Týmy kvůli novým motorům lobují za jeden test před sezónou 2014 navíc, zřejmě ho dostanou

Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Týmy Formule 1 se příští rok kvůli vyzkoušení nových 1,6litrových V6 turbomotorů zřejmě přece jen dočkají jednoho předsezónního testování navíc.

Týmy již dlouho lobují za jeden test navíc co nejdříve po novém roce, návrh pravidel pro rok 2014 s ním ale zatím nepočítá. Nyní je na stole nabídka na přidání dalšího termínu.

"Existuje vyspělá nabídka na dodatečné testování, pro které se přikláníme i my. Nevím, jaký  by byl formát či kde by se uskutečnilo, předpokládáme však, že se pro všechny týmy uskuteční dodatečné testování. Nebude volitelný, protože jej všichni chtějí a potřebují," prozrazuje Autosportu Rob White, zástupce generálního ředitele společnosti Renault Sport F1.

Původně se hovořilo o jednom testu nových motorů ještě v tomto roce, podle Renaultu však už je na jeho naplánování příliš pozdě. "Čas pro rozhovor už vypršel, protože všichni mají debut nových vozů naplánován na příští rok," říká White.

"Vezměte si například, jaké následky by to mělo, kdyby šlo o říjen. Kdybyste měli testovat v říjnu, pak byste motory potřebovali postavit v září. Problém je, že potřebné  díly pro jejich stavbu by musely být zadány výrobě řekněme tři měsíce předem. A protože byste chtěli, aby se jednalo o závodní typy, do května bychom museli rozhodnout o jejich přesné specifikaci.

Patrně bychom s nimi chtěli získat nějaké zkušeností na testovacích stolicích před tím, než bychom vyrazili na dráhu, takže by museli existovat už teď nebo velmi brzy. My jejich části ale stále navrhujeme a některé části, které navrhujeme, ještě nejsou vyrobeny. Dle současného načasování není do října možné dostat do vozu reprezentativní motor," vysvětluje White.

renault v6 turbo
Přípravy na nové motory jsou u Renaultu v plném proudu (foto: Renault Sport F1)

Očekává, že do prvního testu v roce 2014 vše zvládnou a díky svým (zatím) čtyřem zákaznickým týmům maximálně využijí čas na dráze. To však už půjde spíše o ověření turbomotorů než o hledání změn, které by se na nich prováděly.

"I když se dá klidně předpokládat, že nebude třeba činit žádné významné změny na motorech či pohonných jednotkách, všechny týmy budou mít přesto spoustu práce při charakterizování a potvrzování designových předpokladů či při sběru dat pro zlepšování. V roce 2014 to bude velmi intenzivní předsezónní období," dodává.

 

Fotografie z přípravných prací na vývoji nového turbomotoru si můžete prohlédnout zde.

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu