F1 se vrací k osmiválcům

B.A.R

B.A.R | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

S největší pravděpodobností došlo k zásadnímu obratu ve věci objemu a počtu válců závodních motorů F1.

Přechod k osmiválcům s objemem 2400 ccm navrhla FIA z důvodu snížení rychlosti a zvýšení bezpečnosti.

Továrny Mercedes, BMW a Honda, však dosud nesouhlasily a zvažovaly právní kroky, aby se do vypršení Concordské dohody zůstalo u stávajících V10 s objemem 3000 ccm.

Nově však trojice přehodnotila svá stanoviska a přechodu na V8 se podvolí bez soudních stání.

„Soudy by nás stály mnoho času a úsilí, přitom bychom museli vyvíjet dva motory,“ konstatoval šéf BMW Motorsport Mario Theissen. „Naše kroky by nepodpořily kredit F1, který musíme společně posilovat.“

V příští sezoně budou tedy podle všech předpokladů zpívat desetiválce svoji labutí píseň…


Foto: BAR Honda

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu