Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí | foto: Red Bull Content Pool

Monoposty Formule 1 budou podle posledních simulací týmů v sezóně 2018 až o 2 sekundy na kolo rychlejší než letos.

Změna pravidel před letošním rokem vedla k tomu, že širší auta byla rychlejší, náročnější na ovládání i hezčí. Časy na kolo v některých případech klesly o pět sekund ve srovnání se sezónou 2015. A tím to nekončí. I když se pravidla pro aerodynamiku během této zimy moc nemění, tak týmy očekávají další pokroky díky poznatkům, jež nabyly letos.

"Na začátku roku by měly být o sekundu na kolo rychlejší. Normální tempo vývoje se během roku pohybuje kolem 1 až 1,5 sekundy. Na konci příštího roku by tedy měly být o dvě sekundy rychlejší," prozrazuje po zhlédnutí dat od týmů Mario Isola, závodní manažer Pirelli.

O kolik vozy zrychlily v sezóně 2017 - srovnání letošních a loňských časů na kolo (použité směsi, kvalifikace a závod)

O kolik vozy zrychlily v sezóně 2017 - srovnání letošních a loňských časů na kolo (použité směsi, kvalifikace a závod) | zdroj: Pirelli

"Pokud budeme volit měkčí pneumatiky, ta auta budou ještě rychlejší. Nesmíme však zapomínat na vyšší hmotnost Halo - ta bude stát tři až čtyři desetiny sekundy kvůli váhovým a aerodynamickým důsledkům," pokračuje Isola.

FIA příští rok zvýšila povinnou minimální hmotnost vozů kvůli Halo o 6 kg, byť nárůst hmotnosti kvůli ochraně kokpitu byl zahrnut již do letošních pravidel. Týmy musí zpevnit svá šasi, aby prošli zátěžovými testy, na což podle Force Indie potřebují až o 14 kg více. Deset kilogramů navíc přitom obecně dělá v časech na kolo zhruba tři desetiny sekundy.

Diskuze:

Počet příspěvků: 19 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu