5. srpna 2008, 19:40
iAdam
Připadá vám mistrovství světa, kterého se účastní jen čtyři automobilky, nudné? Možná tomu bude brzy jinak. Kdo by se mohl k továrnímu čtyřlístku přidat?
V současnosti vodami mistrovství světa nejvíce čeří debaty o podobě nových pravidel pro nadcházející sezóny. Hovoří se o tom, že by následníci vozů WRC měli vycházet z vozů nynější kategorie S2000, a právě tahle skutečnost by mohla do mistrovství světa přilákat další výrobce. Nejpravděpodobněji asi automobilky, které se se speciály S2000 angažují. Již dlouho své vozy nasazují továrnou podporované týmy Peugeot a Fiat, na soukromé bázi jezdí i Volkswagen s Polem S2000. Zájem Fiatu o vstup do mistrovství světa se již na veřejnost dostal. Podle některých informací prý italská automobilka již jen čeká na vyjasnění budoucích pravidel. Jistou novinku však přinesla nedávná finská rally. Jako host ji totiž navštívil Kris Nissen, sportovní ředitel Volkswagenu. Ten však nepřijel jako pouhý divák, ale navštěvoval tovární týmy a bavil se s jejich šéfy o budoucnosti WRC. Má tedy Volkswagen zájem o vstup do mistrovství světa?
S Gradne Puntem S2000 se Fiat prezentuje v IRC, hovoří se však i o vývoji vozu WRC...
To by však nemělo být všechno. Kromě Fiatu a Volkswagenu se mluví jako o další značce pro mistrovství světa ještě o jednom výrobci. Tím by měl být francouzský Renault. Jak uvedl sportovní šéf Fordu Mark Deans, rozhodnutí o vstupu těchto automobilek je již na spadnutí.
Dočkáme se opětovného návratu Škody Motorsport do mistrovství světa?
Jisté spekulace se také rojí kolem české Škody. U ní právě vrcholí přípravy speciálu S2000 a jistě se bude brzy rozhodovat o nasazování tohoto vozu. Zde je však situace podstatně nejasnější, jelikož vůz nebyl zatím ani homologován a také nebylo rozhodnuto kdy a kde se poprvé naplno popere s konkurencí.