Nejčistší evropský automobil? Německý ADAC EcoTest ovládlo Hyundai Ioniq Electric

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 18. února 2019, 15:54 Google+

Hyundai Motor získal další významná ocenění pro svou rozmanitou produktovou řadu ekologických automobilů a vedoucí pozici si drží i v letošním žebříčku EcoTest, sestavovaném autoklubem ADAC, který je s více než 20 miliony členy největším autoklubem v Evropě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai odhaluje druhou generaci revolučních modelů IONIQ

Hyundai odhaluje druhou generaci revolučních modelů IONIQ | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Německý autoklub uskutečňuje svůj EcoTest a průběžně aktualizuje žebříček ekologických modelů od roku 2003. Každý rok jsou do něj zařazovány výsledky testů všech nových vozidel. V současném pořadí je značka Hyundai zastoupena ne méně než třemi modely. První místo si udržuje IONIQ Electric, který absolvoval standardizovaný test autoklubu ADAC již v roce 2017 a okamžitě se dostal do čela žebříčku se 105 ze 110 maximálně možných bodů. Hyundai KONA Electric obsadil osmé místo a v „Top 20“ celkového pořadí se umístil také Hyundai NEXO.

Hyundai je průkopníkem alternativních pohonů

Hyundai nabízí rozmanité technologie pro snižování emisí vozidel a znečišťování ovzduší, zejména ve městech. Kromě vyspělých konceptů mobility má značka již širokou produktovou řadu modelů s různými alternativními pohony: elektrickými, hybridními, hybridními s možností vnějšího nabíjení i systémy s palivovými články. Hyundai je tak jediným světovým výrobcem automobilů, který nabízí v sériově vyráběných vozech všechny nejdůležitější druhy elektrifikovaných pohonů.

Hyundai IONIQ Electric znovu na prvním místě

ADAC EcoTest hodnotí emise škodlivin a CO2 jak ve zkušebně, tak i v reálném silničním provozu. Pro elektromobily vypočítává ADAC emise CO2 na základě německého elektrického mixu (výchozí hodnota pro rok 2013: 579 g/kWh). Hyundai IONIQ Electric splňuje vysoké standardy ve všech kritériích testu. Odborníci autoklubu ADAC udělili tomuto modelu za příkladně nízké emise škodlivin nejvyšší počet 50 bodů a 55 z 60 možných bodů za emise CO2. Emise oxidu uhličitého navíc klesnou na nulu, pokud budou lithium-polymerové akumulátory nabíjeny výhradně elektrickou energií z obnovitelných zdrojů. Hyundai IONIQ Electric i nadále vede celkový žebříček se 105 body.

Hyundai KONA Electric patří rovněž mezi vozy s nejlepšími výsledky v EcoTestu

Kromě modelové řady IONIQ má Hyundai ve svém ekologickém portfoliu také model KONA Electric, první kompaktní SUV s elektrickým pohonem. Ze 109 vozidel, testovaných autoklubem ADAC v roce 2018, obsadil elektromobil KONA Electric páté místo. Stejně jako modelu IONIQ Electric udělil ADAC elektromobilu KONA Electric všech 50 bodů za nulové lokální emise škodlivin, za emise CO2 pak 46 bodů. I v tomto případě platí, že emise CO2 klesnou na nulu, jsou-li akumulátory modelu KONA Electric nabíjeny elektrickou energií výhradně z obnovitelných zdrojů. Elektrické lifestylové SUV je v celkovém žebříčku ADAC EcoTest na osmém místě.

Hyundai NEXO je třetím vozidlem značky v Top 20

Hyundai v roli lídra automobilového průmyslu uvedl již v létě 2018 na trh model NEXO, druhou generaci vozidla s pohonem na vodík. Vozidla s palivovým článkem, stejně jako akumulátorové elektromobily, nevypouštějí za jízdy žádné škodlivé emise – pouze vodní páru. Hyundai NEXO díky tomu získal od autoklubu ADAC maximum z 50 možných bodů za neexistující škodlivé emise. Mezi vozidly, testovanými autoklubem ADAC v roce 2018, obsadil model NEXO deváté místo s celkovým skóre 88 bodů, a patří tak do Top 20 v průběžně aktualizovaném celkovém žebříčku nejekologičtějších vozů.

Vytisknout

Diskuze: Nejčistší evropský automobil? Německý ADAC EcoTest ovládlo Hyundai Ioniq Electric

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Nissan x OPUS koncept

Jak využít staré baterie elektromobilů? Nissan přišel s dalším originálním…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud