Komu fandí fanoušci F1: Týmu nebo jezdci?

GP USA (Austin)

GP USA (Austin) | foto: circuitoftheamericas.com

Podporují fanoušci F1 jednoho jezdce nebo celý tým? Tato filozofie rozděluje fanoušky. Šéf Pirelli, Paul Hembery má však jasno: Pouze Ferrari je výjimka.

Všichni fanoušci F1 mají něco společného - milují motorsport. Mezi fanoušky F1 však panuje jedna neznámá, podporují spíš jezdce samotného nebo fandí týmu jako celku? Rozhodující roli tato otázka hraje v marketingu F1. Pablo de Villota, manažer sponzoringu Santanderu, o tom ví své: "Velmi důležití jsou jezdci. Jsou to hrdinové tohoto sportu. Právě kvuli nim si kupují fanoušci lístky na závody. Ale i týmy jsou důležité."

"Ve Španělsku až do příchodu Fernanda Alonsa a jeho úspěchů nebyla Formule 1 moc populární. Investovali jsme do Fernanda. Ale naše průzkumy ukázaly, že Ferrari je stejně populární jako Fernando samotný. Z obchodního hlediska je tedy skvělé, když došlo ke spojení Fernanda a Ferrari," pokračuje de Villota.  

Zajímavé je, že ve Velké Británii firma provedla stejné šetření: "Tam jsme z obchodního hlediska uspěli pouze se jménem Lewise Hamiltona. V Británii teprve až jsme ukázali logo týmu, tak to začalo být pro fanoušky zajímavé." Pokud je tedy někde tým důležitější jak jezdec, tak je to podle Španěla ve Ferrari: "U Ferrari je důležitější tým."

Stejný názor sdílí i šéf Pirelli, Paul Hembery: "Jezdci mohou národní zájmy lépe zastupovat. Jedinou výjimkou je snad Ferrari. Když vyhrají, tak jsou vidět na všech italských televizních kanálech. Nám se ale například podařilo zjistit, že naše spolupráce s Vitaly Petrovem má velký vliv na ruský trh. Z tohoto hlediska bychom proto měli rádi v F1 čínského nebo amerického jezdce." 

"Týmy jsou ale také důležité. Dokonce jsme přišli na to, že ani malé týmy nejsou z marketingového hlediska špatné. Některé z nich se vydávají svými vlastními cestami, a tak mohou mít na trhu úspěch. Vítěz je vždy jen jeden, ale musíme vymyslet systém, který bude únosný pro všechny."


"Vzpomínám si na naše roky strávené v MS v automobilových soutěžích před více jak 10 lety. Mitsubishi a Subaru v té době pořád vyhrávaly a díky rally si vybudovaly velmi doboru pověst na trhu. V F1 je tento úkol ještě stále před námi," říká Hembery s okazem na to, že F1 nejde o dobrou pověst jen týmům a jezdcům, ale také třeba Pirelli.

Diskuze:

Počet příspěvků: 25 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu