GP SINGAPURU: Velký návrat Vettela, Mercedes bez pódia + VIDEO

Robert RoBertino Pavelka, 22. září 2019, 16:25 Google+

Papírové předpoklady jsou roztrhány, údajně vyždímaný a zlomený Vettel se vrátil na nejvyšší stupínek. V náročném závodě lemovaném v závěru trojím safety carem se vypořádal s nočním závodem nejlépe a drží vlajku Ferrari na vítězném stožáru už po třetí závod.

Počet komentářů:  708 komentářů (Poslední 26.09. 09:07) Napište svůj názor
Sebastian Vettel je zpět - po roce opět vítězí

Sebastian Vettel je zpět - po roce opět vítězí | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Náročný závod pro všechny bez ohledu na místopisnou příslušnost započal při 30°C, trať byla ještě o sedm stupňů teplejší, panovala 66 % vlhkost vzduchu a vítr měl naměřených 8,2 km/h. Za těchto podmínek vyrazilo startovní pole do závodu, který už nám také skončil po vypršení časového limitu dvou hodin. Prvních devět pilotů na startu nasadilo červenou směs, jediný Gasly obul nejtvrdší pneumatiky a zbytek vyrazil do Grand Prix na žluté.

Mnozí ještě mají v paměti karambol v roce 2017, letos se na špici žádné "berany berany duc" neodehrály, ale v zadní části startovního pole. Nejdřív přišel o část spoileru George Russell po tvrdém souboji s Danielem Ricciardem, takže mladík musel do boxů vyměnit přední spoiler; následoval ho jak Nico Hülkenberg, tak Carlos Sainz jr. Oba se "potkali v 5. zatáčce: Španělovi trvala jízda do depa podstatně déle a mechanici potřebovali k práci na výměně jeho pneumatik 42,4 vteřiny a celá zastávka se protáhla na 1:09,880!

Pořadí po 1. kole se ustálilo takto: Leclerc, Hamilton, Vettel, Verstappen, Bottas, Albon, Norris, Giovinazzi, Magnussen a Gasly. Vettel po tři první zatáčky zkoušel na Hamiltona něco vymyslet, ale neuspěl, Brit mu poté poněkud poodskočil, ale i když se držel v závěsu Leclerca, přímo ho nedokázal ohrozit. 

Výměny začal poměrně brzy - už ve 13. kole - Kvjat, následovali Pérez a Räikkönen. V průběhu 19. kola se v radiokomunikaci ozvala výzva pro Hamiltona k zastávce, ovšem Lewis pokračoval dál - do boxů zamířili současně Vettel a Verstappen. Pokud měl Mercedes plán, že se Hamilton dokáže utrhnout a Vettel, Verstappen a Leclerc (který stavěl v 21. kole a zařadil se za Vettela) nebudou tak rychlí a prodělají i na soupeřích před sebou, kteří ještě nestavěli, tentokrát se mýlil.

Nakonec musel za Hamiltona tahat kaštany z ohně Bottas, jehož box stuttgartské stáje odbavil ve 23. kole. Fin pak dostal pokyn, aby o tři vteřiny zpomalil a umožnil Hamiltonovi, který zajel do boxů v 26. kole, návrat aspoň na čtvrtou pozici. Důvodem byla obrana před Albonem, který se velmi rychle blížil, ale v rozhodující chvíli při výjezdu Hamiltona z boxů, zkusil na Bottase zaútočit a nezvládl pasáž na konci cílové rovinky, musel objet varovný panel a mírně ztratil.

TOP 6 se pak prokousala přes kvarteto Giovinazzi, Ricciardo, Gasly a Stroll - Giovinazzi si skutečně ochutnal pocit vedoucího pilota - a zdálo se, že se závod uklidní. Vettel byl těsně následován Leclercem, Verstappen měl asi tři vteřiny ztráty, Hamilton s Bottasem v zádech odkrajovali desetiny z pětivteřinové ztráty na Red Bull. 

Přišlo však 37. kolo a v zatáčce 8 torpédoval Grosjean zezadu Russella. Tím nejen ukončil úžasnou šňůru Williamsu, který doposud ani jednou neodstoupil, ale také zapříčinil první výjezd safety caru na trať. Mercedes možná zvažoval udělat nějaký strategický pokus, ale zoufale mu chyběl čas. Do boxů zajeli pouze Hülkenberg, Kvjat a Sainz. Po restartu ve 41. kole zůstalo čelo ve složení Vettel, Leclerc, Verstappen, Hamilton, Bottas, Albon, Norris, Magnussen, Räikkönen a Pérez, ale nezávodilo se dlouho.

V průběhu 44. kola byl z boxů vyzván Pérez, aby odstavil svůj vůz a Berndt Mayländer vyjel před vozy podruhé. Když zajel ve 48. kole opět na své vyhrazené místo, čekal na třetí pobyt na trati ještě kratší dobu: v nájezdu do 50. kola šel Kvjat pozdě na brzdy a zleva se přimkl k Räikkönenově Alfě Romeo. Fin na to doplatil ulomeným závěsem levého předního kola a další dvě kola se opět nezávodilo.

Samotný závěr už ale žádné drama nepřinesl. O několik vteřin nepadl časový limit, Ferrari poslední kola odkroužilo už ve znamení mírně Leclercovy rezignace (předtím si neustále do rádia nárokoval možnost si vybojovat zpět vedení) a jenom finiš Hamiltona mohl trochu zvýšit napětí, ale Verstappen se ukázal ve skvělé formě a nenabídl Lewisovi jedinou, byť sebemenší chybičkou naději.

Lando Norris zvládl opět nenápadný až neviditelný závod, ovšem obhájil další důležité body pro McLaren. V závěru mu dýchali na zadní spoiler Gasly a Hülkenberg, ale nakonec se také oni nedostali k pořádnému útoku. Alfa Romeo Kimi Räikkönena po druhém restartu jakoby ztratila dech a Fin se postupně propadal až ke své osudné kolizi. Vše dohnal Giovinazzi, který možná v závěru ještě chtěl ohrozit Hülkenberga, ale bod pro něj byl větší jistotou.

Martyrium znamenal závod pro Racing Point. O Pérezovi byla řeč, pohyboval se na hranici bodovaných příček a odstoupení ho značně rozladilo. Stroll se díky delšímu prvnímu stintu vyšplhal až na samou špici, ale kritické pro něj bylo 42. kolo, kdy se po souboji s Gaslym otřel o bariéru a následoval pozvolný defekt pravého předního kola. Kanaďan si pak stěžoval na jízdní vlastnosti svého vozu, ale dokázal si ještě poradit s Kvjatem a Magnussenem.

Haas opět zažil černý den. Magnussen po časném pitstopu se pokoušel vydržet na trati co nejdéle, ale po třetím restartu se propadal děsivým způsobem. Nakonec si v závěru zajel pro červenou směs a aspoň si spravil náladu nejrychlejším kolem. Grosjean i přes zmíněnou kolizi s Russellem dovezl vůz do cíle, ale spokojen rozhodně být nemůže.

Ferrari slaví třetí vítězství v řadě, což se mu nepodařilo od roku 2008, Vettel se napil z lahve šampaňského pro vítěze poprvé od Grand Prix Belgie 2018. A rovněž více než dva roky to trvalo, než si rudé oře z Maranella zopakovaly double - naposledy to dokázali Vettel s Räikkönenem v Maďarsku 2017. Přesto nadále vládne šampionátu se značným odstupem na "hodného" Bottase Lewis Hamilton.

GP Singapuru (Singapur)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari 251:58:33,667
2. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari 18+ 2,641
3. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing 15+ 3,821
4. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo 12+ 4,608
5. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo 10+ 6,119
6. 23 Alexander ALBON thaAston Martin Red Bull Racing 8+ 11,663
7. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team 6+ 14,769
8. 10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda 4+ 15,547
9. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team 2+ 16,718
10. 99 Antonio GIOVINAZZI itaAlfa Romeo Racing 1+ 17,855
 
 
11. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team  + 35,436
12. 55 Carlos SAINZ JR. espMcLaren F1 Team  + 35,974
13. 18 Lance STROLL canRacing Point F1 Team  + 36,419
14. 3 Daniel RICCIARDO ausRenault Sport Formula One Team  + 37,660
15. 26 Daniil KVJAT rusRed Bull Toro Rosso Honda  + 38,178
16. 88 Robert KUBICA polRokit Williams Racing  + 47,024
17. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team  + 1:26,522
 DNF  7 Kimi RÄIKKÖNEN finAlfa Romeo Racing  nedokončil
 DNF  11 Sergio PÉREZ mexRacing Point F1 Team  nedokončil
 DNF  63 George RUSSELL gbrRokit Williams Racing  nedokončil
 
 Nejrychlejší kolo:
  20 Kevin MAGNUSSEN Haas VF-19
Ferrari 064
Pirelli   1:42,301
 

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: GP SINGAPURU: Velký návrat Vettela, Mercedes bez pódia + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 708, poslední 26.09.2019 09:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 708 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc ve večerní kvalifikaci

ANALÝZA SEKTORŮ: Jak Ferrari v Singapuru šokovalo soupeře. Mění se obrázek hry?…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud