rallye (7.–10.8.) Slibný debut vozu, při kterém nová Fabia WRC naznačila svůj budoucí potenciál, poskytl cenná data pro další fázi vývoje vozu.
Ve srovnání s rozbitým asfaltem Německé rallye přichází devátý podnik světového šampionátu se zcela novou výzvou. Hozenou rukavicí ve Finsku budou maximální rychlosti, divácky atraktivní skoky a úseky vyžadující naprostou koncentraci na každém metru. Bezchybné poznámky v itineráři budou často jedinou záchranou před fatální chybou. Na posádky čeká řada nepřehledných horizontů, které vynesou vozy k fantastickým skokům dlouhým až 50 metrů. Oba jezdci i celý tým Škoda Motorsport jsou spokojeni s průběhem testování, kdy vozy podávaly velmi kvalitní výkony.
Finská rallye je všeobecně jednou z nejoblíbenějších podniků sezony, a tak se na ni těší jak Toni Gardemeister, tak i mistr světa z roku 1994 Didier Auriol. Didier je jedním ze dvou jezdců, kterým se jako jediným podařilo prolomit monopol skandinávských jezdců na finské vavříny. To bylo v roce 1992. V letech 1991 a 1994 si odvezl z Finska stříbro a se čtvrtým místem pak odjížděl v roce 1998. Pro Toniho je Finská rallye podnikem na domácí půdě. Nejlepšího výsledku dosáhl roku 1996 v podobě šestého místa. S vozem Škoda Octavia WRC se tu loni umístil na 12. pozici.
Didier řekl: „Finskou rallye mám moc rád a vždycky se na ni těším. Pokud jde o naši letošní účast, musíme zůstat nohama na zemi. Není důvod se obávat, že s Fabií WRC neuspějeme v budoucnu, ale i přes všechnu práci, kterou už máme za sebou, jsme stále na začátku cesty. Především se budu snažit dojet do cíle. Nejdůležitější je získat co nejrychleji informace z opravdových rallye, abychom odhalili poslední drobné detaily, které je nutné na voze změnit. Bude určitě zajímavé sledovat, jak si Fabia WRC povede na šotolině.“
Toni dodává: „Viděli jsme, že si Fabia WRC vede dobře na asfaltu. Teď zjistíme, jak se bude chovat na šotolině. Očekávám dobrý výsledek, jelikož v testech Fabia WRC zajela slušné časy. Obvykle platí, že pokud je auto dobré na asfaltu, bývá minimálně stejně dobré na šotolině. Opravdu věřím, že nás s ní čeká spousta skvělých výsledků. Díky podpoře našich fanoušků je vždy příjemné jet na domácí půdě. Několikrát už mě tu ale potkala smůla, takže doufejme, že letošní rok bude patřit k těm šťastnějším.“
Vedoucí týmu Škoda Motorsport Pavel Janeba řekl: „Bylo by povzbudivé, kdyby oba vozy dokončily Německou rallye. Taková očekávání by však byla velmi smělá. Charakter Finské rallye nemá s Německou rallye skoro nic společného, takže začínáme prakticky znovu od začátku. Musíme být trpěliví a pokračovat v tvrdé práci. Pokud přinejmenším zopakujeme náš výkon z Německé rallye, budu spokojen.“
Finská rallye začíná ve čtvrtek 7. srpna večer, a to zvláštní rychlostní zkouškou na dostihovém závodišti v Killeri. Na posádky pak čeká dalších 22 erzet v celkové délce 403.34 km, včetně dvou rychlostních zkoušek na nejslavnějším úseku Ouninpohja. Závěr rallye je plánován na 15:46 v neděli 10. srpna v Jyväskyle.
Zdroj: Škoda Motorsport