Pouť Jana Kopeckého mexickými rychlostními testy skončila po osmi kilometrech úvodní rychlostní zkoušky, neboť motor vypůjčeného vozu Fiat Grande Punto S2000 vypověděl službu. Porucha motoru nejenom nedovolila posádce pokračovat v první etapě "Corona Rally México", ale ani v následujících etapách. Po analýze motoru v servisní zóně bylo zjištěno, že závadu nelze odstranit v daných podmínkách. Náhradní agregát nelze v průběhu soutěže využít, a proto úvodní erzetou skončila smolně pro posádku Jan Kopecký-Petr Starý exotická "Corona Rally México".
"Na start v Mexiku jsem se nesmírně těšil. Nejenom kvůli faktu, že soutěž v Mexiku je mým letošním prvním startem, ale především proto, že jsem očekával náročnou soutěž v exotickém prostředí. A skutečnost mě rozhodně nezklamala. Prostředí je pro Evropana výjimečné. Rychlostní testy jsou velmi těžké, především však pro soutěžní automobily.
Poprvé jsem startoval nejenom v Mexiku, ale i s vozem S2000 a také s navigátorem Petrem Starým. S Petrem jsme absolvovali oficiální seznamovací jízdy v Monte Carlu i ve Švédsku, ale až start v Mexiku měl dokonale prověřit naši souhru v soutěžním voze.
Se zapůjčeným vozem Fiat Grande Punto S2000 jsme měli možnost testovat před soutěží a neviděl jsem zásadní problém při přechodu na vůz specifikace S2000. Pochopitelně je znát především menší akcelerace vozu z pomalejších pasáží oproti vozům WRC, proto je třeba částečně změnit styl jízdy.
Byl jsem velmi zvědav na porovnání naší výkonnosti oproti produkčním vozům a také světové špičce na speciálech specifikace WRC. Bohužel nás porouchaný motor zastavil již na osmém kilometru úvodní erzety a nemáme tak k dispozici žádné srovnání. Naše zklamání je pochopitelné.
Velké poděkování patří našim partnerům, kteří nám start v Mexiku umožnili. Především firmám Federal Mogul a Fila," řekl zklamaný pilot Jan Kopecký.
"Vzhledem k obchodním zájmům společností Federal Mogul a Fila v regionu jsme se rozhodli startovat v "Corona Rally México". Pro naši účast byla zvolena možnost pronájmu vozu Fiat Grande Punto S2000.
Ve čtvrtek jsem byl s výkonem naší posádky během oficiálního shakedownu spokojen, neboť Jan si velmi rychle zvykl na ovládání vozu specifikace S2000 a dobře se přizpůsobil místním náročným podmínkám, i když se jednalo o jeho letošní premiérový start.
Proto jsme s očekáváními vstupovali do úvodní etapy mexické soutěže, bohužel motor zapůjčeného speciálu vypověděl službu již na osmém kilometru úvodní erzety. Následná analýza rozsahu poškození motoru v servisní zóně nejenom potvrdila předpoklad, že na poruše nenese jakoukoliv vinu pilot, ale i fakt, že motor nelze bohužel v servisní zóně opravit.
Rozčarování z odstoupení bylo samozřejmě znát nejenom na posádce, ale i na všech členech týmu, který nám pronajal soutěžní speciál pro rallye v Mexiku. Do naší posádky vkládali velké naděje v očekávání kvalitního výsledku ve světové soutěži.
Vedení i mechanici tohoto týmu udělali při přípravě vozu na soutěž maximum a na technické závadě nenesou žádnou odpovědnost," dodal vedoucí týmu Josef Kopecký.
tisková zpráva: motorsport-kopecky.cz