaltových soutěžích dovolují brzdové kotouče s průměrem 370 mm, vloni to přitom bylo jen 355 mm.

Zvýšené zatížení brzd tak vede k vyššímu riziku přehřívání brzd. Výrobce brzd, italská společnost Brembo, jejíž produkty letos můžeme najít kromě jiného také na Fiestě WRC Sébastiena Ogiera, přiznal, že musel letos zapracovat na odvádění tepla od předních brzd a vzadu musel přijít s úplně novým řešením. V Mexiku musí týmy každým rokem bojovat s mnoha zatáčkami, vysokými nadmořskými výškami a letos se navíc přidal zvýšený přítlak. Na zkoušce Ibarilla, která se jela v rámci Rally Mexiko, byl výškový rozdíl v průběhu zkoušky až 500 metrů. 

img-responsive

Brzdy jsou letos na vozech větší, ale... | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

Rally Argentina, která se jede na konci dubna, by také mohla inženýrům jednotlivých týmů přivodit vrásky na čele. Tam je dle Bremba nebezpení "teplotních šoků". V Argentině totiž na posádky čeká spousta brodů. Teplé kotouče brzd se tak dostanou do kontaktu se studenou vodou, díky čemuž se mohou na discích vytvořit malé trhliny. Podobnému problému brzdy čelí také při Rally Sweden, kde je všudypřítomný sníh. 

Problematická by mohla být také nadcházející Francouzská rally na Korsice, kde se jede na úzkých a zatáčkovitých tratích. Mezi asfaltovými soutěžemi představuje ale největší výzvu Rally Deutschland, především známá zkouška Panzerplatte. Grip je zde totiž extrémně vysoký, díky čemuž se brzdy dostávají až na krajní možnosti svého zatížení. Jak se tedy zdá, tak je jen otázkou času, kde letos budou mít posádky další problémy s brzdami.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Proč letos vzrostly nároky na brzdy ve WRC?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hänninen, Juho - Lindström, Kaj

Hänninen: Slabší výkony zkraje roku mě připravily o místo

Barum Czech Rally Zlín (CZE)

Soutěž Zlaté oko pro motoristické fotografy je opět vyhlášena

37. SVK Rally Příbram (CZE)

Podpořme Radomíra Kupce!

Traiva RallyCup Kopřivnice - říjen

Antonín Tlusťák „S úrovní České rally moc spokojený nejsem“

Sordo, Dani

Sordo mění spolujezdce a čeká jej méně závodů

Kopecký, Jan - Dresler, Pavel

Vrátí se Škoda do WRC? V Německu o tom spekulují...

reklama
reklama

Doporučujeme

Czech Drive

Czech Drive jde naproti rodinám s dětmi

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Podpořme Radomíra Kupce!

  2. Antonín Tlusťák „S úrovní České rally moc spokojený nejsem“

  3. Tomáš Knápek „V roce 2018 chceme bojovat o stupně nejvyšší.“

  4. Sordo mění spolujezdce a čeká jej méně závodů

  5. Petr Leška a Josef Polášek účastníky X. Agrotec Rally Ice Tour

  6. Soutěž Zlaté oko pro motoristické fotografy je opět vyhlášena

reklama

Zprávy odjinud