Haas o své aerodynamice. Obává se, že poslední sektor v Hockenheimu odhalí jeho slabinu

Petr Hlawiczka, 16. července 2018, 06:40 Google+

Šéf F1 týmu Haas Günther Steiner má před víkendovou Velkou cenou Německa obavy kvůli technické pasáži v poslední části okruhu. Popisuje silné a slabé stránky aerodynamiky jejich letošního vozu VF-18.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 16.07. 20:16) Napište svůj názor
Kevin Magnussen s Haasem VF-18

Kevin Magnussen s Haasem VF-18 | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek



"Dělám si trochu starosti o poslední úzký sektor v Hockenheimu, protože je velmi pomalý,"
říká Steiner před 11. podnikem letošní sezóny. FIA pro něj chystá další DRS zónu, která se bude nacházet na startovní rovince. Cílem je poskytnout jezdcům větší šanci na předjetí soupeře.

Mapa F1 okruhu v Hockenheimu

Mapa F1 okruhu v Hockenheimu | zdroj: Formula1.com

Americký tým podává mnohem lepší výkony na rychlejších okruzích, jako je rakouský Spielberg, ze kterého si přivezl 22 bodů. Na těch pomalejších se ale trápí: "Naše auto je v rychlých zatáčkách určitě konkurenceschop-nější v rychlých zatáčkách. Vlastně v nich je velmi konkurenceschopné,"
hodnotí Steiner.

"Určité potíže míváme na pomalých okruzích. Uvidíme, co dokážeme v pátek s nastavením vozu, abychom překonali naše nedostatky v pomalých částech. Možná tam nalezneme trochu více rychlosti a budeme stále konkurenceschopní," přeje si šéf Haasu.

img-responsive

Přední křídlo Haasu VF-18 | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Díky čemu jsou tak konkurenceschopní na rychlých tratích? "Většina okruhů není pomalá, takže naši kluci od aerodynamiky se na to moc nesoustředili, spíše se zaměřovaly na ty, kde se jede většina závodů. Auto je proto aerodynamicky lepší v rychlých zatáčkách," vysvětluje Steiner.

Před víkendem očekává, že velmi důležitým faktorem bude šetření paliva: "Budeme muset ubírat plyn před brzděním, všichni jsme ale na stejné lodi. Občas stejně musíte trochu šetřit své pneumatiky. Ale na těchto okruzích, kde hraje výkon motoru velkou roli, musíme trochu ubírat před brzděním.

img-responsive

V oblasti aerodynamiky se Haas při vývoji letošního vozu soustředil spíše na rychlé zatáčky | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Všichni čtyři výrobci motoru jsou si v tomto ohledu velmi podobní, takže nejde o nic zvláštního. Přesto půjde o něco, co si stále budeme muset hlídat," dodává šéf Haas, který je v šampionátu na páté pozici s náskokem 2 bodů před Force Indií.



Vytisknout

Diskuze: Haas o své aerodynamice. Obává se, že poslední sektor v Hockenheimu odhalí jeho slabinu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 16.07.2018 20:16 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Kvalifikaci ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas s Mercedesem W09

"Dosahuji úrovně, kterou Mercedes požaduje," hájí se Bottas, i když letos…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. GP ČÍNY - Kvalifikaci ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud