Jezdci vítají hrátky s plynovým pedálem

Honda

Honda | foto: Honda Racing F1

Kontrola trakce bude v roce 2008 zrušena, opět. Minulý měsíc FIA oficiálně oznámila konec elektronické pomůcky, která jezdcům významně usnadňovala výjezd ze zatáček.

„Bude to zábava,“ řekl Kimi Raikkonen. „Ačkoliv samozřejmě bude náročné celý závod odjezdit, takže vlastně vždy to zábava nebude.“

Kontrola trakce byla povolena do roku 1993. Poté se zakázala, ale neustále se objevovaly dohady o jejím ilegálním používáním. Na nátlak týmů ji FIA v roce 2001 znovu povolila. Po sedmi letech o ni jezdci opět přijdou.

Zda nějaké stáje nepodvádí bude kontrolovat standardní elektronická řídící jednotka (ECU), která skrytou kontrolu trakce lehce najde.

„Je dobré udělat to jezdcům mnohem těžší,“ vyjádřil se Giancarlo Fisichella. „Když jsem poprvé řídil Formuli 1 bez kontroly trakce, byla to sranda. Ale také to bylo náročné, protože ve výjezdu ze zatáček řídí vůz jen vaše ruce.“

David Coulthard zrušení taktéž vítá, ale nepředpokládá nějak výrazné změny ve výkonnosti vozů. Super Aguri odjelo skoro celou sezónu 2006 bez kontroly trakce a moc lidí to ani netušilo. Coulthard vidí jediný problém v deštivých podmínkách, kde se plně projeví jezdecké schopnosti.

Nico Rosberg souhlasí: „Ovládat vůz nohou potřebujete pořád, takže to nebude nějak velká změna,“ řekl.

Naopak Nelson Piquet jr. zastává opačný názor. V GP2 kontrola trakce není, což činí mezi touto sérií a F1 velký rozdíl. Piquet je přesvědčený, že hrátky s plynem při výjezdu ze zatáčky vedou k většímu počtu chyb a opotřebováváním pneumatik.

foto: Honda Racing F1

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu