BF Goodrich: Německo je loterie

Pneumatiky | foto: Archiv RallyZone.cz

O tom že jednou z nejnáročnějších disciplín během nadcházející Německé rally bude výběr těch nejvhodnějších pneumatik vědí i představitelé společnosti BF Goodrich.

Pokud začnete hovořit o desátém podniku Mistrovství světa v automobilových soutěžích, Německé rally, s technickým šéfem pneumatikářské společnosti BF Goodrich Patrickem Letortem, máte jistotu, že řeč bude hlavně o počasí. To je totiž na obou březích řeky Mosely a v regionech Hunsrück a Saarland jedním z rozhodujících faktorů, který odděluje úspěch v soutěži od neúspěchu.

 

Od roku 2002, kdy se jela Německá rally jako součást MS poprvé hrálo počasí významnou roli v každém z následujících pěti ročníků a ani letos tomu zřejmě nebude jinak. Déšť hraje často při výběru pneumatik tu největší roly. Někdy se tak stane výběr pneu jen o trochu složitějším, někdy jde naopak doslova o hazard.

 

„Tento závod mže být pokaždé velmi těžký“ říká Letort a dodává „Počasí v této části Německa je vždy velice nestabilní.V servisním parku v Trieru musí jezdci vždy zvolit to správné obutí pro následující sérii tří, nebo i čtyř zkoušek.  To je dost složité, protože zatím co na jedné rychlostní zkoušce může být sucho, na následující vložce může být prudký déšť. Nikdy tady nevíte kde déšť končí a kde začíná.“ Latort kvůli těmto podmínkám přirovnává pneumatikovou loterii Německé rally k té, která každý rok probíhá při Rally Monte Carlo.

 

V loňském roce pomohla velmi odvážná volba při výběru pneumatik během páteční etapy Sebastienu Loebovi k získání rozhodujícího náskoku v jeho cestě za pátým vítězstvím. Loeb bude určitě i letos chtít využít znalosti zdejšího prostředí a připsat si tak triumf šestý.

 

Michel Ducher, technický delegát BF Goodrich přidělený k týmu Citroën, byl přítomen při loňském Loebově rozhodování o volbě pneu na první zkoušky páteční etapy. „Experti na počasí, které máme v týmu Citroën předpovídali pro první tři zkoušky páteční etapy velkou pravděpodobnost deště. Přesto ještě když vozy opouštěli servisní areál, byly všechny zkoušky naprosto suché.“

 

My jsme v servisu vybrali pneumatiky, které jsou sice určené na suchý povrch, ale při správné teplotě dobře fungují i na mokru. Déšť nakonec přišel přesně podle předpovědi a v cíli páteční etapy jsme mohli díky tomuto výběru pneumatik vidět na prvních tech místech výsledkové listiny jezdce s vozy Citroën. Loeba a Sorda tam doplnil ještě Gardemeister“.

 

Sebastien loeb nakonec v celém závodě zvítězil s náskokem jedné a půl minuty. Marcus Grönholm byl měl na třetím místě ztrátu o další dvě minuty větší.

 

Pokud se i letos povede Loebovi v Německu zvítězit, nastaví tak nový rekord v počtu vítězství v jedné soutěži MS v řadě za sebou.

foto: crash.net

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy