Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

Petr Hlawiczka, 19. října 2020, 06:05 Google+

Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff popisuje, proč odmítli dodávky pohonných jednotek Red Bullu a jak se jejich názor na tuto věc změnil od roku 2016, kdy chtěl rakouský tým ukončit spolupráci s Renaultem.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 20.10. 15:14) Napište svůj názor
Wolff byl kdysi nakloněný spolupráci s Red Bullem

Wolff byl kdysi nakloněný spolupráci s Red Bullem | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Red Bull opět hledá dodavatele motorů poté, co Honda oznámila svůj odchod z Formule 1 po skončení příští sezóny. Wolff přitom již vyloučil, že by se mohli stát jeho budoucím dodavatelem. Prioritou pro rakouský tým by bylo převzít vývoj a výrobu pohonných jednotek Hondy, což však podmiňuje zmražením vývoje.

Wolff byl dříve nakloněný spolupráci s Red Bullem, který se v roce 2015 snažil odejít od Renaultu. Celá záležitost se dostala až ke správní radě Mercedesu, kde byla zamítnuta.

Co se od té doby změnilo? "Tehdy nápad spočíval v tom, že by Mercedes a Red Bull mohli spolupracovat v oblasti marketingu. Měli jsme zájem o platformu, kterou poskytovali, protože jsou skvělou značkou a velmi inovativní v tom, co dělají," uvádí Wolff.

"To jsem řekl Christianovi [Hornerovi]. Pokud bychom byli schopni spojit tyto dvě věci a najít spojence někde na úrovni správní rady Daimleru, umožnilo by to alespoň řádné zvážení. Ale nikdy na to nedošlo," vzpomíná šéf závodního stáje Mercedesu.

img-responsive

Pohonná jednotka Mercedesu | foto: Daimler AG

Proč odmítli Red Bullu i nyní po rozchodu Hondy? "Dnes jde jednoduše o kapacitní problém. Tyto pohonné jednotky jsou velmi složité. Jsme v situaci, kdy zkrátka nemůžeme dále pokračovat v expanzi, tak jako my všichni u Daimleru," vysvětluje Wolff. Od příštího roku budou své motory kromě svého závodního týmu poskytovat také Racing Pointu, Williamsu a nově i McLarenu.

"Z logistického pohledu, z pohledu náklad, to není pro nás možné dodávat Red Bullu pohonný jednotky. A z dnešního marketingového hlediska dodavatelé nemají moc velký užitek ze spolupráce s týmy," pokračuje Wolff.

"to je důvod, proč jsme koupili tým a nezůstali dodavatelem pohonných jednotek. A myslím, že sklízíme ovoce toho, že máme svůj tým. Opravdu to není naší prioritou dodávat motory. Stavíme je a závodíme s nimi ve svých vozech. A abychom získali finance zpět, tak je samozřejmě poskytujeme zákazníkům," dodává.

Vytisknout

Diskuze: Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 20.10.2020 15:14 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo se svou trofejí za třetí místo na pódiu na Nürburgringu

Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  6. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud