DISKUZE K ČLÁNKU F1 oznámila počet sprintů pro sezonu 2023. Bude jich víc než letos

Mezinárodní automobilová federace dnes oznámila počet sprintů, který se pojede v následující sezoně. Nutno podotknout, že jich bude více než v ročníku 2022.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: F1 oznámila počet sprintů pro sezonu 2023. Bude jich víc než letos

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 11.12.2022 00:07 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasoval 1 člověk) 08.12.2022 15:10
Ve zkratce, já jsem pro konečné řešení Monacké… »
» juras (Hlasoval 1 člověk) 08.12.2022 17:14
Za mě sprinty nic zásadního nepřinesly...vnímám… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Racek

    Racek

    78.80.232.XXX
    No, nevím. Motoráren je přes sobotu a neděli v televizi spousta, řada z nich zajímavá tak nějak mě ty sprinty neberou. Tahat z lidí a televizí prachy,,, nic víc. A vůbec, sportu je teďka všude plno. Jsem už důchodce času mám dost, ale i tak jen to základní co se stalo o víkendu stihnu koukat tak do středy ... Jen naše děti a vnuci dřepěj doma u videoher... že. No jo, na zprávy nekoukám, filmy už taky ne (kromě filmů a seriálů ze světa na youtubu, i čínské překlady se dají číst § ) jsou dnes srovnatelné s těmi komoušskými. Ti alespoň tolik nelhali (jak se s odstupem ukázalo), ti totiž zamlčovali. A koncesované nositele pravdy ... však to znáte. 03 03
    Mimochodem Číňané mají skvělé historické seriály, natočené přesně podle skutečných událostí... kam se hrabe Hra o trůny. Tam to bylo skutečné (kromě draků, ale ty jsou tam namontovány trochu násilně)

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Za mě sprinty nic zásadního nepřinesly...vnímám je jen čistě jako snahu přitáhnout víc diváků, prodat další TV práva (je to přece regulérní závod)...ale ze sportovního hlediska je to podle mě fiasko (vezmeme-li v potaz skutečnost že F1 se snaží šetřit a úsporná opatření jsou v protipólu k druhému závodu o víkendu).

    Kdysi, když se o startovní místa ucházelo víc monopostu než bylo startovních míst...by kvalifikační závod měl opodstatnění a dával by logiku.

    Podobné vnímám neustále navyšování počtu závodu...podle mě tím trpí exkluzivita...týmy jsou přetížené...a opět to jde proti snaze o snižování nákladů.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.62.XXX
      Argumentovat šetřením je nesmysl... Sprint určitě víc vydělá než stojí... Diskuze o nákladech je v tomto ohledu dlouhodobě absurdní... Týmy cestují po celém světě, aby tam odkroužili cca 305km dlouhý závod... Ale z důvodů šetření nákladů na místě nemůžou zůstat a dát si tam např. 2 dny testů... Stejně tak páteční, sobotní program... 2h a využijí max 1,5h / den... Přičemž pro diváky u TV má význam sledovat jen kvalifikaci, protože tréninky jako fajn, ale vesměs slouží jako podcast, kde se omílají pořád dokola novinky ze světa F1... Z tohohle pohledu dává sprint právě velký smysl...

      Navyšování počtu závodů už jsme řešili mnohokrát... Dnešní lidé žijí ve svých bublinách... Jsou lidé, kteří mají rádi fotbal a zápasů se hraje 10ky možná i 100vky denně... Stejně tak jsou lidé, kteří mají rádi F1 a vlastně je pro ně nepochopitelné, že budou mít víkend bez závodu... Jistě existuje nějaká kapacita, kdy se člověk přesytí, ale to je hudba budoucnosti, jak to rozdělit tak, aby ten hlavní proud mohl sledovat hlavní šampionát a pro největší nadržence tu byli vedlejší série...

      Já např. očekávám co nevidět příchod zimní série... Po skončení sezóny bych zmrazil vývoj uplynulé sezóny a s nějakými volnějšími / experimentálnějšími pravidly, bych je poslal každý rok do nějaké části světa, kde si dají zimní šampionát např. o 6ti závodech... Mohli by to jezdit mladíci, testovací piloti atd. atd. Mohl by se aplikovat nějaký systém handikepů pro lepší show atd. atd.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        194.212.104.XXX
        pokud bych porovnával fotbal s něčím kolem formulí, tak fotbal je motorsport jako celek. F1 je pak vrcholem, exkluzivní záležitostí - ve fotbale řekněme mistrovstvím světa. a to máme jednou za 4 roky. ve fotbale pak máme mistrovství kontinentů, ligy mistrů, národní ligové soutěže, až po nejnižší "pralesní ligy" - okresní přebory. a stejné je to s motorsportem. je mraky všemožných nižších sérií, okruhových, rally.. až po amatérské motokáry, které si chodíme zajezdit cestou z hospody právě po tom pralesním fotbale...

        absolutně souhlasím s tím, že o nějakém šetření a o ekologii zvlášť nemůže být při současném kalendáři, kdy se jede na jeden závod přes půl světa, řeč.
        jestli si to pamatuješ, bývaly kdysi tzv. nemistrovské závody. to by třeba byla cesta, jak umožnit týmům testy, svezení mladých pilotů, vyzkoušení nových řešení, klidně i nových formátů závodů či víkendů. mě osobně sprinty nevadí, někdy to je i docela zábava. ale rozložení celého víkendu se sprintem je zcela nelogické a chaotické. to se mi nelíbí a považuji to za zcela nedomyšlené.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.62.XXX
          Úplně nesouhlasím s první částí... Myslím si, že F1 by byla moc ráda na úrovni Premier League a velice populární jsou i ligy ve Španělsku, Italii, Německu atd. Ostatně zápasy min. špičkových klubů jsou pravidelně vyprodané a to se bavíme o 50ti - 100tis divácích (100vky zápasů ročně)... To fakt nejsou žádné pralesy a vystačí si na území jedné země... F1 honí sledovanost a návštěvnost po celém světě... Ok Fotbal je jako motorsport, ale špičkové fotbalové ligy jasně dokazují, že fanoušci pojmou více než 20 - 26 zápasů / závodů ročně...

          Tou zimní sérií jsem myslel vlastně seriál mimo hlavní šampionát a vlastně nemistrovské závody... Mně sprinty nedávají smysl v podobě, jaké je zavedli a při současné F1, kdy je startovní pole jasně rozděleno na špičku a zbytek... Líbil se mi formát GP2 / F2... Kdy se odjel hlavní závod v sobotu a v neděli se jel sprint, který měl na startu obrácenou top 8... Každopádně i tenhle formát vyžaduje větší vyrovnanost a současně více příležitostí k předjíždění...

          Takže nejsem pro současné sprinty, ale dává mi smysl, když už se na nějaké místo jede, tak tam závodit oba dva dny... A možná bych razil i kontroverzní myšlenku, že místo 1x 300+km, tak bych udělal 2x 150+km... Dřívější "vytrvalostní" formát dával smysl, když na trať nevyjížděl neustále SC... V současné době restartů mi to přijde tak maximálně pro zlost...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    No já nevím.
    Občas je na co koukat, ale nějak nejsem zrovna nadšený ze sprintů.
    Nejméně nadšený jsem, když mi unikne, že jde o víkend se sprintem a já přijdu o kvaldu. Jako v Brazílii. 12

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    83.240.62.XXX
    Podle mě by se měly sprinty jezdit buď všude nebo nikde... Krom Monaka, kde se v současnosti nedá vůbec předjíždět, tam by měl být nějaký specifický formát nebo pravidla, která by to oživila...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      90.182.169.XXX
      Souhlasím, tohle střídání přináší jen problémy a oprávněnou kritiku.
      A co se týká Monaka, řešení se nabízí...zrušit tento podle mě neregulérní závod. Historický význam by neměl přebít současnost, kdy ten závod je úplně na ... 04

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama