Valašská rally 2007 - pohled zpět

Tomáš Urban, 12. března 2008, 20:51 Google+

Pojďme si připomenout hlavní momenty loňského ročníku Valašské rally. Bylo se na co dívat. Soutěž nabídla kvalitní tratě, kvalitní posádky a napínavý souboj o vítězství do posledního kilometru RZ.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kopecký, Jan

Kopecký, Jan | foto: CRT Kopecký

Sdílejte článek

Valašská rally má dlouhou tradici. Byla součástí "velkého mistrovství" . V loňské sezóně byla zařazena do tzv. "středního mistrovství". Rally byla opět dvoudenní a jela se 6.-9 dubna 2007. Nabídla 11 rychlostních zkoušek, rozdělených do dvou etap. První etapa startovala v pátek večer. Posádky pořadatelé zavedli na tradiční úseky jako jsou Bystřička - Santov, a RZ Kelč. Vše se odehrálo za tmy. V sobotu se posádky vydaly na trať ráno. Zavítaly na  tradiční úseky u Oder a okolo Kladerub. Oba testy prošly lehkou modifikací. Beze změn zůstal test Helfštýn.



Startovní listina slibovala nádhernou podívanou. Této rally se vždy účastní posádky se zvučnými jmény. Nechyběla Fabia Kit Car Jana Kopeckého, dva vozy Škoda Octavia WRC Trněného a Flídra. Početné bylo také pole různých evolucí Mitsubishi. Mezi nejlepšími Josef Semerád, Milan Liška, Mirek Cais s EVO IX a další. Nechyběl téměř domácí Jaromír Tomaštík a jeho Subaru Impreza Sti, a také domácí Silvestr Mikuláštík rovněž se Subaru Impreza Sti. Soupeřem Kopeckého Fabie byl Josef Peták a jeho Clio S1600. Roman Odložilík představil v Česku Suzuki Swift S1600. Celkem Startovalo 75 posádek soudobých automobilů a 12 historických vozů v čele s Emilem Trinerem a Kadety Exces Super Bike Clubu.

První a velmi těžký úsek z Bystřičky do Santova sednul nejlépe lehkému Kitu Kopeckého. Druhý Semerád dostal na prvním testu "obklad" deseti vteřin. Nedařilo se oběma pilotům WRC, kteří dlouho pauzírovali. Výborně se uvedl s novým autem Odložilík. Výlety mimo trať absolvovali domácí Mikuláštík a také Volf. Druhá RZ Kelč je rychlá a tak sedla oběma WRC. Druhá sekce byla stejná jako první ale za tmy. Opět na Bystřičce nejlépe Kopecký a Fabia Kit Car, druhý Odložilík se Swiftem dostal jedenáct vteřin. Flídr s Trněným s WRC dostali osmnáct vteřin. PO první etapě tak nejlépe šel spát Kopecký. Na druhého Odložilíka měl náskok 27,4. Třetí Trněný a čtvrtý Flídr s Octaviemi WRC. Už večer v servisu na dotaz zda náskok udrží, odpověděl Jan Kopecký takto: "To nehrozí, jelikož druhá etapa je o maximálce a tu mají WRC vyšší, takže se dá očekávat, že mě WRC porazí. Ale pojedeme úplně na plno,"

V kategorii produkčních vozů byl nejvýše Jan Jelínek s devátou evolucí Mitsubishi. Velmi se nedařilo Semerádovi, který poslal své nově opravené Mitsubishi EVO IX do lesa a zle jej poničil. Údržbu jel Peták, kterému patřila šestá příčka. V soutěži už také nepokračoval Vlastimil Neuman, který také poškodil své EVO IX. Tradičně na převodovku skončil Schlager. Pro technické problémy skončil i Pilka s krásným Citroënem C2. Mezi historiky už nepokračoval Tenkl pro poruchu motoru. V historicích si nejlépe vedl Zdeněk Tichý a Opel Kadet.

Do druhého dne se nejlépe probudili oba piloti vozů WRC. Kopecký sice držel náskok, ale obě WRC se k němu rychle přibližovaly. Hned během prvních dvou RZ se přehnaly přes Odložilíka se Swiftem. Bohužel první průjezd RZ Odry znamenal konec Odložilíkových nadějí na body. Po jezdecké chybě rozesel nového Swifta po poli. V polovině druhé etapy tak ztrácel druhý Flídr na Kopeckého pouhých pět vteřin. Třetí Trněný zatroubil k útoku, i když jej sužovaly problémy se spojkou. To už nepokračovali Tomaštík a Kneifel, kteří za letmým cílem RZ Lešná poslali své vozy mimo trať tak nešikovně že ji zablokovali.



Nejlepší jezdec produkční kategorie Jelínek měl obrovskou smůlu a postihl jej dvojitý defekt. Do čela se tak dostal brňenský  Volf. Druhý Mirek Cais a hegemonii Mitsubishi narušil třetím místem Mikuláštík se Subaru STi. Ten ale nakonec nebral body, jelikož spolujezdec startoval se slovenskou licencí.



Před poslední RZ měl v čele Flídr náskok pouhých osmi desetin. Vše tedy rozhodl poslední průjezd RZ Odry. Trněný za to vzal a dal Flídrovi pět vteřin a zaslouženě zvítězil. Třetí místo Jan Kopecký. Čtvrtý Josef Peták, za Kopeckým více než minutu a půl.Páté místo a vítěz produkční kategorie Jiří Volf. Šestý  Mirek Cais, sedmý Mikulaštík, který ztratil opravou proraženého chladiče. Osmý Milan Liška a devátý  Kurka s áčkovým Mitsubishi. Desáté místo Petr Trnovec. Historiky opanoval Triner se škodou 130 RS.



Celá soutěž se jela na nádherných tratích a za pěkného počasí. Letošní ročník bude neméně zajímavý, ale o tom v dalším článku.

Foto: Tomáš Urban / rallyzone.cz a CRT Kopecký
Vytisknout

Diskuze: Valašská rally 2007 - pohled zpět

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Škoda Motorsport

Motor do Fabie S2000 staví Oreca

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud