Systém HANS by měl svojí konstrukcí zaručit významnou redukci možných úrazů hlavy a především krční páteře při těžkých nehodách ve vysoké rychlosti. Systém je využíván v USA, kde se těší velké oblíbenosti. Naopak ve Formuli 1 je postoj k němu prozatím velmi rozpolcený. Kromě Jacquese Villeneuva, který ho od samého začátku odmítá se k jeho kritice přidali i piloti týmu Sauber Nick Heidfeld a Heinz Harald Frentzen.
Dle Petera Saubera si oba piloti stěžují na nepohodlnost systému a na to, že omezuje výhled z vozu. Největším otazníkem je pak to, jak se bude systém chovat při skutečné nehodě, která se nedá předem testy předpovědět. Sauber proto požaduje od FIA absolutní záruku na bezpečnost systému a jeho jednoznačný přínos k ochraně zdraví pilotů.
Peter Sauber žádá po FIA záruku
Šéf stejnojmenné stáje F1 Peter Sauber požaduje po Mezinárodní automobilové federaci (FIA) jednoznačnou záruku bezpečnosti systému pasivní ochrany HANS, který je dle pravidel pro všechny piloty již v letošním roce povinný.
Další zprávy
-
Mistři světa na Staromáku! Červenka, Pastrňák a spol. děkovali fanouškům
-
Je černý kašel v Česku na ústupu? Experti mají naději
-
Taťána Kuchařová naznačila, co se jí na dnešních modelkách nelíbí!
-
Jiří Krampol měl v nemocnici návštěvu! Jak na tom je?
-
Feriho poslední hodiny na svobodě jsou u konce. Exposlanec nastoupil do vězení
-
Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?
-
"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine
-
GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval
-
Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy