Kaipan 16 je český sporťák? Myšlenka vychází z Lotusu

Kaipan 16

Kaipan 16 | foto: Kaipan

Také Kaipan se musel v roce 2011 přizpůsobit novým emisním normám a svůj model 15 odvozený od Fabie první generace, aktualizovat s použitím modernějšího motoru a dalších kompnent. Tak vznikl Kaipan 16.

Kaipan je jednou z malých českých automobilek, která se zaměřuje na sportovní vozy, které původně odvozovala od Lotusu 7, ale v minulosti představila také modely 14 a 15, které byly odvozeny od Favoritu a Fabie. 

Zatímco model 14 se může prodávat i nadále, jelikož je homologován jako přestavba Favoritu, tak model 15 se dostal do křížku s novými nařízeními a musel z kola ven. Náhrada v podobě modelu 16 již však byla v pořádku.

Nová podvozková platforma využívající prvky VW Polo - Škoda, mu dává nové a i lepší možnosti. Motor a převodovka jsou ze Škody Fabia (VW Polo) 1,2 TSI 77kW. Vzhledem k hmotnosti 825 kilo jde o docela dostatečný výkon, zrychlení z klidu na stovku proběhne za 6,9 sekundy. Výkon je navíc směřován na přední nápravu. Cena hotového vozu je 680.000 Kč vč. DPH.

Kaipan 16 je v továrně stavěn z nových dílů - na rozdíl od ojetých u patnáctek. Jedna ze základních nevýhod, absence  střechy, však zůstává. Automobilka tvrdila, že na nápravě údajně pracuje.

Kaipan by rád vyráběl asi 40 vozů ročně, část by měla jít do zahraničí.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu